Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hierna CG bepalen (Berrie weet jij nog de afstand van wat je berekend had voor het CG??)
misschien iets teveel voor de RR.....wat weegt hij
Zwaartepunt is vrijwel identiek aan wat op de oude tekening staat. Logisch, want de geometrie is niet anders.
Het instelhoekverschil weet ik niet meer. De nieuwe laptop is ook kapot en retour om aanspraak te maken op garantie.
de welbekende natte vinger
Het staat me bij dat ik het je wel eens heb doorgegeven. Misschien in je PB map, of diep in je mail?
In mij uitboxen kan ik het helaas niet meer vinden.
, CG ligt nu op 61mm en dat is perfect.
Welk instelhoekverschil heb je daarbij? Ik heb weer XFRL5 en zou nu graag de praktijk theoretisch in het computermodel vast leggen. (ter lering en vermaak, vooral voor mijzelf, denk ik.)
Okay, ik kijk er naar. Wat was ook al weer het huidige vlieggewicht?
Het instelhoekverschil heb ik (nog) niet veranderd en ligt nog steeds op 0,6 graden.
Ik ben ook wel geïnteresseerd ik de uitkomst, ik ben benieuwd of de "natte vinger" uit post #23 ook een beetje klopt.
**edit**
Spanwijdte is 128 cm met de tipjes meegerekend (3cm meer als op tekening), onder elke tip zit 3cm V-stelling.
Okay....., is dit goed of slecht?Je hebt hem met een stabileitsmarge van 3.2% afgesteld op een vliegsnelheid van 16 m/s.
Hier beschrijf je precies het vlieggedrag, zoals ik dat voel aan de knuppels.Dus erg kietelig op hoogteroer, neutraal, snel vliegend. In de laminaire lucht van de Maasvlakte goed te vliegen, maar als je eens aan een wat turbulentere helling vliegt kan het lastig worden.