Bouwverslag Robbe Rasant

• Topicstarter Topicstarter robbedoes
  • Startdatum Startdatum
Hallo allen,

Ik heb de besturing in de Rasant gebouwt en zit nu toch op een totaal gewicht van 1250 gram! :( Want denken we ervan is dit te zwaar? In de catalogus van toen staat een gewicht opgegeven van 1020 gram!

Zou ie omhoog gaan of kan ik er beter een boot van maken? :P

Groetjes Robert

een rasant vliegt altijd, met genoeg motor...Maak je echt geen zorgen over het gewicht, als het netjes gebouwd is vliegt het zo ook! Te licht is ook niet altijd goed. Ik heb vroeger nog een graupner Chico gehad, voor een 2.5cc'tje. Heeft daar niemand mee gevlogen? De mijne was veel te zwaar, maar vloog toch nog steeds leuk.

Ah, de Chico, zo'n middendekker met een cockpitkapje erop.

Die vlogen ze op onze club met een 6,5 speed.
Inderdaad loodzwaar, maar wel rap!

Rasant vliegt inderdaad altijd, mits ie maar vaart heeft.
Kwestie van goed werpen bij de start.

Suc6 ermee.
Frank

Welk schuim gebruiken jullie voor de vleugels en welke dikte balsa?

Doet hij het ook met een FX .40 motor?
Of moet je dan een grotere spanwijdte als 90cm hebben?

Robert

Haal gewoon styro in de bouwmarkt.
Indekken met 1 of 1.5mm balsa, of abachi.
Als je gaat indekken, maak dan eerst je plankjes aan elkaar vooraleer je ze op de styro kern lijmt.
Die 40FX is perfect.

leuk om een topic te zien over de rasant.
Toen ik 10 jaar geleden stopte met vliegen was dit mn laatste modelletje.
Speedvleugeltje en een webra 28 met resopijpje met een 7x7 propje.
ging echt als de brandweer.
Nu 10 jaar verder en een andere hobby verder, ijn er ook weer plannen om te gaan vliegen. Veld in hoofddorp is hier vlakbij.
Plannen voor een calmato met een MX12 zijn er al, nu nog de financien :cry:

Maar een rasantje gaat er zeker weer komen, waarschijnlijk met osmax 25 fx of zo.

Dit topicje blijf ik zeker volgen.

Als het goed is heb ik zelfs nog de orginele tekening ergens liggen.

ik vlieg ook met de rasant, die FX.40 is het maximum dat je er op mag zetten, ik heb de rasant gevlogen met een .46, als ik een beetje aandook leek het of ide ieder moment uit elkaar gign vliegen, dan heb ik de .40 er maar terug opgezet

Dan zal ik weer eens aan de bak moeten. De status is dat ie zo goed als klaar is moet echter nog wel het hoogteroer aansluiten en de kwiklinks fine-tunen. Ik wil hem gaan vliegen met een EVO 9 zender en dat is ook nog een verhaal apart als je altijd nog met een Robbe Mars REX uit het jaar blok hebt gevlogen. Dat hele computer gebeuren is nieuw voor mij dus daar ben ik ook nog wel ff mee aan het stoeien. Maar natuurlijk blijft mijn motto Ginne stressssssssssssssss.....................

Groetejes Robert :lol:

Hmmm , leuk stukkie dit !!
Vanaf volgend weekend heb ik ook de Robbe rasant in mijn bezit , t is wel de arf versie maar de prijs was zo interessant dat ik m niet kon laten schieten !!
En aangezien snelheid me wel interesseert wil ik dit s proberen !!
Ik ga m uitrusten met een os 40 fx , met waarschijnlijk een resopijp erop , als ik m kwijt kan !!
Zodra ik m heb zal ik ook s wat posten , als er tips zijn hoor ik dat graag !!

Als het de bouwdoos versie is dan vervang het hoogteroer door een sterker exemplaar. Zeer zeker zodra je er een sterkere motor inpropt. Op de Duitse forums is al meer dan genoeg te vinden hierover.

Hallo ik zoek nog een bouw tekening Rasant
ik heb 12 jaar geleden ook een gehad ik wil graag nog een maken
maar ben bouw tekening Kwijt wie kan mij helpen

hallo allemaal,
ik heb een 5.5 cc supertiger motor, zou dat goed zijn voor een rasant ( motor loopt best snel)
mvg cas.

Dat gaat helemaal goed komen Cas.
Breng 't spulleke morgenavond maar mee naar de club, die krijgen we wel in de lucht... ;-)

Grtzz Frank

@frank
het wordt mijn winter project dus k ben nog niet eens begonnen, ik had die vraag omdat ik anders nog een nieuw motortje moest gaan kopen
dus na de winter of als ik door bouw nog in de winter
grzz cas

Back