Bouwverslag Prins Willem, een zeventiende-eeuwse Oostindiëvaarder Herman Ketting

Naamloos-1-1.jpg

Goed kijkend zie ik buikvinnen en een rugvin. Ik ga proberen die ook nog toe te voegen. Ook is de staartvin nog te grof. Heb ze al wat vlakker gemaakt, maar vind ze nog te breed.
Morgen maar eens aan de slag.

De koppen zijn ook wat gezetter en wat meer lijkt op de kop van een kikkervisjes. Ook de rug loopt eerst wat hoger. Maar als je dit kan dan lukt het ook wel om het perfect te maken :)

Laatst bewerkt:
Ik snap wat je bedoeld, de plek van de ogen meer spek geven en dan nieuwe ogen zetten. Moet lukken, dan lijken ze nog meer. Denk dat het bekje dan ook beter uitkomt.

Zijn nu zo opgepompt dat de verhoudingen volgens mij moeten kloppen, ik vind het een fantastisch resultaat Stephan. :wave

De visjes zitten hopelijk voor de laatste keer in de oven.

Heb het dakje van de zijgalerij schoongemaakt, ben nu aan het twijfelen om dit alleen met Deense Olie te doen. Of toch een kleurtje en dan denk ik aan groen zoals de snijmatten.
Of een beits, donker en dan olie?
Tips?
De afwerkingsrandjes worden goud.

IMG_1206.JPG

IMG_1208.JPG

Maak ik het groen dan moet de fortuining ook, groen vind ikzelf wel erg mooi als ik naar de Friesland van Hans kijk

Altijd moeilijk om advies/tips te geven over kleur. Ik hou zoals je weet van houttinten en subtiele kleuren op mijn modellen, maar hier zou een zelfde kleur als de fortuining zeker niet misstaan.

(ps, de vissen zijn mooi geworden :thumbsup:)

Ja, bij het spansk galeon zit dit als laag ertussen in. Met de gouden leters. Volgens mij dezelfde kleur groen die Hans vroeger bij de 7P erbij deed van valejo

Back