Tussendoortje
Even een tussendoortje. Ik had forumlid Bocdan naar de afmetingen van de geëtste relingdelen van de Bismarck gevraagd. Dat is interessant om te weten, omdat die (tenminste die van Hachette) ook 1:200 is. De afmetingen die ik van hem kreeg kwamen goed overeen met wat ik van plan was : relingpalen "dik" 0,43 mm, ik had 0,5 getekend, en horizontale verbindingen 0,3 mm, identiek aan die van mij, behalve de bovenste die ik 0,5 mm heb gemaakt omdat die in werkelijkheid ook zwaarder is. Daarbij ook beloofd mijn resultaat te laten zien, dus bij deze.
Op zich een wat complexe etsplaat, omdat ik hier ook de (meeste) nieuwe plafonddelen voor het promenadedek (de delen met die kleine gaatjes, voor de led's) meegeëtst heb.
Links onder de twee (stuurboord en bakboord) achterste dekwanden tussen promenadedek en boven-promenadedek met daarop de relingen. Deze worden onderbroken op de plaats waar de reling inspringt ter plaatse van de davits. Heel klein, tussen twee plafonddelen zijn die aparte hekjes te zien (steeds twee-aan twee, één "gewoon" en één "op z'n kop" voor stuurboord en bakboord.
De foto is niet best, en ik zal nog wel eens proberen betere te maken, maar mijn fotografische mogelijkheden (en vaardigheden) zijn beperkt. Op op het eerste gezicht wel een goed resultaat, maar toch niet helemaal goed. De belichting aan de achterkant was niet goed gegaan, waardoor een gedeelte van de relingen half in de dikte mee geëtst zijn. Maar ze zijn wel blijven zitten!!!
Ik denk een goed resultaat om nog wat testjes (alweer) voor de verdere verwerking te doen.
Groet,
Ad