bouwverslag sig fourstar 40 UPDATE: nieuwe motor os 46 ax

update.

servo`s zitten erin

heb ook een schema van hoe ik mijn motor heb aan gesloten op de tank kan iemand dit beoordelen of het goed zit?
servo`s zijn van de week binnen gekomen daarvoor albatros uit belgie bedankt voor de zeer snelle service

bij deze:

de servo`s vind zelf dat ze netjes en degelijk in de kist zitten, heb ik tenminste wel een anders gezien bij sommige mensen.
Foto-ULOS6MR7.jpg

ontvanger op zijn plek, komt nog schuim omheen. de antennes lopen door plastic buisjes zodat deze niet kunne beschadigen. en natuurlijk zitten ze in een hoek van 90 graden.
Foto-EBQ6MUSF.jpg

gelijk maar gekozen voor stale kwiklinks deze zijn op de stale kabels gesoldeerd.
Foto-FVLDKOW7.jpg

schema van hoe mijn motor aangesloten zit.
vanuit de tank gaat een slang naar een tstuk deze gaat op zijn beurt naar de bovenkant van de cilinder en de carb.
overdruk zit op de uitlaat.
zit nog te twijfelen aan een snel tank systeem.
1.zit dit zo goed???
2.hoe moet ik de motor voor het eerste starten?als normaal?
3.speciale brandstof? heb nu 4takt brandstof met klotz
met startmotor?
4.hoe werkt bij gloeien heb vernomen dat dat moet bij dit blok.
Foto-NQXHYHY7.jpg

alvast bedankt.

gr.
stephan

nog te doen:

- kielvlak verstevigen.
- uit balanseren lood lijkt toch net niet nodig te zijn.
- besturing verder inbouwen.
- afwerken en laten keuken:)

prop word een 12x7

en ik denk dat ik een aluminium spinner ga gebruiken.

ontvanger op zijn plek, komt nog schuim omheen. de antennes lopen door plastic buisjes zodat deze niet kunne beschadigen. en natuurlijk zitten ze in een hoek van 90 graden.
Foto-EBQ6MUSF.jpg

schema van hoe mijn motor aangesloten zit.
vanuit de tank gaat een slang naar een tstuk deze gaat op zijn beurt naar de bovenkant van de cilinder en de carb.
Foto-NQXHYHY7.jpg

alvast bedankt.

gr.
stephan
Ontvanger niet gaan inpakken met schuim , kleine snelbinder er omheen zodat hij blijft zitten , Fasst onvangers nooit inpakken die worden anders te heet en gaan dan in de Failsafe .

Betanken nooit via een T-stuk in het slangstuk tussen carb en de tank .

Altijd via een extra aansluiting direkt in de tank .

Je zit anders de troep die in je sprit/slang zit in de carb leiding te drukken aan de verkeerde kant van het filter (als er een in zit)

En je verzuipt elke keer je motor bij het tanken .

Mvg Johan

weer een kleine update van deze kant.

omdat ik de cockpit verkeerd (naar de klote :) ) gesneden had heb ik voor een andere oplossing moeten kiezen die naar mijn mening vele male mooier is.

ontvanger ga ik op een appart plankje maken zonder schuim met een snel binder daar volgen van de week foto`s van

inmiddels ook een spinner gemonteerd.

totaal plaatje echter nog zonder versteveging van kielvlak. dit komt later
Foto-QL8PDHZU.jpg

schakelaar in de romp gemaakt tussen de servo`s zodat je aan de buitekant geen lelijke schakelaar ziet.
deze kan ik dat met een klein haast niet zichtbaar stale pinnetje aan en uit zetten.
deze word nog wel ingekort.
Foto-AN3QCGBR.jpg

groetjes,

stephan

hij is klaar!!!!

hopelijk zondag keuring en heel mischien maiden.
motor loopt nog wel vrij hoog stationair maja daar doen we ook wel weer wat aan.

Foto-NMVCKXPU.jpg

Foto-VCIYPNVG.jpg

Foto-TXRYJ8KY.jpg

mvg
stephan

net effe op het veld de kist na laten kijken.

zaten echter wel wat aandachts puntjes aan (volgens de mins die gekeurd had echte beginners dingen)

- richting roer scharnieren effe goed vastmaken of borgen zat een beetje los als je er hard aan trok.
- quick linkjes borgen met een stukje brandstof slag oid
- plastic buisjes van het gas hoogte en richting goed stevig in de laatste spant bij de servo`s lijmen.

hier gaan we morge aan werken.

ook waren er wat punten op het folieen die voor het volgende project anders moeten.

oftewel weer veel tips.

ook moet in de uitlaat een nieuw gat met tap gemaakt worden.

hopelijk zondag de maiden.

mvg
stephan

Hey Stephan,

Ziet er idd netjes uit! Ook van mijn kant succes met de maiden. Ga waarschijnlijk ook nog wel eens een four star bouwen, kan hier vast een beetje meegenieten.

Groeten,
Freek

alle aandachts punten zijn bijgewerkt.

hopelijk zondag keuring en maiden.

heb alleen een hard hoofd in het motortje, hopelijk loopt het dat betrouwbaarder en lager stationair.

gr,

Lager stationair moet je gewoon de carb verder dichtzetten en de idleschroef checken. Goed ingesteld motortje is het halve werk. Is ook veel over te vinden hier.

Lager stationair moet je gewoon de carb verder dichtzetten en de idleschroef checken. Goed ingesteld motortje is het halve werk. Is ook veel over te vinden hier.

over veel merken is inderdaad veel te vinden jah behalven over hp zelfs niet op internet:)

laat er op de club maar eens naar kijken.

Principe werkt op alle motortjes, niet merkafhankelijk ;).

Maar misschien dat die van jou de odd one out is.

grootste update tot nu toe,

maiden flight gemaakt.
heb de kist in laten vliegen door de voorzitter van de club.
was ook maar goed want er moest veel getrimt worden.
heb in totaal 5 vluchten vandaag zelf gemaakt en het gaat erg goed.
motor heeft wel vrij weinig power maar klinkt wel als een gesmeerde naaimachine.

dus bij deze is mijn fourstar af en vliegt hij vanaf nu vrolijk rond boven de polder van rosmalen.

mvg
stephan

Gefeliciteerd!
Vermogen? Wellicht kan je nog wat experimenteren met props?
En... mogelijk moet de motor ook nog wat inlopen.
Voor meer vermogen moet je bij OS, Saito of YS zijn.
Maar als deze lekker tuft... prima! Het is ook een klassiekertje... dan mag dat.

Back