Bouwverslag Smit Kamara in 1:50

Leuk om wat herkenbaars te lezen, ik zit ook wel eens met die eindeloos-durende dingen. Mijn bouwproces verloopt langzaam, doe veel verschillende dingen tegelijk, waardoor je niet vaak een "that's done!" moment hebt.

Maar nu kan ik er weer helemaal tegenaan!! En mooi werk, Adam, als altijd vind ik het inspirerend om inspanningen van anderen (met werkbankfoto's) te bekijken.

Groeten vanaf mijn vakantieadres (kan helaas dus niet knutselen aan mijn boot...)

Adam:

Wij hier, de bemanning van de echte Smit Kamara hebben met open mond en vol bewondering het gehele verhaal hierboven zitten te lezen.

Onze complimenten voor het tot nu toe gedane werk en we zijn heeeeeeel errug benieuwd naar het eindresultaat. Wij zullen hier zeker nog terugkomen om te kijken hoe het met "ons bootje" gaat.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd emailen en we zullen ons best doen.

Mochten wij wat "raars" zien dan melden we ons wel.

Sinds jij de laatste keer a/b bent geweest zijn er waarschijnlijk al weer aardig wat zaken veranderd aan dek (2de FRC-david erbij, crashrail aangepast, verfschema een beetje veranderd, wat zaken erbij in de mast etc etc.) Een schip is altijd een work-in-progress!!

We lazen ook wat zaken over het hele DP-gebeuren, tzt komen we wel met een uitleg die waarschijnlijk wel wat zaken zal verduidelijken.

Voor nu: Onze complimenten, ga zo door en een gelukkig & voorspoedig 2009!

met vriendelijke groet
Bemanning Smit Kamara

Smit Kamara

Hoi Adam.

Dit zijn de reacties welke je de inspiratie en motivatie geven om het model zo perfect mogelijk na te bouwen.

De volgende toch maar een andere kleur adam.

gr leen

Adam:

Wij hier, de bemanning van de echte Smit Kamara hebben met open mond en vol bewondering het gehele verhaal hierboven zitten te lezen.

Onze complimenten voor het tot nu toe gedane werk en we zijn heeeeeeel errug benieuwd naar het eindresultaat. Wij zullen hier zeker nog terugkomen om te kijken hoe het met "ons bootje" gaat.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd emailen en we zullen ons best doen.

Mochten wij wat "raars" zien dan melden we ons wel.

Sinds jij de laatste keer a/b bent geweest zijn er waarschijnlijk al weer aardig wat zaken veranderd aan dek (2de FRC-david erbij, crashrail aangepast, verfschema een beetje veranderd, wat zaken erbij in de mast etc etc.) Een schip is altijd een work-in-progress!!

We lazen ook wat zaken over het hele DP-gebeuren, tzt komen we wel met een uitleg die waarschijnlijk wel wat zaken zal verduidelijken.

Voor nu: Onze complimenten, ga zo door en een gelukkig & voorspoedig 2009!

met vriendelijke groet
Bemanning Smit Kamara

Zoals Leen hier boven ook al opmerkte: Dit soort reacties van directe betrokkene zorgt voor een "boost" in de motivatie.
Tot nu toe heel weinig respons gehad vanaf "Smit-zijde", en laat staan van dit soort positieve respons, en dan is het super leuk als de bemanning benieuwd is hoe het met "hun" bootje gaat, bedankt :thumbsup:

De tweede FRB had ik idd al op de foto gezien. Had haar echter op de plaats van de "tautwire" mooier vinden staan, hou nou eenmaal van symetrie ;)
Van de importeur van de Magnum 750 heb ik de tekeningen van de boot en de lanceerdavit gehad, dus dat gaat op termijn goed komen.

Ook van mijn zijde een gelukkig en heeel gezond 2009 toe gewenst, en als jullie weer eens aan deze zijde van de plas zijn, kom ik haar graag een keer in levende lijve laten zien.
Het eind resultaat zal echter nog wel een poosje op zich laten wachten hoor :)

Beste Adam,

Vanwege mijn nieuwe werkgever was er een kans dat ik op de Smit Kamara kon komen. Na de naam gegoogeld te hebben kwam ik ook op deze site uit. Ik kom nu niet op de Smit Kamara maar op een ander schip.
Een fantastisch verslag en het ziet er allemaal gelikt uit! In je eerste post heb je aangeven dat je misschien 2 dekken wil maken ivm het OAS. Het OAS is jullie "brandweerladder". Kijk maar eens op www.oas.nl voor meer info.
Nadat ik met mijn nieuwe collega gesproken had, en je bent er aan toe kunnen we misschien er wel voor zorgen dat je tekeningen of meer info kan krijgen betreffende het OAS achter op de Smit Kamara.
Veel bouwplezier toegewenst,
Nodri

en je bent er aan toe kunnen we misschien er wel voor zorgen dat je tekeningen of meer info kan krijgen betreffende het OAS achter op de Smit Kamara.
Nodri,
Zoals ik al schreef ben ik iemand die graag "sleep" en dat lukt met het huidig achterdek niet echt.
Vandaar mijn eerdere suggestie om dan maar twee "inlegdekken" te maken.
Dan moet er misschien wel hier en daar een compromis gemaakt worden, maar zo'n beweegbare OAS is ook wel weer heel iets anders.
Ook het stuk techniek wat hier voor nodig is vind ik wel weer een uitdaging om te maken.
Dus alvast bedankt voor het aanbod, ik kom er zeker nog een keer op terug, maar dat kan nog wel even duren :cool:

Omdat er via via toch wat vragen waren over de ventilatie roosters, heb ik van de roosters die ik vandaag gefabriceerd heb een paar foto's gemaakt.

Als basis voor de roosters dient dit geëtste onderdeeltje.
full

De geëtste strippen worden aan weerszijde op een fosforbronzen plaatje gesoldeerd.
full

In de geëtste profieltjes worden vervolgens forforbronzen strippen van 2mm breed en 0,2mm dik gelegen, die vervolgens aan de profieltjes gesoldeerd worden.
full

Als alle lamellen geplaatst zijn ziet het er zo uit.
full

Vervolgens de uitstekende delen van de lamellen glad geschuurd, en wordt van 0,3mm dik fosforbrons de kast er omheen gemaakt.
full

Nadat de overstekende delen allemaal netjes vlak geschuurd zijn het geheel goed afspoelen en schoon borstelen om het soldeervet te verwijderen.
En zo krijgt hij dan z'n plaatsje aan boord van de Smit Kamara.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Onderstaand mailtje kreeg ik vanavond vanaf de Smit Kamara:

Hallo Adam..
Vergeet je ons boegbeeld niet straks?
Had de foto eigenlijk op het forum willen zetten maar wij mogen geen bijlagen uploaden.

Boegbeeld op een schip uit de 21ste eeuw :confused:

full

Dus wie weet waar er eendjes te koop zijn in 1:50?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Adam,

Ik zit vol bewondering naar je werk te kijken en wil je dan ook een heel groot compliment maken, zeker al dat soldeerwerk. Top hoor.

Groeten,
Peter

Adam,

haha heb jij weer, eerst al een schip met Antwerpen op haar kont en nu dit..:p

Nee alle gekheid op een stokje, super model, enne dat eendje gaat je ook wel lukken, vroeger had je zo'n truck model, rubber duck of zoiets, maar die zal er wel net niet in 1:50 zijn....

Tom Boere

Rustig jongens, rustig. :D
Volgende week donderdag krijg ik een CD-tje met foto's van de eerste proefvaart van de Smit Kamara in Madurodam.
Zodra ik het CD-tje binnen heb, zal ik weer wat foto's plaatsen.
Qua bouwen is er eigenlijk niet zo heel veel gebeurd, ik ben meer bezig geweest met de elektrische installatie.

Qua bouwen is er eigenlijk niet zo heel veel gebeurd, ik ben meer bezig geweest met de elektrische installatie.

Dat is voor mij ook bouwen hoor Adam en wel net zo interresant ook voor beginnende RC bouwers zoals ik !

groeten, Brandaris

Back