Bouwverslag SYN700 hexa, Naza V2 GPS, Tarot TL68A00

heerlijk bouwverslag volg het met veel plezier, ga zelf ook die xoars 13x6,5 is proberen ipv de huidige 13x5

waarom heb je deze motoren niet gekocht eigenlijk Tiger MN3510-15 lijkt allemaal net wat zuiniger ..
waar heb je ze gekocht?

veel plezier alvast

Laatst bewerkt:
Ik heb de tigers gekozen puur uit budget overweging. Ik wilde in eerste instantie voor de AXI's gaan maar gezien het budget moest ik een keuze maken. Daarom gezocht naar een alternatief. Laat ik het zo zeggen, de tigers zijn niet te vergelijken met de AXI's. Ik heb de AXI's in mijn handen gehad en in actie gezien en dat is een klasse appart. De afwerking, de montage en natuurlijk de performance zijn bizar. Maar deze tigers gaan ook als de brandweer en voor nu voldoen ze prima. Ik heb hiermee 360 euro uitgespaard en gezien ik mijn gopro2 nog moet inruilen / verpatsen voor een 3 black edition en er nog een zenmuse moet komen moest ik ergens concessies doen ;-).

Hij is BIJNA af, zie hier het resultaat;

Vanavond maiden gehad, video komt er aan. Vloog FANTASTISCH voor een eerste keer, dus zonder afregeling etc. En wat een power!!!

Todo;

- motoren fijn richten
- extra GPS unit voor hott system
- alles nachecken
- Failsafe spanning instellen. (wie weet hier wat van af, ik vlieg met 2x4s 4500mah)
- Flight mode schakelaar op X2 activeren

Ik wil zonder meer Jacques van Syndrones bedanken voor zijn hulp en service. Beter kan niet en hij denkt graag mee naar een oplossing of aanpassing.

Syndrones = awesome!!

Laat ik het zo zeggen, de tigers zijn niet te vergelijken met de AXI's. Ik heb de AXI's in mijn handen gehad en in actie gezien en dat is een klasse appart. De afwerking, de montage en natuurlijk de performance zijn bizar.

De hype rondom de axi motoren is alleen maar een hype. Afwerking is goed, maar de afwerking van de tigers doet er weinig aan onder, als ze er aan onder doen.
De performance van de tigers is aanmerkelijk beter, en dan vooral de efficiëntie, daarin laat de modelmotor heel veel liggen. Helemaal gezien het prijsverschil.

Gefeliciteerd met de maiden ! Ik krijg de Naza V2 en de Zenmuse niet aan de gang .. komt goed. Heb je al een idee hoe je de gimbal gaat monteren ? Ik heb een mooie setup gemaakt, zoals Jacques 'm ook heeft op z'n SYN700.

ik zet zelf de failsafe spanning uit , je hebt er niks aan. Als je lipo's zo leeg zijn gaat hij nog eens 30 seconden hoveren en dan automatisch landen waar hij is . Dat kan heel slecht uitkomen ( boven water mensen etc ) dan liever nog kapotte lipo's en gecontroleerd landen. Zorg gewoon dat je lipo's niet leeg raken en blijf boven de 3,6 a 3,7 volt belast met bv telemetrie of timer

@ EdAkker, ik heb dezelfde ervaring. AXI is mooi, veel power, goed gebalanceerd, maar dat zijn de T-motors ook. AXI's die ik had waren ook zuipbakken, 6S 16.000 mah op na een kwartiertje vliegen.

Is wel een net frame overigens, alleen onhandig dat ze de systeemplaat ( waar de electronica op moet) geperforeerd hebben, daardoor is plaatsing een stuk lastiger.

De plaatsing is naar mijn idee juist prima gegaan door de perforatie. Het is namelijk zo dat de plaat niet vast zit middels de boutjes maar geklemd zit puur door de connecties eraan vast. Daarbij heb ik hem twee keer gezekerd met een mini ty-rep maar dat is eigenlijk niet eens nodig. De voetjes houden hem mooi vrij van alles. Bij het uiteindelijk afwerken kom je juist heel goed uit met de perforatie want je kunt overal je kabeltjes keurig afbundelen of doortrekken naar een ander niveau zonder dat je buitenom hoeft!

@ EdAkker, ik heb dezelfde ervaring. AXI is mooi, veel power, goed gebalanceerd, maar dat zijn de T-motors ook. AXI's die ik had waren ook zuipbakken, 6S 16.000 mah op na een kwartiertje vliegen.

Is wel een net frame overigens, alleen onhandig dat ze de systeemplaat ( waar de electronica op moet) geperforeerd hebben, daardoor is plaatsing een stuk lastiger.

Idd axi's mooi op een (vlieg)tuig(je) , niet op een Multi!

Nou ik wil er geen vliegende kerstboom van maken maar wellicht twee kleine ledjes om goed links / rechts op hoogte te kunnen onderscheiden. Wie weet een bescheiden oplossing?

Nou ik wil er geen vliegende kerstboom van maken maar wellicht twee kleine ledjes om goed links / rechts op hoogte te kunnen onderscheiden. Wie weet een bescheiden oplossing?

Ik gebruik deze meestal onder de 3 motoren aan voorkant. Ik vlieg in HEXA-ROTOR-I. Een rode op de voorste boom en twee blauwe op de booms links en rechts ervan. Erg makkelijk, de bedrading kan door de booms. Je ziet de LED's ook eigenlijk niet zitten. Ik vind het mooier dan van die LED-strips op je booms plakken. Zelfs overdag goed zichtbaar.

Leverbaar in wit, rood, blauw, groen en oranje.

12 LED Cluster - BLUE

Just my 2 cents..
Mark

P.S. ik krijg vandaag een een Syndrones 'verassing' binnen ;)

Dat ziet er leuk uit Mark!

Hoe heb je die van voeding voorzien?
Denk dat ik die ga meebestellen, zo blijft het een mooie look houden zonder dat het zo een kitsch vliegende flipperkast wordt ;-).

Ik zit tevens nog even te sleutelen aan de onderwaarde van de failsave in de naza. Ik vind het toch wel handig als hij een soort van waarschuwing geeft waarin nog tijd gen oeg is om zelf te landen op een plek naar wens ;-).

Ik heb gisteren de lipo's eens uitgelezen nadat de naza zei dat het tijd was om te landen.

4S 4500 mah x2

394 - 388 - 390 - 395 en bij de ander 393 - 388 - 391 - 395

Ik zie ook bij het laden dat de balancer ze niet alle vier exact hetzelfde krijgt. Dit was bij mijn 3S lipos (ook turnigy) wel altijd zo.

Wat zou nou een verantwoordelijke setting zijn?
Ik ga veel boven water ook dus ik kan er niet omheen door af te wachten totdat hij minder responsive word.

Martijn,

Ik heb, zoals zo velen, de 1st en 2nd Level Voltage Protection uitgezet. Naar mijn mening komt ie veel te snel in en is de precisie van meten van de NAZA niet helemaal goed. Heb in het beging nogal wat ongewilde landingen gehad.

Ik gebruik 2 luide buzzers met LED's. Werkt erg goed en ik op behoorlijke afstand nog goed hoorbaar.

On Board Lipoly Low Voltage Alarm (2s~4s) (EU warehouse)

Ik plak ze onder de battery plates.

De verassing ? Ik zal een post starten zodra het binnen is ;-)

Gr, Mark

Ik zit tevens nog even te sleutelen aan de onderwaarde van de failsave in de naza. Ik vind het toch wel handig als hij een soort van waarschuwing geeft waarin nog tijd gen oeg is om zelf te landen op een plek naar wens :wink:.

Je kan er ook voor kiezen om allen de 1st prtection te gebruiken.
Je zet dan gewoon de 2nd zo laag dat hij nooit afgaat.

Heb je toch je waarschuwing (rode led) maar hij zal nooit landen

echt voltage protection uitzetten, je wil niet dat ie ergens zomaar gaat landen omdat ie denkt dat de lipo leeg is , en go home is geen optie in de software. gewoon ruim binnen de marges blijven gaat je lipo ook veel langer mee

echt voltage protection uitzetten, je wil niet dat ie ergens zomaar gaat landen omdat ie denkt dat de lipo leeg is , en go home is geen optie in de software. gewoon ruim binnen de marges blijven gaat je lipo ook veel langer mee

Of zoals ik zei ;) land ie ook niet

Mark jij bedoelt dus, als je ze iets leger vliegt gaan ze langer mee? Ik ga die 3V ledjes bestellen. Is het zo dat je dan nog genoeg hebt om terug te komen. Ik heb vanavond heel lang gehoverd totdat hij iets moeilijker vasthield op het vaste punt. Lipo waarden waren nu:

382 (was 394)
384 (was 388)
384 (was 390)
387 (was 395)

Geen idee tot hoever 'binnen de marges' is?

Back