bouwverslag SDZ 39 cobra 17 (update met foto's)

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Hey norbert, leuk dat ik mee mag naar de caps, maar om meteen daar de cobra in te vliegen?
de motor koop ik pas met men verjaardag, en dat is pas 24 januarie, dus ik kan hem niet meenemen dan, wel kan ik men easystar meenemen :)
maar alvast super bedankt dat ik mag meegaan!

groeten!

ohw, prima voor mij, maar ik heb wel nog nooit gehelling zweeft :oops:
is het moeilijk?
hopelijk genoeg lift :D
en ik neem men easystar ook wel mee ;)

maar stuur me eens een pb'tje wanneer je gaat, en dergelijke info ;)

vriendelijke groeten, sam

hey, hier ben ik weer, die exames bevorderen de bouw niet echt ;)
wel begon ik over iets te denken....
ik heb sinds de zomer de multiplex acromaster staan, maar omdat ik nu tijdelijk nergens kan landen met die kist, omdat de club zen gras nog aan het groeien is, dacht ik om de aandrijving van de acro in de cobra te steken, er zit een multiplex HIMAX HC3516-1130 in, en dat zorgt voor een trust van 2 kilo, hij weegt 130 gram, en er zat een phoenix 45A controller bij, wat denken jullie?
met een 9x5 apc prop en 3S 2100 zal ik wel genoeg trust hebben zeker?
en welk merk van vouwprops raden jullie me aan?

groeten!

haha lijkt zeer overtuigd, dus zeker een himaxje erin? :P
ben je er tevreden van mss?

greets!

Dat niet maar even opzoeken leert mij dat het een 350 watt motor is, met jouw vlieggewicht betekend dit zo rond de 180 watt per kilo. Dit is een zeer nette waarde. Aangegeven propellor loopt van 10x6 tot 12x8 dit is dus even gokken wat voor jou een mooie maat is, mij lijkt de 11x6 een mooie waarde. Maar wie het beter weet mag het zeggen :roll:

goede prop, welke diameter heeft de as,
en hellingvliegen is niet zo moeilijk, juist nooit achter U geraken dan ben je verloren .
Vandaag nog in Zoutelande geweest, op de oude en nieuwe lokatie zalig met de WOLF K10 ( geen mens gezien )

Aloha allemaal.

De Helling is de max samuel je zal wel zien.
Geen dure lipo's of motors nodig. De helling is het surrogaat voor dit alles.

@Simen: Ik sta morgen nog eens uit te blazen op de cap . Als je zin hebt ??? Ik ga met ne maat naar het museum van Coupole. (V2 lanceerinstallaties) we hebben hier echter 2 dagen voor uitgetrokken zodat er ook nog wat tijd is om te hellingen.

Greetz

hey mensen, die props die jullie me aanraden, zouden goed zijn voor die motor, maar men lipos kunnen het niet aan, een 9x5 apc gaat nog prima, een 10x5 moet ik nog testen, maar een 11x5 trekt teveel amperage van men lipos, en hij slaat af po 3/4 gas, anders morgen die 10x5 testen, maar op 9x5 geeft hij al gruwelijk veel trust, trekt men acromaster verticaal omhoog op nog geen full throttle, en acro weegt denkik ne kilo 100 ofzo, dus voor de zwever moet ik niet meer trust hebben als het gewicht van de zwever (plusminus 200 gram eronder is wel het minimum voor mij :P )
het moet ook geen hotliner zijn eh ;)

@2f@st4u: inderdaad normaal zou ik geen dure motoren of lipos moeten hebben, maar ik zou graag men zwever het luchtuim inkrijgen met een motortje, hier waar ik woon zijn helemaal geen hellingen :(
en als eerste zwever is het ook handig moest ik bijvoorbeeld problemen zou krijgen ;)

en wat een gelukzakken zijn jullie :P
morgen gaan vliegen op de caps, en nog eens het mooie franse oorlogs erfgoed gaan bezoeken!
leuk! kwou dat ik meekon, maarneen eh, eerst exames eh :lol:

@simendewulf: de as zijn diameter is 5mm, nu zit ik wel nog te kijken welke diameter ik moet nemen voor de spinner, best eerst motor inbouwen, dan kan ik het zien :)

ohw en weet iemand hoe ik simpel de motordomping kan te weten komen?
is daar een trucksken voor?
allesinds zorgen dat de as wat naar rechts staat, en horizontaal, maar men romp versmalt, dus hoe kan ik dat nu weten?

groeten!

ik doe het met behulp van een lang buisje, die ik op het motorschot bevestig en dan op het zicht ( en deze methode heeft nog nooit slechte resultaten gehad )
mijn typhoon 15/10 kan wel die schroeven aan, en ik zou een turbo spinner nemer ( goed voor de koeling )
spijtig kan ik vandaag niet mee, wat ik ook zou bezoeken is het BLOCKHAUS in d'Eperlecques ook de moeite hoor.
en ook de bunker niet vergeten langs de kust met het groot kanon op een trein ( weet niet als ze open zijn )
en goede vluchten

hey norbert, ksal het proberen met een rietje, maar wat moet ik dan doen?
horizontaal lopen met de vleugel, of zorgen dat de wind van de motor op de onderkant van de vleugel blaast, en dan de as wat naar rechts plaatsen.

ohw en van die turbo spinner, welk merk bedoel je?
en welke diameter zou ik nemen van spinner?

greets!

Ja de spinner doorsnede is 42 en 36mm hoog

openklappen gaat automatisch zodra de motor gaat draaien.
Inklappen gaat alleen als er op de regelaar een rem zit waarmee je de motor kan blokkeren, dan zullen de bladen door de luchtstroming vanzelf inklappen langs de romp.

de motorspant moet beetje naar onder, en naar rechts wijzen, dit kan met behulp van staaf of buisje ( U ziet het zeer goed )
de spinner diameter moet u bepalen op voorhand naargelang de diameter van de motor, zodoende krijg je een vloeiende lijn
spinner romp de spinners zijn in verschillende maten verkrijgbaar 29 ---- 42 mm

hmmm, ik zie enkel maar spinners van graupner en aeronaut van 42 en 40, maar kleiner kan ik ook niet gaan, wel zit ik met een probleem, als ik zo een metertje neem dat de diameters meet (hoe heeft dit :P ) dan meet ik dus juist 40mm af als ik de neus in de breedte meet, meet ik ze in de hoogte dan is het 44mm, wat met ik dan doen?
de 42 mm spinner nemen van graupner met de 9x5 prop en zorgen dat ik het topje van de neus eraf zaag op 42mm hoogte? zodat er op de zijkant toch nog een spleet is?
geen probleem zeker?

weet iemand waar ik die kan bestellen?
en niet met 10 euro verzend kosten :P zoals duitsland, of heeft iemand nog iets liggen voor mij? betaal er gerust nieuwprijs voor ;)

@berto: ik heb een phoenix 45A van castle creations, ik weet niet of daar een rem op staat, ksou eens moeten kijken.
slaat die rem dan aan als de motor op 0% throlle staat?

groeten!

Wanneer je een mooi rond motorspant maakt en dit er met enig gepast geweld indrukt is de neus vanzelf rond geworden. :P

Back