Komende periode ga ik een zilverkleurige Scania R470 opbouwen, daarna wil ik er een oplegger bij maken met behulp van een 3d printer etc. Wellicht dat hij later overgespoten gaat worden naar brandweer rood.
De aansturing gaat via een Teranis X9e met 18 schakelaars en 12 lineaire kanalen via een 16 kanaals Sbus ontvanger met 8 servo uitgangen.
Voorlopig zullen alleen de standaardopties gebouwd worden dus
1 servo voor de stuuras.
1 servo voor de versnellingsbak via een 3-standenschakelaar.
1 servo voor de koppelschotel via een 2 standenschakelaar.
1 snelheidsregelaar.
1x de beiermodule die uitwisselbaar moet worden met mijn P64 politieboot.
In de toekomst wil ik het differentieel nog blokkeerbaar maken via een servo en bowdenkabel en wellicht de motor aanpassen voor een langzamer lopend exemplaar.
Alle standaardverlichting en de Beier module (geluid) loopt via een Teensy/Arduino decoder om de schakelstanden van de 18 schakelaars over 4 kanalen te decoderen en door te zetten naar een leddriver. Hierdoor kunnen alle led's onafhankelijk van elkaar op helderheid aangestuurd worden.
Bovendien kan ik dan de volle 16 ingangskanalen van de Beier benutten door de schakelaars naar de Beier op een S-bus kanaal te zetten, immers de meeste servokanalen kanalen zijn voor de geluidsmodule niet van belang.
De aansturing gaat via een Teranis X9e met 18 schakelaars en 12 lineaire kanalen via een 16 kanaals Sbus ontvanger met 8 servo uitgangen.
Voorlopig zullen alleen de standaardopties gebouwd worden dus
1 servo voor de stuuras.
1 servo voor de versnellingsbak via een 3-standenschakelaar.
1 servo voor de koppelschotel via een 2 standenschakelaar.
1 snelheidsregelaar.
1x de beiermodule die uitwisselbaar moet worden met mijn P64 politieboot.
In de toekomst wil ik het differentieel nog blokkeerbaar maken via een servo en bowdenkabel en wellicht de motor aanpassen voor een langzamer lopend exemplaar.
Alle standaardverlichting en de Beier module (geluid) loopt via een Teensy/Arduino decoder om de schakelstanden van de 18 schakelaars over 4 kanalen te decoderen en door te zetten naar een leddriver. Hierdoor kunnen alle led's onafhankelijk van elkaar op helderheid aangestuurd worden.
Bovendien kan ik dan de volle 16 ingangskanalen van de Beier benutten door de schakelaars naar de Beier op een S-bus kanaal te zetten, immers de meeste servokanalen kanalen zijn voor de geluidsmodule niet van belang.
Laatst bewerkt: