"Bouwverslag" Super AVA Pro 4 Flaps (F5J)

mijn antennes liggen uit de romp.... en mijn ontvanger zit net vooraan aan de opening van de cockpit... net niet in de neus dus... ook geen problemen gehad... helaas WEL toen ze IN de romp zaten...

ik had 1 naar voor gelegd, en 1 naar achter, wegens de 90° niet kunnen verwezelijken.

dit gaf al storing op 30 meter afstand (in full range modus)

ik heb onmiddelijk 2 gaatjes gemaakt, antennes naar buiten gehaald, en sindsdien range dat uit het zicht gaat ;)

Normaal gesproken doe je in het carbon vrije gedeelte je ontvanger maar hier zal de accu liggen dat is dus zo vreemd.
Gisterenavond bezig geweest met de servo's in de staart, nadat ik de ruimtes uit gefreesd had de ruderhorn geplaatst deze moest flink bij gewerkt worden wil je de 50 mm uitslag halen. Wat ook opvallend was is dat het meegeleverde op maat gemaakte aanstuurstangetje zeer kort was.

Nou de motor is ook binnen.

sham007.jpg

sham008.jpg

sham009.jpg

sham010.jpg

En natuurlijk gelijk op de weegschaal en toen kwam de domper :(
hij was 6 gram zwaarder :mad: hij zat op 105 gram maar goed dat ik op de kabelboom naar hoogte/ en richting 10 gram besparen kon.

En ja ik ben een mieren neuker want als je denkt bij elk extra grammetje ach wat is nu 1 gram dan zit je zo over je streef gewicht.

Pffff wat een belachelijke kleine über coole motor :mrgreen:
Icm wat voor prop komt hij?

Ben benieuwd naar het aantal watt's en A ?

Lyckele

Die ervaring heb ik ook met de DPD, wacht nu al 1 week op een lader uit Luxenburg en die kak trace code werkt niet ;(

Dat is een mooie combo, meet je nog hoeveel watt en A hij trekt?
Ben ik wel benieuwd naar.

Lyckele

Die ervaring heb ik ook met de DPD, wacht nu al 1 week op een lader uit Luxenburg en die kak trace code werkt niet ;(

Lyckele

Moet je dpd Nederland even bellen die geven dan de nl track code

Lyckele

Ik weet nog niet wat het setje trekt ik moet nog meten maar postnl zegt dat mijn pakketje nog niet in NL is en de Oosterijkse post wel en daar zit mijn YGE regelaar en met prop en spinner.

Net bezoek gehad van een onze collega F5J piloot Herman die ook even kwam kraamschudden bij de schambeck :D, het onverstelbaar dat uit dat ding 520 watt geperst wordt.
Maar goed nu een week of twee á drie wachten op mijn zender :(:(:(

Niet treuren Robert dat je motor veel zwaarder weegt dan opgegeven. Die van mij woog ook 4 gram te veel. Ben wel benieuwd hoe het naar boven gaat.

Yep ik heb voor die grote stoeptegel gekozen van een DC 16 en niet omdat mijn andere zender niet goed was want die was ook nieuw maar omdat ik kanalen te kort kwam voor mijn kleine jongens van 6 meter. ik wou eigenlijk de DS 16 maar die komt pas in maart 2013 en daar wacht ik niet op.

Wat een mooie motor is dat!
Als de CG past koop ik die zeker.

Kan het zijn dat het gat voor de as in de neus van jouw AVA niet precies in het midden zit?
Dat was bij mijn AVA vorig jaar ook.
Niet echt erg, maar toch een beetje storend.

Ik kan je in ieder geval heel goed begrijpen dat je op iedere gram aan het letten bent.
Als je dat niet consequent doet schiet je heel snel over het doelgewicht.

In ieder geval trekt de Motor meer als 40A.
Ik had in September al een mailtje aan Florian Schambeck gestuurd m.b.t. de nieuwe motor-kombo.
Hier zijn antwoord:

Sehr geehrter Herr de Rooij,

Danke für Ihre Anfrage

Wir verwenden derzeit die RF 16*8
Als Drehzahlsteller empfehlen wir den YGE60, 40A sind zu wenig
Ja, wir versenden auch in die Schweiz

Mit freundlichen Grüßen

Werner Schroeder

De Motor zal dus met een 16 x 8 klapschroef niet meer als 60A maar ook niet minder als 40A trekken.

Groetjes,

Jordy

Kan het zijn dat het gat voor de as in de neus van jouw AVA niet precies in het midden zit?
Dat was bij mijn AVA vorig jaar ook.
Niet echt erg, maar toch een beetje storend.
Ik denk dat je bij de juiste zijstelling het puntje van de spinner precies in het midden van de neus houdt. Als het gat in het midden zit staat de spinner uit het midden.

Jordy mijn gat zat wel in het midden ik heb hem wel moeten opboren.
Wat het CG betreft ik plaats de ontvanger in de vleugel de reden hiervan is dan dat ik weer 10gr aan kabel kan uitsparen :rolleyes:, de ESC komt boven op de motor en de logger zal ook wel in de neus moeten.

Ik heb de 65K's nu in het kielvlak zitten volgende stap is de boom uitrichten.

Back