bouwverslag prototype Zwarte Zee III in oorlogskleed

Koperpoetsen geschiedde bij de Marine alleen op de donkere wachten, zal wel traditie geweest zijn.

Groeten Sjaak

@rcboy,

De trappen maak ik ook nog oud.

Hallo allen,

In deze update de plaatsing van de peilattenne het stormzeiltje voor op de verschansing en de twee dubbelloops Oerlikons.

IMG_2020_zps14a3b614.jpg

Het loopvlak op het dak van het stuurhuis gespoten in een donkere grijstint, geeft wat breking in al het grijs...

IMG_2022_zps36540958.jpg

IMG_2021_zpsac504cdf.jpg

IMG_2019_zpsa979b434.jpg

043_zps0f026d8b.jpg

De twee fundaties voor de Oerlikons gedraaid.

IMG_2023_zps0370261c.jpg

IMG_2024_zps7721f35f.jpg

IMG_2025_zpsd40d6eb9.jpg

IMG_2026_zpse34605c3.jpg

Groeten Paul

Hier ziet men vakmanschap.
Wat een kennis om iets zo moois te maken.

Gr martin

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn petje af voor dit pracht werkstukje.
heb net het volledige bouwverslag in een ruk volledig gelezen, leek wel een spannend boek waarbij je steeds stiekem al naar het volgend hoofdstuk wil gaan kijken.
blijf dit zeker volgen want hier kan je wat op steken en gelijk ook genieten.
vgr
Marc

Mensen die zoveel kennis en ervaring hebben op dit gebied mogen trots zijn op dat wat ze kennen, kunnen en maken. Ik heb dus ook met volle bewondering je verslag gelezen :worship:.

Wellicht een tip ;),
Je zou eens een workshop moeten organiseren, kun je mij direct bovenaan de lijst zetten hoor!

Subliem!!

Groet Dennis.

Dank voor de reacties!

@Kockmans,

Een workshop. Een leuk idee maar daar lijken de meeste bouwverslagen al op. Dit bouwverslag wat ik nu maak zal wat beknopter zijn als mijn vorige. Dat komt doordat veel methodes terugkeren. Maar hoe dan ook vragen staat vrij.

Groeten Paul

Ik ben erg onder de indruk van de details. Mooie verwering op de frontpantser van de oerlikons. Mis alleen de rest van de verwering met name op binnenzijde schild en munitierollen

@Bitchin,

Als het model geheel klaar is dan ga ik op mijn gemakkie bekijken waar ik nog het een-en-ander verouder. Erbij is makkelijker dan eraf.

Groeten Paul

Paul, blijf mij verbazen over de kwaliteit van bouwen die jij neerzet. Wat een oog voor detail. En wat ik zelf erg leuk vindt, is dat het model echt groeit in onderdelen. Niet eerst een heel casco bouwen maar steeds onderdelen geheel toevoegen zodat het er altijd netjes en "af" uitziet.

Volgens mij wordt het eens tijd om een masterclass bij jou te gaan volgen. Heb je misschien ook eens een foto van jou werkplaats?

schitterend Cotjuh
vooral die rode kruizen vind ik het mooiste lol

en wat deze schepen betreft ...daar ben ik zelfs stil van

gr henk

@Etapje,

Een kijkje in de keuken? Ik geef niet alles bloot.;) Alle gekheid op een stokje maar een echte hobbyruimte heb ik nog niet. Tot op heden bouw ik al mijn modellen aan de eethoek. Het zaag, draai en spuitwerk gebeurd in mijn werkplaats.

Groeten Paul

Back