"Bouwverslag" Super AVA Pro 4 Flaps (F5J)

vandaag nog lekker met de super flappie gevlogen!

aan de elastiek omhoog tot een goede 100m, en dan had ik best veel tijd om thermiek te zoeken... dit lukte goed tot een uur of half 3. daarna was alle draagkracht weg, en heb ik maar wat doellandingen geoefend...(en vangen in de hand gaat zo makkelijk!)


ik heb fotos en filmpjes, dus die volgen de komende dagen wel!
 
full


full



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat is helaas vaker zo.
Als ik eens naar de dure lingerie van m'n vrouwtje kijk is het precies het zelfde.
Minder stof = meer geld......
Verkeerde wereld.

;):)


achteraf bekeken heb je dan wel meer FUN voor dat geld! ;)
dus zo slecht is die omgekeerde wereld toch niet ...
 
Nou ik vind 11 euro voor 1gr wel veel het is bijna net zo duur als goud.
Bovendien krijg ik mijn twijfels of ze wel stevig genoeg zijn want als je 1 gr over houd incl schroefje zit er verrekt weinig body.
 
Nou ik vind 11 euro voor 1gr wel veel het is bijna net zo duur als goud.
Bovendien krijg ik mijn twijfels of ze wel stevig genoeg zijn want als je 1 gr over houd incl schroefje zit er verrekt weinig body.


:rolleyes::agrue:
deze discussie zal nooit ophouden...

ik kan men geld beter besteden.... voor die paar grammen... je gaat het niet eens voelen int vliegen.

ik ben gister gaan vliegen, en als ik geen remmen trek , land ik nooit
 
Nou ik vind 11 euro voor 1gr wel veel het is bijna net zo duur als goud.
Bovendien krijg ik mijn twijfels of ze wel stevig genoeg zijn want als je 1 gr over houd incl schroefje zit er verrekt weinig body.

RCsolutions.ch is de servoraampjes maker hier in Zwitserland.
Ik vertrouw het wel.
Ik denk dat de Servo sneller kapot gaat als het raampje.
Het voelt zich namelijk zeer stevig aan.

@Firefox
Ja, je hebt gelijk, maar.....

Over de prijs valt niet veel te zeggen.
Een Fiat 500 brengt mij van A naar B net als een Ferrari die 3 ton kost.
Een FunCub van Multiplex kost 1/10 van de Flappie Pro en ik heb er net zoveel plezier van.
Het is maar hoe je erover denkt.

Robert, wanneer krijg jij jouw AVA?
Ga je het ook ophalen of komt het met de post?
Hoelang moet je erop wachten en waar heb jij de AVA besteld?

Groetjes,

Jordy
 
Morgen komt mijn ava binnen per GLS ik heb er niet echt op moeten wachten FVK had hem op voorraad het is dat die K..T banken lang over het overboeken doen..

De avelon komt volgende week via via binnen zonder de tax :D.
 
Nou de ava en avelon zijn binnen gekomen de ava super verpakt in een mooie houten kist en de avelon in een doos.
Eerst de avelon maar naar zolder en de ava uitpakken en onderdelen wegen.

De verpakking van de ava

sham002.jpg


sham003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo de weegschaal gepakt en de onderdelen gewogen;

Romp 156 gr
Staartboom 46 gr
Stabulo 30gr
Kielvlak 38gr
Vleugelmiddenstuk 453 gr
Linker tip 192gr
Rechter 198gr
-----------------------------------
Totaal 1113 gr

Overige;

Hoogte MKS DS65k 6,5 gr
Richting MKS DS65K 6,5 gr
Ailron MKS DS 6100 9,5 gr /19gr totaal
Flaps MKS DS 6100 9,5 gr/ 19gr totaal

Motor Florian Schambek 1025 99 gr
YGE-60 V4 Brushless Speedcontroller 35 gr
Ontvanger 7 gr
diverse onderdelen stekkers. ed 150gr
-----------------------------------------------
totaal 342 gr


Totaal gewicht excl. accu 1455gr

Ik houd dus nog 195 gr over voor een accu om op de 1650 gr te blijven:D:D

dit was alleen de theorie nu aan het bouwen.
 
Ik ben benieuwd hoe jij met de CG gaat uitkomen.
Ook omdat ik de dezelfde motor van Schambeck op het oog heb.
We gebruiken precies dezelfde servo's en aandrijving, dus ben ik reuze benieuwd naar jouw bouw ervaring.

Succes met het bouwen.

Groetjes,

Jordy
 
Nou voor het eerst in mijn leven de gebruiksaanwijzing gelezen en daar kwam ik wel een leuk punt tegen namelijk je moet de ontvanger in schuim in de romp drukken. Het vreemde is daaraan dat dat gedeelte van de romp vol koolstof is en het voorste deel is kevlar:rolleyes::confused::rolleyes::confused:
 
In schuim.. hmm, dat heb ik ook niet gedaan.
Ik heb de ontvanger bij de ava direct achter de Lipo geplaatst.
De 2 antennes heb ik naar voren uitgericht, zoals je op mijn bouwfoto's kunt zien.
Daar zit geen CFK dus gaat dat wel goed.
Geen probleem met ontvangst gehad en ik ben dit jaar aan de 650 meter gekomen (wat voor mijn smaak wel eventjes 150 meter te hoog was).

Groetjes,

Jordy
 
Back
Top