bouwverslag SDZ 39 cobra 17 (update met foto's)

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
sam, U moet de neus afzagen op de maat van uw spinnermaat ( in uw geval 42 mm )
ik heb een set liggen van graupner spinner 42 mm , as 5 mm er zitten propjes op van 9/5 GRATIS voor U
de regelaar met rem belet dat uw prop draait tijdens het zweven .

wauw norbert, hoeveel keer moet ik u nog bedanken?
u bent echt een pracht van een kerel (de anderen hier ook hoor ;) )
echt, leuk volk hier in dit topic :D

inderdaad huibert, zo had ik er nog niet over gedacht dat de motorspant vanzelf rond komt, als ik een ronde triplex plaat in vast lijm ;)

nog eens aan simendewulf: 1000x dank, ik betaal er ook gerust voor hoor ;)

groeten, sam

kleine update :D

vandaag dus het neusje van de cobra eraf gezaagt (haha doet me denken aan de zegswijze van het neusje van de zalm, maar deze keer is het een cobra :lol: )

en dankzij onze goeden simendewulf, kan ik hem volgende week woensdag of donderdag invliegen :proost:

hier dus een fototje zoals hij nu is:

dsc58781jg5.jpg

seffes motor mount maken ;)

groeten!

Tot hiertoe prachtig werk man ! Ik heb al veel zin om er ook 1 tje te bestellen op die site ! :wink:

nike-o zei:
Tot hiertoe prachtig werk man ! Ik heb al veel zin om er ook 1 tje te bestellen op die site ! :wink:

thanks, het is inderdaad een lekker ding, en dat voor maar 169 euro :yes:

@peter-jan: nog eens bedankt voor de reacties, en inderdaad, het is een schuifmaat :P je ziet hem trouwens liggen rechts onderaan de afbeelding ;)

greets :pim:

en weeral een update!

deze namiddag motormount gemaakt, en bevestiging voor in de cobra.
hier dus de fototjes:

dsc58801wf8.jpg

hier dus men mooi himax'je aan de motormount :)

dsc58811kn6.jpg

en in de romp

dsc58821di8.jpg

en hier dus de mount, met de as dus enkele graden naar rechts (naar links dus op de fotos) en naar onderen.

tell me if you like it!

groeten!

gouw nog een klein vraagje, men epoxy is op om de mount volledig vast te lijmen en te verstevigen, wat mag ik als alternatief gebruiken?
ik heb hier nog gewone UHU alleslijm, UHU por, zo een pot contactlijm, die echt wel hard is van revell.

ideën gevraagd!! :P

greets!

haha, inderdaad, maar nu kan ik er niet echt simpel aangraken, andere opties?
kheb nog een klein restje, zien of ik ermee toekom, zoniet welke lijm mag ik dan gebruiken van de bovenvermelden?

groeten!

hey chris mercikes, ma ksal seffes as we na gent gaan es zien, mss ook achter nen xtwin voor de lol in den bart smit :lol:

groeten!

Ben het eens met Vjete, gewoon epoxy gebruiken. Als je eerst het spantje fixeert met secondenlijm op de goede stand, kun je met je laatste restje epoxy lijmen. :idea: Hierbij een föhn gebruiken om de neus wat te verwarmen, trekt de lijm goed in de kieren en heb je aan weinig genoeg. Let op dat warme epoxy spontaan erg dun wordt en erg snel uithard. Extra tip, als het spant vast zit het even voorzien van enkele gaten voor de koeling v/d motor. Wel verder in de romp ook nog een uitstroomopening maken.

vandaag de cobra eens gewogen, en ik kom uit met accus erin, maar wel nog met een zware spinner erin, kom ik dus uit op een mooie 1500 gram, 300 gram meer dan het model zonder motor, dus ik vind het allesinds een mooi gewichtje niet, moet wel nog de aierelon servos inbouwen, maar Weesgerust, die stonden ook op de weegschaal ;)

@norbert, vliegen we hem donderdag nu in?

groeten!

sorry mensen dat ik al een tijdje afwezig ben geweest, door de examens :oops:
we gaan seffes weer beginnen aan de cobra, enkel nog de rolroeren inbouwen, de bowden van het richtingroer vastzetten, en dan nog zo een prop kopen/zoeken, vind er nergens een in de locale hobby shops, en de duitse internetwinkels hebben het zo druk dat de bestellingen lang duren, of ze zijn met verlof :P
maar heb me wel al wat klein grut gekocht voor de cobra, zoals een nieuwe himodel 3S 2200mah 20C lipo pakket :zon:
hopelijk vlieg ik hem nog in in deze vakantie :D

maar eerst die prop vnden ;)

groeten!

gaan we vrijdag Sam? De CAP en de KUIFJESHELLING
HIER HET WEERBERICHT
Wetter bedeckt bedeckt bedeckt
Temperatur 5 °C 7 °C 7 °C
- Minimum 4°C, gefühlt wie -2 °C
- Maximum 8°C, gefühlt wie 5 °C
- Wassertemperatur 11°C
Niederschlag
- Risiko 10 % 30 % 40 %
- Menge 0 mm/Tag
Wind
- Richtung Süd Süd Süd
- Geschwindigkeit 22 km/h 26 km/h 30 km/h
- Stärke 4 bft 4 bft 5 bft
- Böen k.A. 46 km/h 46 km/h
Luftdruck 1021 hPa 1020 hPa

als ik mag van men vader misschien, maar om hem daar in te vliegen?
dacht om hem in te vliegen op mijn veldje thuis met weinig wind ;)

maar we zien wel ;)

groeten!

Laatst bewerkt door een moderator:
sorry norbert, naar de caps mag ik nu niet tijdens de kerstvakantie (slecht punt voor wiskunde ;) )
maar je kan anders wel eens paseren ofzo, niet verplicht, ik neem alvast warme koffie mee naar men vliegpleintje als je komt ;)

vr. groeten, sam

Back