Bouwverslag , Short S.23 ''C'' class empire vliegboot

Prachtig geluid, inderdaad!
Alleen vier van die modules wordt een dure en gewichtige (680 gr) zaak. Het is echter gewone electronica, dus het moet mogelijk zijn op één module vier motoren te laten horen, die b.v. vlak ná elkaar starten :)

Inderdaad het is onzin om 4 van deze systemen aan te schaffen, ik soldeer een printje waarbij je alles omzet naar het geluid van meerdere motoren, en dat doe ik met een vinger in de neus maar, ja een foutje word heel snel afgestraft met op en aanmerkingen, evenals 8 cil ster dat is altijd een oneven getal.:cool:

Dit systeem heb ik binnengekregen om wat te experimenteren kosten 62 euri incl.bedrading en spaeker, ik wilde onder de aandacht brengen dat dit systeem goedkoop is.:rolling:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bart,

Kloppen de onderdelen in het 405 draadje?
Moet ik deze enkel nog op lengte en breedte aanpassen.
Je weet inmiddels wel dat ik fan ben om hem wat kleiner te maken.
Niet dat ik wil profiteren van jouw werk, maar vind het een verdomd mooi toestel.

Johan.

Hi, Hier een paar foto's van mijn Empire zoals hij er nu bij staat.
De vleugel is nu deelbaar en de- en mont age gaat tot nu toe
prima. Ook weer wat aan de cockpit mal geschuurd. ;)

full

full

Hij word prachtig Paul !!

zou je eens een close up foto kunnen maken van de vleugel splitsing ??

Mvg,

Bart

nog geen zin gehad om de lockheed electra uit te tekenen?(is jammergenoeg geen watervliegtuig:p)
zeer mooi tekenwerk! en nog veel mooier bouwverslagje! zeker de moete, chapeau!

nog geen zin gehad om de lockheed electra uit te tekenen?(is jammergenoeg geen watervliegtuig:p)
zeer mooi tekenwerk! en nog veel mooier bouwverslagje! zeker de moete, chapeau!

Ook een mooie kist maar verlopig heb ik nog wel even genoeg te doen ;)

Mvg,

Bart

Hij word prachtig Paul !!

zou je eens een close up foto kunnen maken van de vleugel splitsing ??

Mvg,

Bart

Ha Bart, Hier zijn ze dan
:
full

Vleugeldeling. Achteraf had ik vanaf de main spar de maten uit moeten zetten op de betreffende ribben. Dit heb ik niet gedaan en moest daarom de gaten in de ribben wat ruimer maken om spanning te vermijden. Dit had tot gevolg dat de raakvlakken deels met 5x5 gelijmd zijn en de rest met Bison polyurethane 2 komponenten omdat deze lijm goed vult, weinig weegt en lijmt als de piete. Moet nog even verzinnen hoe ik de delen op ''slot'' zal zetten.

full

full

full

full

full

Groeten Paul ;)

Weer wat gedaan ,

Het stuk romp boven de vleugel beplankt en begonnen met de voor en achterkant van de
drijvers.

Ook een begin gemaakt met de struts voor de drijvers.

a5562690-91-S23%20%281%29.jpg

a5562691-196-S23%20%282%29.jpg

a5562692-188-S23%20%283%29.jpg

a5562693-110-S23%20%284%29.jpg

a5562694-159-S23%20%285%29.jpg

Mvg,

Bart

Heel mooi Bart !

:music:

Dank je Paul !! ,

Vorderingen van vandaag :

Heb een enorme wolk balsa stof gecreërd in de achtertuin . . . mischien is ie dalijk wel te zien bij het weerbericht :) . . . .neven effect is dat de drijvers er goed zijn uitgekomen.

Ook zijn de GWS 9x7 3blad props gearriveerd , eens kijken of ik deze een beetje op DeHavilland variable pitch props kan laten lijken.

Alvast wat met de raam frame's bezig geweest , de raampjes die Paul heeft gemaakt even geprobeerd :)

Heb er even wat foto's bij gedaan van de laser gesneden set die ik van Gary uit de USA heb ontvangen.

a5566364-157-S23%20%281%29.jpg

a5566365-135-S23%20%282%29.jpg

a5566366-127-S23%20%283%29.jpg

a5566367-176-S23%20%284%29.jpg

a5566368-225-S23%20%285%29.jpg

a5566369-209-S23%20%286%29.jpg

a5566376-63-S23%20%287%29.jpg

a5566377-240-S23%20%288%29.jpg

a5566378-161-S23%20%289%29.jpg

Mvg,

Bart

Hallo Bart,
Hallo Bart,

Door louter toeval kwam ik in je draadje terecht. Ik heb met veel plezier en bewondering je ontwerp en bouw van de Empire gevolgd. Er zitten heel mooie constructies in.
Ik heb even gemist hoe de romp boven de vleugel wordt beplankt. Zitten daar stringers onder?

mvg Sander

Hoi Paul ,

Leuk dat je mee leest. Het stuk boven de vleugel bestaan alleen it een aantal spanten en de 1.5mm beplanking.

Klik HIER en je kan het duidelijk zien.

Mvg,

Bart

godallemachtig wat ziet dat lazerspul er mooi uit. Moet een genot zijn om daar straks een vliegtuig van te bouwen. :)
Heb het plaatje bekeken, maar heb vandaag geen tijd gehad om latjes te halen omdat ik een vloer moet leggen bij mijn garage hospita/
Denk dat ik ze woensdag kan halen en moet dan in de loop van de week gaan planken.
Heb dat plaatje gezien en dat planken komt helemaal goed :cool:

Groeten Paul

ps zo te zien zijn de raampjes goed aan de maat; ook voor de freesset. Als je ze wilt gaan gebruiken, maak
ík een linkse en een rechtse set voor je.

Het verslag is zo mooi dat ik het al meerdere keren heb doorgelezen. Daarbij komt de volgende vraag naar boven. In post 288 kun je zien dat de leading edge bij de tip met 5mm verhoogd wordt. In post 349 wordt de trailing edge bij de tip met 5 mm verhoogd.
Is er dan wel sprake van tipverdraaiing?

mvg, Sander

Het verslag is zo mooi dat ik het al meerdere keren heb doorgelezen. Daarbij komt de volgende vraag naar boven. In post 288 kun je zien dat de leading edge bij de tip met 5mm verhoogd wordt. In post 349 wordt de trailing edge bij de tip met 5 mm verhoogd.
Is er dan wel sprake van tipverdraaiing?

mvg, Sander

Waar in post 288 zie je dat je L.E met 5mm word verhoogd ? op deze foto ? hier ligt de steun toch echt onder de tip.

Leuk om te horen dat je het een mooi verslag vind :) daar maak ik het tenslotte voor.

Mvg,

Bart

Back