Bouwverslag Prins Willem, een zeventiende-eeuwse Oostindiëvaarder Herman Ketting

Mooi, vind dit wel gaaf zo. maar zijn die ornamenten als die vissen niet in 'natuurlijke kleuren' zoals dik het zegt en de bataviawerf het ook doet?
admiraliteitswapen.jpg
galerij.PNG

Ronk geduld :)

wat houtsnijwerk op de ornamenten van de spiegel onderzijde. Het schilderwerk onder de spiegel krijgt een andere kleur dan het blauw. (sorry dat valt echt buiten mijn smaak)
Het zijn buxushouten ornamenten en die kan je heel gedetailleerd maken. Kijken of ik met Fimo ook nog haren kan toevoegen. Een mooie weelderige haardos doet veel. Het gezicht heb ik verfijnd. Best een klusje op zichzelf.
Het onderlijf twijfel ik over misschien een sokkel ipv een kleed. Zoals de foto van Ronk.

eentje heb ik gedaan.

IMG_1220.JPG

IMG_1221.JPG

Is heel voorzichtig stukje voor stukje krassen/snijden. Maar ook weer leuk om te doen. De neus heb ik nu verfijnder en ik heb zelfs lippen kunnen maken.
Deze komen onder aan de spiegel, je ziet ze bijna niet en zijn derhalve een mooi oefenobject.
De afbeelding zit er ook op, kijken of ik daar straks een leuke foto van kan maken.

Dat hout snijwerk van jou is uitstekend. Je geeft mij inspiratie om ook wat hout snijwerk te doen. Als het niet lukt kan ik altijd verder met klei. Ik heb geen Buxus maar well Basswood en Butternut, dit zijn de twee soorten hout die ik gebruik voor het snijwerk.

En dit schip maak jij ook zeer kleurrijk net als jou vorig schip. Ik denk dat jij niet een oorlogsschip van WWII ooit zal bouwen. Allemaal verschillende kleuren grijs.

Marcus

Dat hout snijwerk van jou is uitstekend. Je geeft mij inspiratie om ook wat hout snijwerk te doen. Als het niet lukt kan ik altijd verder met klei. Ik heb geen Buxus maar well Basswood en Butternut, dit zijn de twee soorten hout die ik gebruik voor het snijwerk.

En dit schip maak jij ook zeer kleurrijk net als jou vorig schip. Ik denk dat jij niet een oorlogsschip van WWII ooit zal bouwen. Allemaal verschillende kleuren grijs.

Marcus
Bedankt Marcus, ik ben juist net alle felle kleuren aan het weglaten. :)
Buxus is wel echt ideaal om mee te werken, je kan hele kleine details maken. Bij amazon en aliexpres verkopen ze hout voor messenmakers. Handvatten maken ze daarvan. Daar heb ik buxus/boxwood gekocht. Ik had 2 blokjes van 12x4x1 cm voor 7 euro en 2 blokjes van 12x2x2 voor 4 euro bij aliexpress. Mooie blokjes zonder knoesten.
En nee die grijze ww2 schepen zijn niet mijn ding, ik hou van de zeilen, de touwen en het hout.
De relingen zijn van ebbenhout. Dit is door en door zwart en kleurt mooi bij de peren houten romp.

Back