Nou dank je wel Henk. Als tie vaarde zou het een varend kunststukje zijn

ben hem aan het optuigen, alles gaat vast met oogbouten en blokken, tja wat wil je in 1923 was het warempel een modern schip. Er zit dus ook geen radar op, dat kwam pas in 1940. Gelukkig was tie van hout, ze hebben een jaar (2winters) ingevroren gezeten in het poolijs. De beruchte winter van 1943...
ik had de antennedraden van koperdraad gemaakt, maar dat blijft verdraaien. Toch maar weer van ijzergaren gemaakt.
En dan de wanten, er staat, lijm stukjes 688 (dunne stripjes fineer) op de draden van het want. Wat ik ook probeerde, ging niet. Vannacht had ik ineens de oplossing: dunne stripjes fineer 2x zo lang, inkerven, dubbelvouwen zonder dat het breekt, om de wantdraden heen, vastlijmen met CA.... moet ik t wel alsnog klemmen, maaarrr.... het blijft nu zitten. Nadeel, zit het een beetje scheef, (scheetje beef) dan krijg je het niet weer los natuurlijk. Spreekt voor zich. Dus hier en daar een scheef houtje helaas.ik vraag mij af hoe dat op de goudeneeuwse zeilschepen gedaan wordt. Tips heren?
gezien ik de Mary Rose wil gaan bouwen zal ik daar later ook nog gebruik van kunnen maken, die zit vol met want.