"Bouwverslag" Super AVA Pro 4 Flaps (F5J)

Lyckele, als ik er even aan reken heb je een 5.2 Getriebe.
Is natuurlijk eenvoudig te checken, op de motoras en uitgaande as een zwart puntje zetten, uitgaande as 1 slag ronddraaien en tellen hoe vaak de motoras rond gaat.

Lijkt me mooi setje voor de AVA zo. Mocht je ooit een 'grotere' prop willen proberen, zou ik eerder wat meer spoed dan meer diameter gebruiken, bijvoorbeeld een 16x12.

Gerben

Lyckele, jij hebt ook een Super AVA Pro (zonder Flaps en Ailerons)?
Dat wist ik niet.
De motor ken ik niet?
De overzetting is in ieder geval van Kontronik, toch?

Groetjes,

Jordy

Ik ook niet :mrgreen: kist is van een clubgenoot, en ik maak hem vliegklaar
En mag er dan ook even mee vliegen.
De motor is een HET RC Thyphoon met een kontronik vertraging.

Ben nu bezig met de accutray.

Lyckele, als ik er even aan reken heb je een 5.2 Getriebe.
Is natuurlijk eenvoudig te checken, op de motoras en uitgaande as een zwart puntje zetten, uitgaande as 1 slag ronddraaien en tellen hoe vaak de motoras rond gaat.

Lijkt me mooi setje voor de AVA zo. Mocht je ooit een 'grotere' prop willen proberen, zou ik eerder wat meer spoed dan meer diameter gebruiken, bijvoorbeeld een 16x12.

Gerben

Je hebt helemaal gelijk Gerben ;) Dit setje volstaat prima en heeft power zat.

Lyckele

Zo ik ben klaar :) vliegklaar is hij 1740 gram
Servo tray zit er in, kan ik ook makkelijk met CG spelen. CG zit nu op 104
Op de tray zit ook gelijk de ontvanger, achter de accu.

ECC4EB04-477C-449B-AC7E-7863F028DEE5-1273-000001F4C2854139.jpg

EAF86426-0D44-4CB0-8273-B291F2669418-1273-000001F4B433EE44.jpg

AB84ED0F-B09E-443C-8E66-5E014D4CE332-1273-000001F4BD073642.jpg

389408F3-224C-4361-AA35-7676ACB78C25-1273-000001F4CA71F998.jpg

Lyckele

De motor setup is al een bewezen setje in de F5J de elektra's .
Ik vind alleen jammer dat de 4meter versie die eigenlijk van Hype is geen D box tips hebben.

Welke accu trouwens

wat ik me afvraag is ....

hoe de staartgestuurde versie vliegt!
dus graag een filmpje van hoe hij de bocht om zwiert! ;)

de 3.2m versie heb ik vaker zien vliegen, maar 4m is nog wel net iets groter he ;) (bestaat er een 4m versie van eigenlijk?:confused:)

blijft een fantastisch model!

Hier is de Hyper te koop.

Super AVA Pro von FVK

Leuk dingetje zo'n hyper.
Die had ik ook een tijdje op m'n lijstje staan, maar ik heb toen toch voor de Super Flappie gekozen.
Mede omdat ik toch graag ailerons (en flaps) wil hebben.
Ik persoonlijk zou er nog zo'n klein motortje inbouwen.

motor.jpg

Heb ik donderdag op de beurs in Friedrichshafen gezien.
Wordt wel een beetje krap in de neus, maar in ieder geval is een handstart hiermee mogelijk. (als je het vast kunt houden) :p

Groetjes en welterusten,

Jordy

een pyloon voor bouwen he... dan zit het gelijk op't zwaartepunt, en moet je niet meer knijpen met het gewicht van de servo's in de staart. ;)

idd, dat is ook de reden wrom ik voor de super flappie koos... ik zie graag grote ribbenbouw zwevers, maar een kist van die formaten en dat gewicht?... 1 windvlaag bij een landing, en het kan fataal zijn.
daarmee graag ailerons.

maar verder ist wel een fantastische kist. met of zonder ailerons.

ik merk wel dat er veel ava's verkocht worden ... wat dan weel goed is voor de zweefsport!

ps, het is trouwens een fantastisch toestel om een sunrise-sunset mee te vliegen!

idd, dat is ook de reden wrom ik voor de super flappie koos... ik zie graag grote ribbenbouw zwevers, maar een kist van die formaten en dat gewicht?... 1 windvlaag bij een landing, en het kan fataal zijn.
daarmee graag ailerons.

Hangt van je stuurmans kunsten af :)
Maar hij is zeker goed onder controle te houden, ook met windvlagen etc.
Voldoende rudder uitslag heb je wel nodig, hij reageert ook iets trager.

[offtopic]
Hey! Diezelfde motor heb ik in mijn funjet zitten, echter zonder vertraging. Waar is die vertraging te koop, en zou deze combi straks mijn SSL omhoog kunnen takelen? Dat zou mij een motoraanschaf schelen! Indien iemand het antwoord heeft, mag ook via PB om dit draadje verder niet te vervuilen.
[/offtopic]

Back