Bouwverslag SYN700 hexa, Naza V2 GPS, Tarot TL68A00

Wegens enorm prijs verschil, veel klachten en uitval en de extreem hoge prijs heb ik de zenmuse geschrapt en vervangen door de Tarot TL68A00. Is inmiddels besteld, zodra hij binnen is zal ik het bij dit verslag voegen.

Wegens enorm prijs verschil, veel klachten en uitval en de extreem hoge prijs heb ik de zenmuse geschrapt en vervangen door de Tarot TL68A00. Is inmiddels besteld, zodra hij binnen is zal ik het bij dit verslag voegen.

Ik heb daar al extreem goede resultaten van gezien

... veel klachten en uitval ... heb ik de zenmuse geschrapt ...

Is dit je eigen ervaring of heb je voorbeelden van anderen? Ik weet dat klachten en uitval voort komten wanneer mensen de gimbal inschakelen zodra de gopro er nog niet in zit.

Ikzelf ben tot nu toe erg tevreden over de kwaliteit en resultaten. Ben het eens met je over de hoge prijs .. Maar ik was klaar met het geklooi met die controller boardjes en pid instellingen etc.

De zenmuse heb ik nog niet stuk gezien, enkel zoals burg aangeeft door eigen misbruik. De aanbieding met de naza v2 is geweldig, je ziet hier en daar de helft van de combinatiedeal te koop aangeboden.

De tarot is goed, en ook plug and play. Hiervan heb ik helaas wel een paar stuk gezien ook uit eigen ervaring doa.
De beelden van de zenmuse zijn strakker dan die van de tarot. De tarot is goed, maar niet zo goed als de zenmuse.

Ik heb de tarot vandaag binnen gekregen. Op het eerste oog ziet alles er netjes uit. Goede materialen en verzorgd ontwerp. Ik zal hem proberen dit weekend te bouwen als ik er aan toekom ;-)

De aansluitingen gecontroleerd, kloppen. Ik kan ook met de software alles bereiken / instellen. Wat mij alleen opvalt is dat ik de gopro tov de tilt motor kan draaien. ongeveer 15 graden. Dus als ik de gopro vastpak dan kan ik de motor een stukje draaien. Maar de as waarop hij vast zit is half gekant dus dit zou niet moeten kunnen??

Hier lijkt het probleem te zitten, hij corrigeert namelijk, vliegt binnen deze speling tegen het einde, compenseert andersom etc. Zou iemand deze bevestiging kunnen bevestigen? Figuurlijk dan hahaha

Mijn gopro houder zit goed vast op de tilt motor.
Dus het enige wat mij mogelijk lijkt, is dat de schroef niet goed vast tegen dat platte stukje op de as is vastgeschroefd, of dat er speling in de motor zelf zit (mischien ook weer een reden waarom die over de zeik gaat)

Inmiddels is het probleem bekend, het was inderdaad het platte stukje waar het inbusje los van was gekomen. Zat wel vast dus het is een goede om mee te nemen tijdens de periodieke controle. Ik ga vanmiddag de tarot omhoog sturen. Ben benieuwd!

Vanmiddag een lange testvlucht kunnen maken! Geweldige resultaten en vlieg eigenschappen! De tarot is geweldig en doet precies wat hij moet doen! Alhoewel hij een klein beetje scheef lijkt te staan uit zichzelf. Door de fish eye van de gopro vlt dit niet heel erg op maar het moet wel verholpen worden.

Helaas heb ik aan het einde een harde landing gemaakt van ongeveer drie meter hoog. Ik switchte tussen home en courselock en daar ging hij over zijn kantje. Kan iemand bevestigen dat dit niet in flight gewisseld kan worden?

Vanavond of morgen heeeeel veel pics en video ;-)

Martijn,

Ik ben erg benieuwd naar je foto's en filmpjes.
Ik heb gisterenmorgen ook 4x 2 setjes 4500 leeggevlogen.
Wat vliegt dat toch strak zeg ...

Hier nog een pic van mijn Zenmuse montage.
Helaas nog een heel klein beetje trillend beeld.
NTSC 1080p 60fps wide

Jacques melde al de buis ook aan de achterkant uit te laten steken.
Dat heb jij toch ook ?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, de buis moet je verdelen voor het beste resultaat. Ik had hem eerst volledig naar voren maar dat gaf veel trilling. Ik ben niet eens wegen vliegen toen dat ging hem niet worden. Nadat ik de buis naar het midden heb geschoven gaat het perfect. Ik heb 100% trillingsvrij beeld op 1080P 50 PAL. Ik moet mijn video nog even monteren maar tot die tijd wat plaatjes.. ;-)

Erg strakke foto's Martijn ! i'll wait for the vid ;-) Jacques heeft een extra 370mm buis opgestuurd. Mijne is 245mm en te kort.

Goed zeg ! Vooral die daling in de propwash liet goed zien hoe de gimbal alle bewegingen stabiliseert. Ik zie dat ook jij de voorste motor vrij snel in beeld krijgt ? Ik heb de tube verlaagd maar dat gaf niet echt veel verbetering en wat trillingen. nu heb ik de gopro wat meer naar beneden staan, dat helpt.

En dat was ook behoorlijk hoog voor LOS ;-) Mooi filmpje !!

Hoe bedoel je los? het was exact 100 meter ;-). De tube komt wel in beeld idd, maar je moet het zo zien, als je serieus wat beelden maakt zul je een stuk rustiger vliegen. Ik ging er hier echt even voor ;-). Lager hangen gaat hem niet worden denk ik dan help je trillingen in de hand. De gopro iets lager richten is ook een idee ja! Wat voor hoek houd jij aan en heb je dan nog een mooie horizon verdeling?

Back