Bouwverslag Tamiya TRF 415 MSX Marc Rheinard Edition

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Rogier, 5 aug 2006.

  1. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    hiermee kan dat
    Ik neem aan dat je een front diff bedoeld
    [​IMG]

    ik heb het gedaan met yokomo parts (volgens mij van de BD!!)
    ZS-501 diff outdrives
    ZS-507 Diff thrust bearing
    verder tamiya lagers, drukplaten, pully en diff balls en voila! is te maken!
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Rogier, ik zie toch dat je Stabilo Pootjes te lang waren :D nanananaaaaa :wink:
    Nee maar ze komen nu echt tegen je turnbuckels aan, en het lijkt er op dat de stabilo contrinu onder spannig staat. Hij zal niet zo goed werken als normaal, aangezien hij niet symetries staat ten aan zien van de rest van de ophanging. Toch maar even snijden in je nieuwe auto...

    Groet Robert
     
  3. Rogier

    Rogier Guest

    Grmbl, helaas heb je gelijk Robert. Ik zal vanavond het mes er eens inzetten. Al moest dat ookal in de ballcups, want anders kon de stabilo stang er niet doorheen.... komt toch een beetje vreemd over, zeker met zo'n dure auto, dat je moet snijden om zaken passend te maken.
     
  4. Corally

    Corally

    Lid geworden:
    16 jul 2005
    Berichten:
    1.084
    Locatie:
    Vlissingen
    Echt een mooie auto, ik vind bij de MSX en deze het altijd zo mooi dat dat stuk alu ook nog over je accu komt.
    Eigenlijk is het bouwen toch zo gebeurd he :D
     
  5. Rogier

    Rogier Guest

    GRMBL!!! Vertraging in de bouw! Mijn MRE is niet compleet! Er mist een ballhead voor het monteren van een demper. Op naar de winkel
     
  6. mission

    mission Guest

    heb je trouwens minder speling door die andere assen?
     
  7. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Misschien is er wel een goede reden voor waar ik overheen heb gelezen, maar je spur staat hier toch enorm scheef?!
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Nee, die twee plastic stabilisator stangetjes staan niet recht op de bulkheads, waardoor de foto vertekent... Ik heb er net een geodriehoek langgehouden op mijn scherm, ik dacht het namelijk ook te zien...
     
  9. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nou, als je kijkt, naar het achter diff ten aan zien van het spur... Zie je toch duidelijk een driehoek vorm... De stabi houders zitten inderdaad scheef, wat iets vertekend.

    Rogier?? Levi, aan het sleutelen geweest?

    Groet Robert
     
  10. Rogier

    Rogier Guest

    Eh.. ik durf het bijna niet te zeggen, maar het was me nog niet opgevallen van het spur. Nadere inspectie leert me inderdaad dat hij ietwat scheef zit. Wat voor geodriehoek heb jij Jaap?? :)

    Ik zal het zo eens bekijken en oplossen..

    Robert: Levi heeft bij mijn weten niet gesleuteld. Al was hij de laatste paar nachten wel aardig aan het spoken (ziek). Trouwens is het sleuteltje binnengekomen. Ik zal het ff overmaken. THANX!
     
  11. Rogier

    Rogier Guest

    We zijn weer verder gegaan met sleutelen en hij zit nu in elkaar. Electronica er ook ingebouwd al wil ik de draden nog even in orde maken! Het is een chaos zo. Iemand ervaring met het inkorten van de draden en advies?? HOOR HET GRAAG!!!

    [​IMG]
    De MSX MRE van de zijkant gezien

    [​IMG]
    En hier vanaf schuin boven

    [​IMG]
    Niet zo goed te zien op de foto, maar helaas wel waar. Er moet aan het Tamiya-blauw gefeild worden.... Op het moment dat je (zowel links als rechts) grote stuuruitslag hebt, komt de snaar tegen de stuurinrichting aan..... Afslijpen dus... brrr. dat gaat pijn doen!! Heb het ookal op een Amerikaans forum gelezen. Het is helaas niet anders. Paar anderen in Groningen hebben het ookal gedaan.

    [​IMG]
    Hier dan nog even de nieuwe kap. Het is een Andy Moore Hotbodies Mazda 6. Lekker stevige kappen met 3 soorten vleugels.

    Als het weer van het weekend meezit de wagen maar eens dopen. Wie weet bij de wedstrijd op Gouda, al wordt dat wel extreem vroeg op...
     
  12. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Inkorten van de draden:
    Ik schroef altijd mijn servo open, soldeer hem daar los, kort hem in, en soldeer hem weer vast. Let op dat je bout niet heter staat dan 350 graden.

    Regelaar idemdito, Openen, los solderen, inkorten, vast solderen.

    PT is lastig, deze heb ik gewoon midden in door geknipt en ingekort, 2 nette krimpkousies er over en klaar.

    Motor draden laat ik altijd in een kleine slag naar de motor lopen, meestal onder langs de bodemplaat iedere motor is verschillend dus je wil iets speling daarin hebben. Accu draden ook met een kleine slag er in naar de accu.

    Men wikkeld het ook wel eens om een schroevendraaier, maar dat gaat los zitten en ziet er nog steeds niet mooi uit in mijn ogen. Hier wat foto's van mijn auto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Werkt heerlijk zo overzichtelijk en rustig! Gewoon even puzzelen en niet bang zijn, Desnoods soldeer ik het voor je Rogier :wink:

    Groet Robert
     
  13. mission

    mission Guest

    je pt heb je leuke plek gegeven op bij de fk'05
     
  14. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Rogier, ik zie een mooie Carbonnen bumper houder, Zat die er standaart bij, kun jij mij daar het nummer van geven? Die wil ik ook wel op mijn auto.
    Zelf heb ik geen last dat mijn stuur inrichting de turnbuckels raakt, maar dat is ook we logies te verklaren. De MSX heeft minder "ruimte" voor de accu, waardoor de stuur inrichinting dichter op het diff is geplaatst. Daardoor zijn de turnbuckels in een schuinere hoek komen te staan, en raken ze de stuur inrichting. Ben benieuwd of ik je zondag nog zie. Ik kan mij niet inschrijven bij Gouda...

    Groet Robert
     
  15. Arjenp

    Arjenp

    Lid geworden:
    5 jun 2005
    Berichten:
    75
    Het inkorten van de draden zoals Robert aangeeft kan inderdaad. Echter zou ik niet aan de regelaar komen om deze draad in te korten. de motor en accu draden natuurlijk wel. Maar je kan beter de regelaar niet openen.

    De servo kan je zo los schroeven, wat dus niet zo is met veel regelaars. Voor de servo kan je het beste ook een kleine soldeerpunt nemen en inderdaad niet te warm. En vooral niet lang op de printplaat houden.


    Arjen
     
  16. Rogier

    Rogier Guest

    Hoi Robert, die carbonnen bumper houder is bij de MRE inderdaad standaard. Het nummer wat in de handleiding erbij staat is 4304074. Hij heet bumper support.
    Het is niet zo dat mijn snaar de turnbuckle raakt... het is nog erger; de snaar raakt de steering armen... dat zijn die alu onderdelen die onderop zitten in de stuurinrichting. Zelfde als bij jouw Evo5... DOODZONDE, maar het zal wel moeten om er in te slijpen... brr

    Nu we trouwens toch nummers aan het uitwisselen zijn... weet jij het bestelnummer van de transponderhouder die bij de Evo5 zit? Dit is er eentje zag ik waar je je transponder aan vast kan schroeven. Als je meerdere auto's hebt is dit dus een uitkomst en zit je niet steeds met dubbelzijdig tape te 'kutten'.
     
  17. F1mechanic

    F1mechanic Guest

    8O Dat kan toch niet. Zo'n auto en dan in onderdelen vijlen om iets pas te maken?

    Weet je echt zeker dat er niet iets verkeerd gemonteerd zit?

    Alwin.
     
  18. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hmm, een snaar kan niet voor niets rekken.... Bij glad aluminium zal hij niet zo snel slijten denk ik. Goed wie ben ik om je tegen te houden je auto te verkrachten :twisted: .

    Bedankt voor het nummer, het nummer van de transponder houder is: (TA) #51253
    Dit is een plastic rekje waar ook andere onderdelen in zitten. Mijn transponder houder zit nog steeds op het rekje :wink: .

    Groet Robert
     
  19. Rogier

    Rogier Guest

    Helaas weet ik het zeker!! Aantal bekenden hebben het ookal moeten doen! Op een Amerikaans forum klaagden ze er ook al over. Onderstaande foto's zijn van een Amerikaan maar geven wel aan wat het probleem is en wat je moet vijlen...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. F1mechanic

    F1mechanic Guest

    8O Ik zie het, maar kan het bijna niet geloven. Wat een afknapper :?

    En daar geef je dan je centen aan uit. Dan vewacht je toch niet zoiets.

    Doe voorzichtig met vijlen, succes.

    Alwin.
     

Deel Deze Pagina