Bouwverslag Sovereign of the seas (Sergal) Mantua

Beetje vuller en een schuurbeurtje Johan. Succes verder met je boot. :) Wat Voor Klein bandschuurmachientje gebruik je en is deze ook in te klemmen in een houder?
Hoi groenenberg,

Ik gebruik een goedkoop vlakschuurmachientje voor de "vlakke grote" stukken.. en de kleinere stukken of langs de kantjes de smalle...
20171122_101129.png
20171122_101102.png

Aangezien dit model best fors is, is dit goed te doen met deze machines.

Beetje vuller en een schuurbeurtje Johan. Succes verder met je boot. :) Wat Voor Klein bandschuurmachientje gebruik je en is deze ook in te klemmen in een houder?
Dat inklemmen wat je vraagt heb ik zelf nog niet gedaan. Maar je zou de smalle schuurmachine met het handvat voorzichtig kunnen klemmen tussen de bankschroef en kleine onderdelen kunnen bewerken. Alleen ik kies daar niet voor. Waarom wil je deze klemmen?

Ik gebruik voor het echte fijne werk een dremel met de bonodigde hulpmiddelen. Slijpschijfje, schuur bosteltje e.d.

Ook voor de kanonsgaten uit te snijden / zagen gebruik ik de dremel met snij schijfje. Zodat ik met een scherp stanley mesje alleen de hoeken nog maar uit hoef te snijden...

20171126_200439.jpg
20171126_200719.png

Ik weet dat ik de kaptein ben op het schip, en dat ik in het begin van mijn verslag aangaf het schip blank te laten que kleur. En dus af te wijken van het origineel.. Maar nu ik daadwerkelijk bij het moment kom, begin ik te twijfelen om het toch in het blauw te doen. Zoals het hoord.. omdat ik misschien denk dat het totale schip meer contrast krijgt en dat de ornamenten meer tot uiting komen..

Wat vinden jullie?

Ik zit ik dus nu ook te bedenken om dat te gaan doen..

En wat gebruiken jullie.. en wat is de ervaring.. welke soort verf?.

Acryl verf?
De gebruikelijke potjes verf van de modelbouw shop? Of gewoon van de hobbywinkel?

Ik wil aangezien de prijs van het schip geen goedkope verf gebruiken. Ik wil wel goede verf die door de jaren heen mooi blijft en niet gaat scheuren of iets dergelijks...

Eerste verflaag zit er op...

Uiteraard nog een vervolg laag.. en waarschijnlijk nog een derde laag om het geheel dekkend te maken...

Achteraf gezien weer iets doms van de handleiding. En ook van mezelf... ( omdat ik niet goed vooruit gekeken heb in de handleiding.. )

Ik had natuurlijk eerst moeten schilderen en vervolgens de decoratie erop moeten lijmen.. Want nu heb ik voorzichtig langs de messing ornamenten af moeten schilderen.

Het gaat opzich wel, ik heb gelukkig een vaste hand... Maar het is niet handig en het kost veel tijd.

Wat dat betreft weer een minpunt van de beschrijving. Die laat je de decoratie erop maken en vervolgens schilderen...

Bijlagen

• 20171128_230802.jpg
    20171128_230802.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 381
  • 20171128_231234.jpg
    20171128_231234.jpg
    85,4 KB · Weergaven: 340
  • 20171128_230439.jpg
    20171128_230439.jpg
    45,2 KB · Weergaven: 333
Achteraf gezien weer iets doms van de handleiding. En ook van mezelf... ( omdat ik niet goed vooruit gekeken heb in de handleiding.. )
Ik had natuurlijk eerst moeten schilderen en vervolgens de decoratie erop moeten lijmen.
Tja Johan, vooruit zien is regeren..........;)

Maar was je hiervoor ook niet gewaarschuwd in post #67:
Vraagje over de kleuren. Wanneer je naar het DeA pakket kijkt is er nogal wat in o.a. donkerblauw geverfd. Zo ook de schotten waarop de messing delen zitten. Wordt daar in jouw pakket niet over gesproken?
En een gewaarschuwd man telt voor twee zeggen ze ook:yes:

Maar alle gekheid op een stokje, ik vind het een goede keuze van je om dit blauw te schilderen.
Succes verder.

Back