Bouwverslag SYN700 hexa, Naza V2 GPS, Tarot TL68A00

Ik heb getest met een iets lagere hoek, en inderdaad met rustiger vliegen, komt de voorste motor veel minder in beeld. En het trillen is helemaal weg. Hoe groot de hoek is weet ik niet precies. Mijn tube heeft een voorste oversteek van 17cm.

100m LOS is behoorlijk !! Ik vlieg ook LOS maar met FPV na ongeveer 30m. Ik kan daarbuiten gewoon geen goeie oriëntatie krijgen ;-) En geen goeie controle over de opname.

Zondagmorgen ga ik nieuwe opnames maken. Ik hoop dat ik dan ook wat beeldmateriaal kan laten zien. Nu nog mooi weer ;-)

Ik ben ook érg te spreken over de stijfheid van dit frame en de performance icm met de tiger 35-size motoren en xoar props. Top set !!

Yup, deze config is zeer sterk. Ik denk zelfs best value for money. Ik vlieg overigens met APC's. Ik kijk idd zelf, valt niet altijd mee ;-). FPV moet ik mij nog eens in verdiepen. Wat is een relatief goedkope en vooral ook lichtgewicht optie?

De APC's zijn ook goed maar breken vrij snel. Ik heb de carbon props van rctimer geprobeerd en ben daar ook niet ontevreden over, hoewel ze in dezelfde maten minder thrust geven als de xoars, apc, graupners, etc. Daarentegen zijn de rctimer carbon props erg hard en mooi geprijsd en kunnen ze tegen een stootje. Geen verschil met de originele dure carbon props van Tiger iig. Maar de 13" xoar hebben mijn voorkeur op dit moment.

Ik zal je een mail sturen mbt de fpv en osd spullen die ik gebruik. Het extra gewicht is minimaal.

Je bedoeld dat die APC ook snel breken uit zichzelf in de lucht? Als ik ze zo voel lijken ze mij vrij hard en toch iets flexibel. Maar niet echt iets wat snel zou afbreken... of bedoel je bij impact?

Ik bedoel inderdaad bij impact, en vooral bij koude. Ik heb een aantal keer gehad dat de APC's braken bij de geringste impact wanneer ik vloog in de winter. Dus was wél bij een kleinere quad welteverstaan.

Props breken met de SYN700 bij impact is een heel stuk onwaarschijnlijker denk ik.

P.S. ik wil een keer met Jacques in Noordwijk op het strand gaan vliegen, samen met zijn SYN700. Hoe gaaf zou het zijn als het er 3 waren ?

Geweldige beelden! Complimenten. Ook bij jou zie ik horizontal drift (bij mij nog erger....), echter hij stabiliseert sneller (bij yaw). Heb jij die extra schroef aan de achterkant van de gimbal er nog in zitten?

Verstuurd met iets digitaals...

Hoi Sjaak, wat is dat horizontal precies? Het enige wat ik opmerk is dat het beeld een paar graden scheef staat. Ik heb nog niet uitgebreid met de software gerommeld maar zo op het eerste gezicht kon je daar wel correcties in uitvoeren. Ik heb idd een dik zwart imbus achtige schroef eruit gehaald. Naar mijn idee zat hij daar voor niets?

Wat je zegt, de horizon is niet helemaal horizontaal. Dit wordt wat erger als je je rudder gebruikt (yaw). De gimbal corrigeert dit dan ook wel weer.
Ik heb begrepen dat de extra schoef een 'balance' schroef is, als je een av kabel in de gopro doet. Dit zorgt voor onbalans. De schroef zou er voor moeten zorgen dat de gimbal weer in balans komt. Geen ervaringen mee want ik heb geen av kabel!!
Wat vliegt die copter van jou fantastisch mooi.... Top!

Verstuurd met iets digitaals...

@sjaak,

ik gebruik wel de av kabel, dus ik zou die schroef moeten gebruiken? waar kan ik daar meer info over vinden?

@vinny,

Volgensmij juist niet. Als je de schroef eruit haalt, wissel je het gewicht van de schroef om voor de AV-kabel...voor zover ik begrijp...

Da's nieuw voor mij...ik vlieg al een tijdje met zowel de counterweight screw als de av-kabel in de gimbal, maar hij presteerd er niet minder om :) handig om te weten!

Ik vermoed dat de meeste met beide zullen vliegen.
Zelf heb ik geen Tarot gimbal en kan er dan ook niet verder over oordelen.
Als die er overigens goed mee presteert, dan zal het ook niet zoveel bijdrage hebben.

Hey!
Ik weet niet op je op de hoogte bent, maar op de site www.2dehands.be
Een belgische tweedehands site heeft een tijdje deze drone te koop gestaan voor €400. De locatie was in Halle.
Ik heb net gekeken en nu staat ie niet meer aangeboden, ik wou je dit toch even laten weten!

Back