Bouwverslag Robbe Amplitude

Ik heb er nu een aantal vluchtjes mee gedaan en ik begin de amplitude steeds meer waarderen. Het cg moet nog wel iets naar achteren volgens het boekje. Dat ga ik volgende keer uitproberen.
Top toestel, erg blij mee

Blijft geweldig om met hotliners te vliegen :)

De 28e zitten we in Valkenswaard voor een rondje F5B, oftewel gezellig met een stel hotlinerpiloten een dag samen vliegen. 3minuut 20 rakken vliegen en dan 10 minuten thermiek vliegen. Een leuk spelletje :)
Kom je ook langs en vlieg je gezellig mee?
Sommigen vinden het 'spannend' aan een wedstrijd mee te doen, maar geen zorgen, de Nederlandse F5B wedstrijden kennen deelnemers op allerlei niveau, van beginner to gevorderde en iedereen helpt elkaar er een leuke dag van te maken. En je zult verrast te zijn hoeveel je kunt leren van de ervaren piloten :):)

Hopelijk tot dan,
Gerben

Gemaidend? Mooi zo! Als een speer?
Houd het model de snelheid mooi vast?
Hij houdt snelheid inderdaad lang vast. Veel langer dan de mini Hawk maar die is natuurlijk veel lichter. Het voordeel is dat je kan komen aanduiden en dan nog flink omhoog zonder motor.
Vandaag stootte ik het Stabilo, achterste schroefje zat daarna los. Waarom stoppen ze er van die korte schroefjes bij? en dat voor een stabilo... raar. Gelukkig had een clubgenoot een langer schroefje bij zich en kon ik het ter plekke oplossen...
De 28 kan ik eigenlijk niet. Misschien kan ik wat regelen

Leuk dat je ook meevliegt!

We starten om 10:00 met de briefing. Om ~10:30 gaan we vliegen. Een aantal piloten zijn er rond 09:00 om de rakken op te bouwen en de apparatuur voor de wedstrijdleiding klaar te zetten (vele handen maken licht werk).

Idealiter nem je een 2e losse ´controleontvanger´ mee. Die tijdens het rakkenvliegen op computer van de wedstrijdleiding wordt aangesloten om te controleren of de motor uit is als je in de rakken vliegt. Bij beginnende piloten zijn we daar natuurlijk flexibel en is het niet verplicht. Mocht het lukken is dat mooi, en zo niet ook geen probleem.

Gisteren mochten we genieten van het vliegbeeld van de Amplitude in Valkenswaard bij de F5B wedstrijd. Lekker robuust en vliegt prachtig. Ook in de thermiek blijkt hij het prima te doen.
En mooi gevlogen door gjtokkel! Ik was odner de inruk, netjes rechtdoor en parallel aan het rak, wat simpel klinkt, maar voor de meeste piloten die voor het eerst rakken vliegen een hele uidaging blijkt.
Netjes!

En ik hoorde al iets over een gerucht met 5S ;)

Was leuk. Kom zeker vaker mee doen en dan zorg ik dat ik de hele dag kan blijven. De 5S is gisteren binnen gekomen. Ben benieuwd...
Erg leuk om te doen en een leuke club mensen...
Nogmaals dank voor alle hulp

Back