Bouwverslag T-33

gewicht turbine incluis alle componenten.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteravond het een en ander na gekeken en gecontroleerd.
De imbusboutjes die meegeleverd werden hadden metrisch draad maar de normalen imbus sleutels paste niet :confused:. Gelijk weggegooid en een setje normale imbusboutjes aangeschaft voor het verbinden van de twee romp helften.
full


full


Ook nog de houdertjes van de lucht klepjes inelkaar gelijmd:
full

full


Hiermee word de kist rondom uitgerust:
full


Zo staat het geheel er nou bij vanavond weer lekker verder bouwen:
full


En tot slot me zelf ook nog even onderhanden genomen met een lekker glaasje bier:banana::D:banana::D:banana:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe, lekker bezig Leon.Ko
Dat bouwen en imbusjes komt me bekend voor ;-)
 
Ja heel raar, en dan leveren ze der imbus sleuteltjes bij 3 maten en die passen helemaal nergens op. Dat is denk ik voor de verzameling ''speciaal-Chinees gereedschap'' wat bij mij word bewaard in de prullebak :P.

De kist ziet er van binnen overigens goed en netjes uit.
 
Laatst bewerkt:
er komt resultaat ,maar verstand van lekker bier moet nog komen zie ik :D
(heineken is een dorstlesser )

btw schuur je wel de bruine randjes weg van de te verlijmen houtdelen ,dit vergroot het indringen van de lijm en dus je lijmverbinding.

die servo's gaan het wel doen ,daar kan een koe aan hangen .
 
Hee Leon,

even over een handleiding.
Die heb ik ook niet hoor bij de JL :nooo:

2 mooie vellen met de kist 1:1 met wat sumiere aanwijzingen en dan houdt het op :roll:

Denk trouwens dat ik het maar doe ;-)
Binnenkort dus nog een verslagje :lol:

MOcht het niet werken dan lossen we dat wel weer op op 1 of andere manier :yes:

Zie je morgen.

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Eey Berto!

Nja zonder handleiding gaat het ook wel lukken. Maar was wel handig geweest voor wat gegevens over de roeruitslagen en het zwaartepunt.

Hahaha jou kennende gaat dat dus weer een bouwverslag extra worden!
Mooi kunnen we volgend seizoen dus mooi formatie vliegen.

Tot morgen.
Grt.
 
Yep, en voor uitslagen en zwaartepunten even zoeken op RC Universe, daar staat altijd heel veel informatie op.

Ben daar nu ook rustig aan het doorlezen, 60 pagina`s.
Eventuele handige foto`s sla ik op en belangrijke informatie schrijf ik op.

Heb je toch een soort van handleiding :roll:
 
Zwaarte punt 180-200 mm van vleugel voorlijst beter is 200 voor een strakke landing.
 
Vandaag weer wat kunnen doen aan de T-33. Servo's in het hoogte roer geplaatst en ook gelijk de hevels in de roeren pas gemaakt. Ze zijn er denk ik vanuit gegaan dat je 1 hevel per roer gebruikt maar ik ga er 2 per roer plaatsen. Moet alleen nog lijm halen om de hevels vast te lijmen.
full

full


Ook gelijk servo voor het richtings roer geplaatst:
full


Daarom ook maar gelijk de servo hevels overgetrokken zodat deze uitgevreesd kunnen worden.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer wat kunnen doen aan de T-33. Servo's in het hoogte roer geplaatst en ook gelijk de hevels in de roeren pas gemaakt. Ze zijn er denk ik vanuit gegaan dat je 1 hevel per roer gebruikt maar ik ga er 2 per roer plaatsen. Moet alleen nog lijm halen om de hevels vast te lijmen.
full

full


Ook gelijk servo voor het richtings roer geplaatst:
full


Daarom ook maar gelijk de servo hevels overgetrokken zodat deze uitgevreesd kunnen worden.
full

die hevels kunnen die ook gezaagd worden ? zoja ,hier staat een zaag .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@serge
Ik heb hier een kleine freesmachine staan en daar gaat het perfect mee :D.

Net nog even de aansturing van het rudder afgemaakt.
full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top