Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

De fokkemast heb ik nu ook gecorrigeerd.
De rusten voorzien van gaatjes en aangegeven waar de nagel van de puttings komen.

Nu een ontwerp van de zijkant maken. Is moeilijk om te beslissen. Heb wat probeersel in fotosoep gezet
Origineel

IMG_0002.JPG

proef

IMG_0002bewerkt01.jpg

Vroeger hadden wij zo'n spel op school, daar moest je vragen goed beantwoorden of blokjes goed leggen of zo. En als je het dan omdraaide had je zulke figuren liggen.
Ik weet het niet Stephan - die driehoeken komen mij wat simplistisch over...

Vroeger hadden wij zo'n spel op school, daar moest je vragen goed beantwoorden of blokjes goed leggen of zo. En als je het dan omdraaide had je zulke figuren liggen.
Ik weet het niet Stephan - die driehoeken komen mij wat simplistisch over...
Ja daar lijkt het inderdaad op. Toch zie je dit soort vormen terug op dit soort schepen. Maar heb er ook mijn bedenkingen bij, ook omdat het in vakken verdeeld is. Ik zou de vakken dan moeten weghalen en er 1 geheel van moeten maken en dan verschillende banen over de zijkant creëren met verschillende patronen.
Blauw met goud is ook mooi. De randen goud maken en in ieder vakje een ornamentje maken. Net als de grote galeien.

Dat laatste kan lukken op een simpele manier. Het patroon op papier in de kleur printen op formaat. uitknippen en vastplakken op de huid met blanke lak. Daarna het papier schilderen en het geheel weer lakken. Dit heb ik ook met de kruisen midschips gedaan.

Mooi Ship Stephan!
Ken je dit verslag al ("https://shipsofscale.com/sosforums/threads/spanish-galleon-xvii-galeon-del-azogue.2700/page-27")
Misschien een idee over versiering?
Ja die ken ik goed, volg hem al een hele tijd. Hij maakt er echt iets moois van. Ook die gordijnen langs de balustrade zijn apart. Maar die versieringen neigen naar dat flemish galleon van post #1207
ik denk inderdaad dat ik daar een middenweg in moet zoeken. Wellicht dat ik dan ook wat aanpassingen moet doen aan de bovenste berghouten.
Tijd genoeg om er iets moois van te maken.

Het gaat vast wel lukken. ik heb nu een proefstukje op schaal 1,5x en dat is aardig gelukt. Is ook makkelijk schilderen omdat het papier voor een reliëf zorgt waar je kwastje binnen blijft.
Ik heb nog 200 grams papier liggen dat nog geschikter is. dit zorgt voor een mooier reliëf. (dit was 80 grams)

IMG_0003.JPG

ook na 2,5 maand mijn mini steekbeitel setje uit China gekregen. Lukt setje en de beitels zijn haarscherp. de kleinste is 1,3 mm breed.

IMG_0004.JPG

Vandaag begonnen om van de zijkanten de verticale berghouten te verwijderen. Dat ging eigenlijk vrij goed. Het nadeel van dat gewaterd walnoot fineer is dat het erg vast van structuur is en daardoor is lijmen van kleine oppervlakken niet erg sterk. Maar in dit geval een voordeel.
Boven de geschutpoorten plaats ik ook een smalle noten lat (er zit nu een voorbeeld op). Zo kan ik daar ook nog een mooie sierlijn maken.
Ik ben wel aan het denken om bij de 2 voorste rusten de dwarsbalken aan de bovenzijde te verwijderen.
Eerst maar eens die ene lijst, die scheef zat maar nu weer recht zit, laten drogen en dan lijmrestjes verwijderen. En op het voorste kasteel moet onder de geschutpoorten ook nog een berghout.

IMG_0007.JPG

eerlijk gezegd vind ik dit er beter uitzien dan allemaal die vakken.

misschien kan je al de versiering op mat stikker papier laten uit ( lazeren ) het dan zelf kleuren en er op plakken.

er zijn genoeg mensen die dit voor hun hobby doen voor verjaardagskaarten enzo en misschien woont er wel iemand in je buurt die daar voor kan zorgen.
ik ben bang dat je op het noten gaat beginnen schilderen dat je er misschien 5 keer moet overgaan eer je een juiste kleur krijgt en dan gaat het een prosboel worden.
het is maar een idee misschien kan je er iets mee en anders doe je gewoon rustig door

misschien kan je al de versiering op mat stikker papier laten uit ( lazeren ) het dan zelf kleuren en er op plakken.

er zijn genoeg mensen die dit voor hun hobby doen voor verjaardagskaarten enzo en misschien woont er wel iemand in je buurt die daar voor kan zorgen.
ik ben bang dat je op het noten gaat beginnen schilderen dat je er misschien 5 keer moet overgaan eer je een juiste kleur krijgt en dan gaat het een prosboel worden.
het is maar een idee misschien kan je er iets mee en anders doe je gewoon rustig door
Daar was ik ook al achter. Ik kan ook het papier met behulp van blanke lak erop plakken en dan 1 keer schilderen. Ik moet dat ook uit proberen.
Een goede kennis van mij doet winkel ruiten en dergelijke beplakken en die heeft een plotter. Dat zou ook kunnen. Maar plastic is ook weer zo.......
Het is inderdaad dat die waterverf niet in 1 keer dekt op het hout.

je kan ook decal papier gebruiken het geen ze gebruiken op plastic modelbouw die kan je direct in kleur laten uitprinten.
je moet natuurlijk wel iemand kennen die dit kan maar je kennis kan dat misschien wel.

je kan ook decal papier gebruiken het geen ze gebruiken op plastic modelbouw die kan je direct in kleur laten uitprinten.
je moet natuurlijk wel iemand kennen die dit kan maar je kennis kan dat misschien wel.
Dat is in China verkrijgbaar. Je moet het na het printen met blanke lak inspuiten. zodat je het kan losweken en de printerinkt niet in het water oplost. Daar heb je dus geen speciale apparatuur voor nodig.

That is an amazing looking ship. So far you have done an excellent job building it.

All the colors and ornaments. Just think in those days where there were many of these ships together in port. So many different colors, enough to give you a headache.

Looks like a lot of money went into each of these ships from that era and it's not like you could insure it when they were in battle and sunk.

Marcus

That is an amazing looking ship. So far you have done an excellent job building it.
bedankt Marcus.

Ik heb nu flink geëxperimenteerd. Ik ga het zoals eerder genoemd doen. Eerst de strook in kleur brengen. Daarna het ornament in schaal printen, uitsnijden en bevestigen met blanke lak. En dan het ontstane ornament verven en aflakken. Dat wordt een flinke klus. Maar als het lukt ook heel mooi. Tussendoor moet ik dan ook ornamenten ontwerpen. Dit doe ik op de pc, maar ook met pen en papier. Dit scan ik in en bewerk ik dan weer.

Back