[Bouwverslag] Tamiya F104 Pro Toro Rosso (fantasy) & Ferrari F60

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Madhouse, 15 aug 2014.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Een update van de spuiter.

    [​IMG]
     
  2. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik zat eigenlijk te denken dat ik voor de fun graag een ledje in de achtervleugel wil hebben. Voor wedstrijden is dat natuurlijk niets maar tijdens het fun rijden wel. Nu moet er volgens mij een 5mm ledje in maar waar vind ik er 1 kant en klaar die ook knippert?
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Speelgoedwinkel, brandweerauto of zo. Kun je vaak leuke verlichtingsetjes uithalen.
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Doelde meer op een kant en klaar ledje wat ik zo in de ontvanger kan klikken :D
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zal je zelf moeten ( laten ) maken denk ik, dmv een printplaatje met wat componenten ( daar heb ik geen verstand van :) )
    Want als je hem zo in de ontvanger plugt zal hij altijd aan zijn.
    Je hebt voor Scalers wel setjes met knipperlichten, maar dan komt er een flinke printplaat in je model, wat je niet wil/kan hebben denk ik?
     
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
  7. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Nu ben ik op elektro gebied absoluut niet technisch, ik hoop dat jullie me dan verder kunnen helpen. Ik ga er zelf wel 1 in elkaar solderen en een servo kabeltje heb ik nog wel liggen, ook een knipper ledje van 5mm kan ik wel vinden maar wat voor weerstand moet ik er tussen solderen? In de link staat wel enige uitleg maar ik snap daar niet heel veel van :oops:
     
  8. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    om dat te kunnen berekenen moet je weten hoeveel volt het led lampje nodig heeft en hoeveel milli ampére het verbruikt. Even als voorbeeld, je hebt een 5v led lampje dat 25 mA verbruikt. je vult dan de formule in die op die site staat...R= weerstand trouwens.

    VS= Volt ingaand, komt van je ontvanger af die weer gevoed wordt door je esc. is als het goed is 6 volt.
    VL= Volt van de led, in dit voorbeeld 5volt
    I= stroomverbruik van het ledje, in dit voorbeeld 25mA, maar je moet het invullen in Ampére. 1000 mA=1A 25mA=0,025A

    DE formule is R=(VS-VL):I oftewel (6-5):0,025. Wat tussen haakjes staat moet je als eerste uitrekenen dus het wordt 1:0,025= 40 ohm.

    Je gaat dan op zoek naar een 40 ohm weerstand. Kun je die niet vinden zoek je er één die het dichtst in de buurt komt, maar wel een hoger getal, niet lager. Hoe hoger de waarde hoe minder fel het led gaat branden. Vind je het dus te fel kun je een hogere waarde plaatsten.
     
  9. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
  10. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    je leest het goed en je berekening klopt ook. nu zoeken naar een weerstand van 210 ohm. Let op dat je geen k-ohm koopt. De k staat voor kilo oftewel 1000. Een weerstand van 210 k-ohm is dus 210000 ohm.
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Goede tip! Ik ga straks even zoeken en het e.e.a. bestellen.

    Bedankt!
     
  12. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb ledjes besteld en bijbehorende weerstanden. Aankomende week maar eens gaan solderen en kijken of het werkt.

    Heeft iemand toevallig nog een defecte servo liggen? Ik heb nog een extra kabeltje nodig.
     
  13. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    deze link op de site waar je de led hebt gekocht is ook interessant: FAQ - LEDs-buy · Het grootste online LED assortiment!

    om het ledje te laten branden heb je maar twee kabeltjes nodig. vaak wordt bij een zender een batterij houder geleverd om de ontvanger van stroom te voorzien. Zo'n kabeltje kan je ook gebruiken. zie foto:

    [​IMG]
     
  14. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Die zat helaas niet bij mijn zender set. Ik heb nog wel een oude servo liggen maar wil er nog 1 maken voor mijn andere achtervleugel.
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Kan je er niet gewoon een maken van een servo verlengkabel?
     
  16. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ja ik kan ook een servo kabeltje bestellen bij Hobbyking, maar misschien heeft er iemand nog wat liggen. Ik heb zelf een kapotte servo liggen, daar knip ik de kabel ook vanaf.
     
  17. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Pb je adres maar dan stuur ik je voor nop 2 type's op.
     
  18. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Thanks! PB is onderweg ;-)
     
  19. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    :yes:Zit al in een envelop en gaat maandag met de postduif richting Doesburg.
     
  20. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ben helemaal gelukkig :D

    Word volgende week leuk rijden in Vianen met een rood knipperend ledje in de achtervleugel.
     

Deel Deze Pagina