Bouwverslag Ridge Runt 2.0

Beetje aangepast maar mijn Ridge Runt begint ook vorm te krijgen.

Ridge Runt.jpg

De Ridge Runt 2 is vandaag al weer voor de tweede keer wezen spelen. Bij ZW wind is de helling in Nieuwegein bij de Nedereindseplas ideaal voor hellingvliegen. Met een ZW wind kracht 4 a 5 is de RR2 in zijn element. Vliegt geweldig, dynamisch, rolt (vooral naar rechts). Dit keer wat lood als ballast meegenomen. Dat vraagt nog wat meer experimenteren.
Vanmorgen moest de RR2 de helling delen met mijn Bird. Een vier kleppen glas zwever van 1,5 meter. Die kan bij 4Bf leuk boven blijven maar heeft graag nog wat meer. Met de kleppen is dat ook erg leuk spelen.

Ton: waar ga jij en wanneer hellingvliegen?

Hellingvliegen is suuuuper.

groet,

Erik

Ben rond Dordt nog steeds een beetje aan het rond kijken voor een aardig stekkie.
Vandaag op zoutelande gekeken maar geen model bij ziet er prima uit daar maar lastig aanrijden dan de Maasvlakte.
Zal dus Maasvlakte worden als ik weer eens ga vliegen.
Ben daarom ook de Ridge Runt aan het bouwen om gemakkelijker een stekkie te vinden of in iedergeval voldoende keus te hebben om te kunnen vliegen.
Hopelijk zal het Januari worden dat ik weer eens wat kan vliegen op de helling en zal dan de Maasvlakte worden.

De Ridge Runt 2 is vandaag al weer voor de tweede keer wezen spelen. Bij ZW wind is de helling in Nieuwegein bij de Nedereindseplas ideaal voor hellingvliegen. Met een ZW wind kracht 4 a 5 is de RR2 in zijn element. Vliegt geweldig, dynamisch, rolt (vooral naar rechts). Dit keer wat lood als ballast meegenomen. Dat vraagt nog wat meer experimenteren.
Vanmorgen moest de RR2 de helling delen met mijn Bird. Een vier kleppen glas zwever van 1,5 meter. Die kan bij 4Bf leuk boven blijven maar heeft graag nog wat meer. Met de kleppen is dat ook erg leuk spelen.

Ton: waar ga jij en wanneer hellingvliegen?

Hellingvliegen is suuuuper.

groet,

Erik
Effe op Maps gekeken maar liggen daar zeker leuke bulten om te vliegen.
Misschien is dat in Januari ook een optie

full

Zoiets? Staat ook in hellingzweeftopic, maar ter illustratie ook eventjes hier... ;) Ik kan ‘m ook zo maken dat je de map kan draaien en uit alle hoeken bekijken.

welk profiel kan ik het beste kiezen als ik een Ridge runt met een electro aandrijving wil bouwen. moet een beetje een makkelijk te vliegen modelletje worden , mijn reflexen zijn niet meer zo snel en heel houden is momenteel belangrijker dan super prestaties .

Bouw dan geen RidgeRunt, maar bijvoorbeeld de Impuls Retro... voor VRA. Verkrijgbaar voor kleingeld bij rbckits.com

welk profiel kan ik het beste kiezen als ik een Ridge runt met een electro aandrijving wil bouwen. moet een beetje een makkelijk te vliegen modelletje worden , mijn reflexen zijn niet meer zo snel en heel houden is momenteel belangrijker dan super prestaties .
ik heb goede ervaringen met AG-35 op kleine modellen. Goede (rustige) vliegeigenschappen en toch een redelijke glijhoek

Back