Bouwverslag: RC Super Soarer van Easybuilt Models

• Topicstarter Topicstarter BasGort
  • Startdatum Startdatum
Hoi Willem,

Je ligt iets voor..... Ik heb de vleugel deels bespannen en de romp ligt klaar om te bekleden met balsa.

Kun je wat foto,s maken van de binnenkant van de romp?

Misschien kun je ook wat tips geven hoe ik de romp het best kan bedekken met hout. Ik krijg het niet echt voor elkaar en ben dus even gestopt met bouwen.

Misschien kun je met net die tip geven dat ik weer verder kan.

Thank,
Bas

Wat is er op 13 juni dan...?
Maar goed Willem, als hij 15 januari klaar is dan kun je er op 13 juni ook mee vliegen :-)

beplanking aanbrengen

Bij het beplanken van de romp heb ik de 2e rib van boven van de romp met secondenlijm ingesmeert en vervolgens de strook van 1 mm balsa er tegen geplakt, en laten drogen.
vervolgens de volgende rib ingesmeert en de balsa er verder tegen gedrukt en laten drogen
Als laatste de rib van de onderkant gelijmd en de beplanking aangebracht.
Zo doe je de linker en de rechterkand appart. de staart is links en rechts appart aangebracht. In de lengterichting van de romp zitten links en rechts 3 stroken balsa achter elkaar. De stroken zijn ca 30 cm lang
Omdat ik de zwever met krimpzijde ga bekleden breng ik aan de bovenkant van de romp geen balsa aan maar alleen krimpzijde. dit om gewicht te besparen.
Voor de afwerking gebruik ik de lichtgewicht plamuur/vuller van Allebastine. Daar is heelveel cosmetisch mee te verbergen.

full

full

full

Hoi Willem,

Je ligt iets voor..... Ik heb de vleugel deels bespannen en de romp ligt klaar om te bekleden met balsa.

Kun je wat foto,s maken van de binnenkant van de romp?

Misschien kun je ook wat tips geven hoe ik de romp het best kan bedekken met hout. Ik krijg het niet echt voor elkaar en ben dus even gestopt met bouwen.

Misschien kun je met net die tip geven dat ik weer verder kan.

Thank,
Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even twee fotos zoals hij er nu uit ziet

full

full

conclusie:
Nog veel werk .....

conclusie:
Nog veel werk .....

Klopt, maar het begint er wel op te lijken Willem! Maar ik kan me voorstellen dat je ook nog wat tijd in de afwerking wil steken en dan is 15 januari toch wel heel dichtbij. Ik verwacht dat we hen dus op het voojaarstreffen gaan zien?

Max

De Kerst heeft wel geholpen maar voorlopig weer minder tijd ..... :nooo:

Ik meen in een ander draadje dat je zelf ook nog onder tijdsdruk staat :D:D

Ik meen in een ander draadje dat je zelf ook nog onder tijdsdruk staat :D:D

Klopt, maar met een styropor vleugel en mijn eigen standaardbouwwijze gaat het altijd heel snel. Die twee zwevertjes heb ik ook in ongeveer 3 weken gebouwd en toen was de tijdsdruk beduidend lager!
Max

Nog wat oponthoud.....
Vandaag onderstaande verstoorders ontvangen. Ze lijken goed te werken dus wil ik ze in de super Soarer inbouwen. Hoe lijkt jullie dat??

full

...... onderstaande verstoorders ontvangen. Ze lijken goed te werken...... dus wil ik ze in de super Soarer inbouwen. Hoe lijkt jullie dat??

Nou je 't vraagt Willem...... Ik vind ze wat plastiekerig.... En dat voor zo'n leuk kistje !!!
Om wat gewicht te besparen zou je ook de rolroeren als "remkleppen" kunnen gebruiken ?

Als de SUPER SOARER nou 2 keer zo groot was geweest zouden grote exemplaren (niet deze) wel mooi zijn geweest.

Je kist ziet er in ieder geval heel fraai uit.

Succes met de afbouw.

Groet, JH

Ik denk dat ik ze ga bewaren voor de minimoa die ik uit hardschuim wil gaan maken.
Mogelijk passen ze daar beter bij.
Bovendien moet ik nu eerst weer gaan slopen om ze in te bouwen en daar wordt e.e.a. niet beter op.

Hoi SRS...ik zie nu pas wat je bedoeld ......hoeveel tel jij er?

Hoi SRS...ik zie nu pas wat je bedoeld ......hoeveel tel jij er?

Eh, 10... :rolleyes: 2 daarvan gaan weg, en er komt er weer 1 terug dat worden er totaal 9. Er staan er een aantal op de verlanglijst, dus ik ben nog niet klaar.

Die jij aan het bouwen bent vind ik super, maar een Sperber Junior , Minimoa, en een Bowlus Baby vind ik ook wel wat...

Hey Bas!

Zijn er nog vorderingen te melden? Heb hier ook een RC Super Soarer liggen maar nog volledig in de doos. 'k Ben benieuwd hoe die van jou vliegt.

mvg

Karel-Jan

Back