Soms ben je wel eens op een punt dat je eigenlijk niet weet waar je nu aan verder moet gaan bouwen.
Nog zoveel te doen maar niet de gang kunnen krijgen.
Daar heb ik eigenlijk de laatste weken wat last van gehad.
De romp staat inmiddels op de zaak op haar kop zodat het onderwater schip in de menierood kleur gespoten kan worden.
Ik kan daarom thuis niet aan de romp verder dus vandaar de "achterwand tussen het achterdek en het voordek maar eens onder handen genomen.
Op deze achterwand zitten twee grote lamellen roosters.
In eerste instantie wilde ik deze op dezelfde manier maken als de roosters op de uitlaten, maar deze zijn eigenlijk veel "fijner".
Nu heb ik ooit eens een setje geëtste flenzen, trapjes, roosters ed gekocht, en hierbij zaten ook twee stripjes met allemaak sleufjes onder 45 graden.
In deze sleufjes paste precies een strookje forsforbrons van 0,3mm dikte.
Na een paar avondjes meten, knippen, en solderen is dit het resultaat
Omdat de roosters op zee afgesloten dienen te worden zit er een deur voor. Ook deze is vervaardigd uit het 0,3mm fosforbrons.
Een stukje lager zit nog een rooster voor de ventilatie van de lier ruimte.
Deze is in het echt met bouten aan de wand bevestigd.
Hier voor kwamen de boutjes met een SW van 1mm van pas die ik ooit eens een keertje aangeschaft had op een beurs.
Onder de freeskolom zijn deze bout gaten allemaal op dezelfde onderlinge afstand in een plaatje fosforbrons geboord, en daarna aan de achterzijde vast gesoldeerd.
Ook hier weer een deurtje om het rooster af te kunnen sluiten.
En zo ziet de "achterwand" er nu uit.
Ook de toegangsdeuren tot de opbouw hebben inmiddels een plaatsje gehad.
Deze worden "verstift" zodat ze voor het spuiten verwijderd kunnen worden, en later als wand en deuren gespoten zijn weer aangebracht kunnen worden.
Ik maak de deuren op een malletje zodat ze alle (25 stuks) het zelfde zijn en er dus geen rekening mee gehouden hoeft te worden welke deur ook al weer waar hoorde.
De deuren zelf zijn van Perspex.
Aan de achterzijde van de deur frees ik een "sponningje" zodat het lijkt als of de deur vrij ligt.
Op de opbouw lijm ik een plaatje van 0,3 mm polystyreen, waardoor het lijkt alsof het deurframe op de opbouw gelast is.