Maiden vanmiddag gemaakt...was gezellig druk op het veld. (voor 'montfoorste' begrippen)
Vliegt helemaal top deze kist!!

Stuurt strak, valt niet weg en rollen gaat netjes. Meten is weten, en er waren slechts enkele klikjes op de trim nodig. De kist komt met een beetje wind stapvoets binnen. Vliegt volgens Mees wel "zwaarder" dan de starter ;-) Wel nog een latje onder de TE, want met meten gister bleek dat de vleugel 3 graden :schrik: instelhoek had. Dat was misschien 20 jaar geleden mode, ik heb zelf liever iets minder, nu dus 1,5 graad. Op 1 acculading 3000mAh is 20 minuten rondtuffen makkelijk te halen (verbruikt 1600mAh zie ik op de lader) en er zit verder genoeg pit in de motor / prop. Ik denk vergelijkbaar met een goede 3,5 cc?.
Bart heeft een filmpje gemaakt , komt hieronder. Een paar foto's van vanmiddag;
Mees wacht hier op de foto ongeduldig omdat er een vlieger met een veel te dure bladblazer het veld aan het schoonblazen is .(dit is een termen die wij gebruiken om helivliegers te duiden...

)
Natuurlijk ook nog even vliegen met de P47 van Mees z'n vliegvriend, Edwin
Bart, olympisch kampioen :nooo: F16 werpen was ook weer aan het trainen .
Terzijde: tip voor modelvlliegclubs, 1 keer volgas over het veld met deze F16 en iedereen staat weer netjes achter het hek.....:shock::shock::shock: .
Maar wat zit er toch op de neus van de F16 na bovenstaande epische worp
Ah, een stuk modelvliegveld :shock:...najah...oefening baart kunst.
En welke club heeft op een zondag als vandaag de helft jeugd als vliegers op het veld ? Ik bedoel maar, in montfoort gebeurd het gewoon

. En binnenkort nemen we Mees zn vriendje ook mee voor wat proeflessen. Het was weer geweldig !