Bouwverslag , Short S.23 ''C'' class empire vliegboot

Ton ,

Bedant voor de complimenten. Waarschijnlijk zal ik de kinderstoeltjes er uit moeten halen.

mvg,

Bart

a5274964-174-S23%20%2810%29.jpg

He Bart,

waar speldt jij op? Dus wat is die grijze ondergrond?

@ MaxZ , idd die varioprops zijn prachtig !! maar wel duur.

@ Femmo , dat is een gefineerde meubelplaat. werkt prima

Mvg,

Bart

Jaaaaahhhh... 'smooi Bart!
Ramoser... hele goeie props... prijzig... edoch effectief... 'hoort' eigenlijk wel op zo een fraai schaal vliegbootje... wie weet komt het er toch nog van...

En... anders maar sierprops voor de foto's :rolleyes:

Hoi Bart.

Leuk om zien dat je er een begin mee gemaakt hebt.
Blijf dit draadje volgen en denk velen met mij.
Veel s6 met de bouw.

Johan.

@ Bas , dan maar gelijk photoshoppen ')
@ Johan , leuk dat je het draadje volgd . Hoe is het met de Fly bby en de Geebee?

Wel raar zo , ik krijg ontwennings verschijnselen. Na maanden van elk stukje vrije tijd met Rhino te hebben doorgebracht is dan nu het ontwerp klaar en ben ik op mijn onderdelen aan het wachten :mad: . . . .

Wat nu :sleeping: . . . . . . :idea:

Mischien is het leuk om met rhino een interieur voor de cocpit als bouwplaat te maken en deze dan ingekleurd en wel uit te printen. Lekker lichte constructie van papier.

Dan zou ik graag van jullie wat iedeén willen hebben over de decals, ik wil deze spuiten op het model , ik heb een DxF file van de letters voor de G-ADHM Caledonia. Is het mogelijk om ergens een afplak mal te laten snijden? Of zijn hier mischien nog eenvoudigere manieren voor?

Zo moet het worden :

a5271350-171-S23%20%28113%29.jpg

Ook ben ik aan het denken geweest over de dummy Bristol Pegasus motoren. Ik zou deze uit huis tuin en keuken spul kunnen maken met bv een deo bus dop als cranckcase en van die geribelde kabelboom huls als cilinders en rietjes als klepstoterstang buizen.

Pegasus-5-3.jpg

Of ik maak een mal van hout en maak de dummy's dmv vacuüm vormen.
Het lijkt me dat een klein vacuüm apparaat toch wel zelf te fabriceren is :

- Hitte element van een tosti-ijzer
- Vacuümpompje van een diesel motor ( voor de rembekrachtiging enz )
- Deze dan aandrijven door een electromotor
- Klemframe van hout.

Kortom , ik hoef niet stil te zitten.

Mvg,

Bart

Dan zou ik graag van jullie wat iedeén willen hebben over de decals, ik wil deze spuiten op het model , ik heb een DxF file van de letters voor de G-ADHM Caledonia. Is het mogelijk om ergens een afplak mal te laten snijden? Of zijn hier mischien nog eenvoudigere manieren voor?

Een clubgenoot van mij, Adri Brand, maakt mooie stickers en mallen met CNC: CNC snijden en frezen

wanganui.jpg

Laatst bewerkt:
... Dan zou ik graag van jullie wat iedeén willen hebben over de decals, ik wil deze spuiten op het model , ik heb een DxF file van de letters voor de G-ADHM Caledonia. Is het mogelijk om ergens een afplak mal te laten snijden? ...
Plotterwelt/Johan's site
www.plotterwelt.nl

FAQ Stickers en decals, sticky/belangrijk//faq, vastgepind boven in het Spuitcabine subforum.
Aantal links m.b.t. maken van stickers en decals verzameld
Plaatsing decal stickers

... Ook ben ik aan het denken geweest over de dummy Bristol Pegasus motoren ...
Ideeën
Een Le Rhone dummy stermotor zelfmaken

Laatst bewerkt door een moderator:
spuit mallen kunnen tot een met er of drie breed gesneden worden. dus ik denk ik wel wat voor je kan betekenen. Vacuum vormen is ook geen probleem. alleen moet je dan wel een keertje naar Denhaag komen met je mal.

Heren ,

Bedankt vor de goede tips/links , geweldig dit.

Even wat aan het spelen geweest met de cockpit . . . .

a5282645-48-S23%20%28114%29.jpg

a5282646-227-S23%20%28115%29.jpg

Mvg,

Bart

Hoi Bart.

Mooi om volgen.
Wat je vraag betreft over de Stitts en de Gee-bee.
Denk dat ik er ga mee stoppen met deze hobby.
Heb geen zin meer in wildvliegen, je staat er telkens alleen en ondanks je wel verzekerd bent, blijft het toch altijd een risico, er staat altijd wel iemand die nieuwsgierig is in de weg, tot zelfs een paard.
Als ik volgend jaar niet in een vlieg club geraak, geef ik er gewoon de brui aan.
Beide ME 109 projecten heb ik zo al weggegeven gratis.
Blijft nog de Pitts S2b en Cessna 185 skywagon over.
Maar eens verder kijken hoe het loopt.
Zal wel weer uitlopen op we zijn overbezet.
Als je dan bemerkt dat maar 15% daadwerkelijk regelmatig aanwezig is, vraag ik mij regelmatig af waar zij dit volzet vandaan halen.
Maar dit is natuurlijk de Belgische instelling, helemaal niet vergelijkbaar met onze Nederlandse vrienden.

Johan.

Laatst bewerkt:
lijkt me erg frutrerend , anders maar 2x per jaar naar Zeumeren watervliegen :)
ik hoop dat je nog een leuke club vind.

Mvg,

Bart

De onderdelen zijn binnen !!

RBC Kits heeft zeer goed werk geleverd !

Heel de werkbank ligt vol met hout , tijd om te bouwen :)

Mvg,

Bart

a5287960-90-S23%20%2835%29.jpg

a5287961-107-S23%20%2836%29.jpg

a5287962-140-S23%20%2838%29.jpg

a5287964-183-S23%20%2839%29.jpg

Back