bouwverslag rigger.. maiden Part 2

Zal het eerst eens proberen via het roerblad, mocht het niet voldoende zijn kan ik nog altijd overstappen. Dacht eerst van hmm als daar water doorheen moet komen 1,5mm gaatje... maar als ie straks op snelheid is zou het moeten werken via het blad :)

Hallo Remgt,

Ik kan het op de foto niet goed beoordelen, maar het lijkt of de inlaat aan de verkeerde kant van de prop zit.

Bij mijn boten zit de spray pick-up van achteren gezien, in het kwadrant rechtsboven , iets achter de prop:
full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jan,

op het roerblad zit zowel links als rechts een groef voor de pickup. normaal zit dit maar aan een zijde, de andere kant is er bij gemaakt ( niet door mij, heb hem zo gekocht )
het messing buisje zit er om een idee ervan te krijgen.

hij is nu zo goed als klaar, alleen de turnfin nog even vast zetten.. :D
gewicht: 1100gr

Foto-KHBXJCIV.jpg

Foto-PLV6NNTX.jpg

Foto-G38I8QEC.jpg

Laatst bewerkt:
Als je gaat uitproberen, zoals je waarschijnlijk intussen wel weet, goed dichtplakken en bij voorkeur een water uitkiezen dat langs alle kanten goed benaderbaar is (en hengel + tennisbal mee).

Binnenkort meeten in Zutphen? (Da's mooi halverwege en wel redelijk centraal... )

vandaag een kleine test vaart gemaakt, ontvangst is wat aan de zwakke kant.. dus iets maken zodat de antenne buiten de romp komt.
er stond ook nog een beetje water in.. had hem dichtgeplakt met hockytape, volgende keer nog beter dicht plakken anders misschien eens ducktape proberen

ook nog maar even 2 extra 2s lipo's 3000mah en een motertje besteld :)

Laatst bewerkt:
Vandaag met Eric afgesproken in Zutphen, om met de rigger te gaan varen.
na een paar dingen afgesteld te hebben ging het wel netjes
( beter filmpje komt nog :) )

Laatst bewerkt door een moderator:
leuk filmpje geworden Eric ;), na wat kleine aanpassingen ging het al een stuk lekkerder, maar maakte als nog te veel water waardoor de servo het begeven heeft helaas.
de moter doet het gelukkig weer na een klein akkefietje, nog even een kwestie van goed instellen.
al ben ik er al wel uit dat deze rigger het niet gaat worden, zal een nieuwe voor in de plaats komen. Maar ben nog aan het twijfelen wat ik zal gaan doen kwa bouw :confused:

Remco kan vast wel meedoen met de ESH ;)
Leuke video's mannen.
bijna ;)

Wel een kleintje zeg a 43cm, idee om hem misschien iets uit te vergroten Eric ?
hope dat de spullen er een beetje in kwijt kan.
alleen de ski template is een beetje on overzichtelijk, alleen een haaks latje ?

zijkanten van de romp 1,2 a 1,5mm triplex ? onderkant 0,6mm triplex

Lengte is prima, breedte naar believen aanpassen. 6cm breedte moet voldoende zijn (=breedte H1 rigger die je gister gezien hebt). Één laag 160g/m2 carbon, afgewerkt aan binnen- en buitenkant met 45gr/m2 glasweefsel is eveneens ruim voldoende, anders 2mm balsa afgewerkt aan binnen- en buitenzijde met 45gr/m2 glasweefsel. De 'lost-foam' methode (styrodur-kern) levert waarschijnlijk het lichtste resultaat op. De ski kun je weglaten. 2cm styrodur breedte voor drijvers is eveneens ruim voldoende. Later kun je strakes van balsa aanbrengen voor de schuine kantjes in verband met de bochten.

PS triplex vermijden, zeker voor dit formaat rigger. Stel, je kiest voor 2mm balsa, dan zou je de onderzijde ter bescherming kunnen afwerken met 0,4mm triplex en een dun laagje 24-uurs epoxy.

Laatst bewerkt:
heb eens bij mucomodelbouw gekeken voor balsa, denk dat het 2,5mm balsa plankje bord voor de zijkanten, en de onderkant 0,4mm triplex, booms carbon buis 4mm of 6mm ?
De styrodur die ik heb liggen is 30mm ( stukje vanaf zagen )

@Eric, waar haal jij je carbon weefsel ? die van mij is wat aan de dikke kant zoals je zag vergeleken met die van jou.

Back