Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

Klaar :worship::)

IMG_0034.JPG

IMG_0035.JPG

IMG_0037.JPG

IMG_0036.JPG

doen jullie er een laagje blanke lak overheen? Mat?

Na het kwasten met de matte blanke lak was ik het geheel aan het bekijken en toen dacht ik d'r ken nog meer op.:)

dus eerst de gaten in de boeg gemaakt voor de ankers en weer in fotosjop gedoken. Dit is het resultaat tot zo ver, de hele lijn doe ik zonder onder kleur.

IMG_0041.JPG

IMG_0042.JPG

IMG_0044.JPG

IMG_0045.JPG

Ben nog wel aan het twijfelen om dit ornament geel te maken of goud.

De rusten zijn ook gebeitst.

Ben weer aan het ontwerpen. Twijfel tussen verschillende uitvoeringen.

Proef005.jpg

Proef006.jpg

Ook twijfel ik over het zonnetje, misschien een kruisvaarderskruis zoals op de zeilen? Ook de Franse lelie, ja waarom hij zo heet weet ik niet want je komt hem overal tegen in allerlei vormen.

De kaartjes kunnen in principe weg want hier kommen de puttingijzers voor. De schilde wilde ik van hout maken en los bevestigen.

Ook ben ik gaan twijfelen over de ornamenten die voor en achter tegen het voorkasteel gemonteerd zitten. Of dit komt omdat ik het binnenvalt wit heb gemaakt? Maar mijn gevoel zegt dat ze niet helemaal in het ontwerp passen.

Laatst bewerkt:
Het werkt wel een beetje een tijdje naar een voorbeeld turen.

Proef007.jpg

Ik denk dat dit hem gaat worden.
Ik ga nu eerst eens experimenteren met de schilden. Ik wil ze van hout maken (kers) en de de afbeeldingen erin frezen of snijden. Dat moet ik nog zien.

dit kan ook om er 1 lijn in te brengen

Proef008.jpg

Jouw schip duizelt me voor de ogen Stephan. Ik zie niet meer wat je nu echt gemaakt hebt - gefotosjopt hebt en wat er verzonnen is.
Ik neem nog maar een kop koffie denk ik. :-)

Jouw schip duizelt me voor de ogen Stephan. Ik zie niet meer wat je nu echt gemaakt hebt - gefotosjopt hebt en wat er verzonnen is.
Ik neem nog maar een kop koffie denk ik. :)
Ja dat is moeilijk te zien. Het gaat om de lijn die door het galjoen loopt tot aan met het balkon aan de spiegel.
Alleen de sierstrip op het galjoen zit er al op. de rest is fotosoep.

Het eerste schild is een feit.

IMG_0048.JPG

IMG_0050.JPG

IMG_0053.JPG

IMG_0054.JPG

IMG_0055.JPG

wel weer eens lekker om met hout te stoeien ipv papier. Ik snap die Ab H niet met zijn papieren bootjes. :)

Bedankt voor de complimentjes.
Het is geen makkelijke klus, maar het gaat iedere keer beter en makkelijker. Het binnenste heb ik extra ruw gemaakt, het lukt me ook om dit glad te krijgen. En dat ding is maar 25 mm groot dus alles wat er niet fraai uitziet dat zie je dus alleen op de foto.

IMG_0056.JPG

Dit waren de makkelijke schildjes
Op naar de andere

Back