bouwverslag smit(wijs) rotterdam

Discussie in 'Foto-Album' gestart door kor van Essen, 16 sep 2003.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    En ik dacht dat ik de spaghetti-koning in de familie was.... :wink:

    Roel
     
  2. Hoi Kor,

    't Scheepje is wel vol, stuurt 't goed met een servo?

    Groeten Theo
     
  3. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Heb je met deze inhoud nog ballast nodig dan? :wink:
    (Mijn ervaring met de 1:200 R'dam was dat ze achter te weinig diep kwam te liggen. Ik zie dat jij achter geen extra gewicht hebt?)

    Wim
     
  4. jawel wim, bovenaan de foto zie je dat lange stuk metaal liggen. Dat kan precies in die gleuf tussen de stangen die van de servo naar de roeren gaan. en dan ligt die bijna diep genoeg. En jazeker, ik kan nog ongeveer 200 gram aan ballast hebben :D

    @theo

    jazeker, de originele roeren zitten eronder en dat stuurt echt super. dan geen geklooi meer met de toerentallen en er kan dus altijd voluit gevaren worden en ondertussen toch gestuurd. Bevalt prima
     
  5. Hannibal

    Hannibal Guest

    Foto van de achterzijde onderkant, roeren vol in beeld????? :D
     
  6. Hoi Kor,

    Vaar jij dan met 1 of met 2 regelaars?

    Groeten Theo
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    @Han: U vraagt, wij draaien... :lol:
    @brandende plank: 2 zelfbouwregelaars van Conrad. Midscheeps een stuur- en bakboord.
    [​IMG]
    Roertjes van achter gezien
    [​IMG]
    Regelaars
    [​IMG]
    roertjes van opzij; over tunnels wordt nog gepeinsd...
    [​IMG]
    Aansturing roeren
     
  8. Luit

    Luit

    Lid geworden:
    10 nov 2003
    Berichten:
    900
    Locatie:
    Rolde
    Laat ik beginnen om te zeggen dat ik het een donders mooi scheepje vindt, maarrrrr.... zo te zien komt het allemaal niet zo precies.
    De linker motor zit niet zuiver in lijn met de schroefas zo te zien, nu zie ik dat dit opgeheven wordt door een rubberen slangetje :?:
    Heb je zo nog wel een maximaal rendement (lijkt me dat het wat "stroef" loopt zo).
    (klinkt alsof ik problemen heb met rubber, maar dat is niet zo :wink: :lol: :wink: :roll: :oops: )

    Greetings,
    Luit
     
  9. Hoi Roel en of Kor,

    Waarom worden er 2 regelaars gebruikt, kan 't niet met 1 regelaar?
    In mijn eigen Smit Londen(tje) wou ik 1 regelaar inbouwen.

    Groeten Theo
     
  10. xxman

    xxman

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    met twee regelaars kan je de motoren onafhankelijk van elkaar bedienen, en dan kan je weer beter manoeuvreren.
     
  11. inderdaad xxman, met 2 regelaars kan je om de eigen as draaien. Maar het voordeel van roeren is dat er ook altijd op volle kracht gevaren kan worden. Enne, luit...die motoren staan inderdaad niet zuiver in lijn, maar op de foto lijkt het heel wat, maar je praat maar over hooguit een millimeter. en die rubber koppeling die is best soepel en veel verlies zal er niet optreden.

    Greetz, Kor
     
  12. Hannibal

    Hannibal Guest

    Kor

    Het ziet er goed uit en vaart nog beter !!!!
     
  13. michelb

    michelb Guest

    Hallo, vorige week ergens te velde een oude bekende tegengekomen, Smit Rotterdam. K'heb ze meegedaan en zal er nog flink werk aan hebben. Hopelijk krijg ze het ooit nog te water.
     

Deel Deze Pagina