Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

ja als je dan weet dat er op elk schip minstens 3 priesters aan boord waren , je zult in die tijd voor minder in je blote reet op het galjoen zitten om te schijten :D

maar het is een mooie dame hoor
We zullen hier ook maar geen uitleg aan geven. :D Maar als bootsjongen was het een hel op aarde:p

Bedankt Koos en Peter.

Vandaag weer verder met de boegspriet. Heb deze vastgezet met touw. Hoort zo volgens mij.

IMG_0124.JPG

IMG_0125.JPG

En ik ben bezig met het houtsnijwerk te vervangen op de hoeken. Was beuken en nogal primitief. Nu ik meer ervaring heb opgebouwd durf ik ook meer en ik had zoiets er moet eenheid in.
1 zijde klaar (bakboord voor de veteranen)

IMG_0127.JPG

Morgen de rest aan stuurboord. Ook tegen het achterste dek heb ik 2 kleintjes. Misschien doe ik daar dezelfde er moet ook immers een hekwerk op.

Kleine update, maar wel veel werk. Houtsnijden is nu voorbij. Alle ornamenten zitten erop.
Een aantal overzichtsfoto's.

IMG_0128.JPG

IMG_0130.JPG

IMG_0131.JPG

IMG_0132.JPG

IMG_0133.JPG

IMG_0134.JPG

IMG_0135.JPG

Nu kan ik verder met de nagelbankjes, op het voorste en achterste kasteel een hekje met nagelbankjes en een trapje bij het achterste kasteel. En tussendoor de sloep vast knopen.

Staat het tweede kanon aan stuurboord niet teveel voorover Stephan, of vertekent de foto...
Tja jong zeikerds heb je er nu eenmaal tussenzitten nietwaar :rolleyes:
Maar het word zo wel een mooi kleurrijk geheel :worship::worship:

Back