[Bouwverslag] Tamiya F104 Pro Toro Rosso (fantasy) & Ferrari F60

Een sensorloze motor is altijd wat tricky in een Formule 1. Bij de Tamiya-Cup mag je rijden met de Carson Cupmachine (brushed), de Tamiya Formula Tuned 32t (brushed) en de 18t Tamiya brushless, sensorloos. Voor Rucphen twijfel ik zelf tussen de 18t en de 32t. De 18t is sneller maar lastiger te controleren, de 32t is een stuk soepeler. Wat zou jij aanraden Roy?

Mvg
Marcel

Ik heb daarnaast ook nog de brushless van Hobbyking maar nog geen motor daarvoor. Ik ga alleen aan wat ik er nu in heb zitten (de Hobbywing + Tamiya motor).

Poei hey Marcel.
Ik heb zelf wat slechtere ervaringen met de 32T motor(sorry voor de topic stelen).
Ik ga zelf met de 18T rijden.
Als je een regelaar hebt waar je de gas curve netjes in kan stellen dan is het prima te doen.
Rij zelf met een Tekin RS voor de 18T.
Prima regelaar.

Mvg Roy

Poei hey Marcel.
Ik heb zelf wat slechtere ervaringen met de 32T motor(sorry voor de topic stelen).
Ik ga zelf met de 18T rijden.
Als je een regelaar hebt waar je de gas curve netjes in kan stellen dan is het prima te doen.
Rij zelf met een Tekin RS voor de 18T.
Prima regelaar.

Mvg Roy

Thanks! En nu weer on-topic ;-)

Roy, die andere brushless set die je hebt is ook sensorless. Hoe bevalt die? De motor die je voor je F1 in gedachte hebt zal vanwege het lagere toerental wel wat soepeler aanlopen in zo'n licht chassis. Bovendien hebben die motoren al wel de sensoren, een upgrade is dus eenvoudig te doen.

De set die ik in de TT-02 heb bevalt goed maar omdat ik het programmeer kastje nog niet had (is nu onderweg van Hobbyking) is afstellen wat lastiger en alles gaat full power. De TT-02 is ook 4-wiel aangedreven dus iets makkelijker te controleren dan het 2-wiel aangedreven chassis.

Voor de duidelijkheid:

Ik heb deze set in mijn F104 zitten:
- Hobbywing Quicrun 1625
- Tamiya Lightly Tuned 28T

Deze set in mijn TT-02:
- Turnigy TrackStar Waterproof 1/10 Brushless Power System 4000KV/80A
-
Turnigy TrackStar Turbo and Waterproof ESC Programming Box

En dit nog op de plank liggen:
- Tamiya TEU-105BK ESC 45055
- Turnigy TrackStar 1/10th Scale 60A Car ESC Version 2
-
Turnigy TrackStar ESC Programing Card

Dit---> Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 
is bv een goede upgrade en niet al te duur.
Of deze als je echt top of the bill wil;) ---> Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 
Anders is de Hobbywing V2.1 ook nog een optie.
Heb er zelf 3 plus een v3.1:cool:
Deze is wel wat duurder maar ook compleet in te programmeren en hier in Nederland ook perfect te krijgen.
Ook bij de genoemde regelaars is het belangrijk dat je de program box er bij hebt.
Al deze regelaars zijn sensor regelaars dus soepel weg rijden is daarbij perfect geregeld.

Mvg Roy

Dit is ook nog een optie:
de SkyRC Toro TS120A, die je voor zo'n 75$ van ebay haalt inclusief verzenden en programmeerkaart.

Dat is een kopie van de hobbywing 3.1, ik hoor hier goede verhalen over!
of hebben jullie andere ervaringen?

grt

Ja klopt, op internet en diverse fora zijn ze er laaiend over, hij is precies hetzelfde als de hobbywing maar heeft alleen niet de soldeervoetjes en is stuk goedkoper.
Zo gauw ik mijn f104 of trf101 ga kopen bestel ik deze er ook bij denk ik,

grt

Met Hobbywing zeer zeker en als deze net zo werkt en zich gedraagt als een HW dan heb je een prima regelaar.

Mvg Roy

Hmmmmm de twijfel slaat nu toe. Wat voor sensored motor zou ik er het beste bij kunnen nemen dan? Nog steeds een 21.5T?

Stel dat ik toch competitie oid. ga rijden wil ik hem wel gelijk zo maken dat hij aan de juiste regels voldoet. Ik heb er nog niet zo heel veel verstand vandaar de vraag.

Dat ligt er helemaal aan wat je wil gaan rijden.
Tamiya cup is 18T sensorloos.
NK is 21.5 blinky sensored.
Club is navragen.
Deventer rijd dacht ik met de SP combo 21.5 en blinky regelaar.
Lelystad rijd 17.5 met blinky regelaar.
Andere clubs is navragen.

Mvg Roy

Dit seizoen (wat bijna afgelopen is) waren in Deventer 21.5 sensored toegelaten (merk vrij, regelaar wel op blinky), alsmede de Cupmachine en de Formula tuned 32t.

Voor komend buitenseizoen zullen de reglementen pas begin 2015 bekend worden. Vanzelfsprekend ben je dan van harte welkom bij onze wedstrijden!

De komende maanden zullen er vanzelfsprekend vooral indoorwedstrijden gereden worden.

Mvg
Marcel

Back