Bouwverslag Tamiya TRF 415 MSX Marc Rheinard Edition

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Rogier, 5 aug 2006.

  1. Rogier

    Rogier Guest

    Ik heb het niet kunnen laten! De 'oude' MSX verkocht en vanmiddag de MSX Marc Rheinard Edition gehaald. Ik heb me laten vertellen dat er 24 in NL beschikbaar zijn, dus moest er snel bij zijn... :) Mijn eerste indruk is 8O :eek: MOOOOOI!!!
    De bedoeling is om een bouwverslag te maken en deze hier te plaatsen. Ik weet dat er bij ons in Groningen nog zeker 4 andere MR-en komen, dus vul gerust dit verslag aan!!
    Eerste wat me opviel was dat de airduct, het stukje dat de lucht begeleidt van onder het chassis naar de motor toe, ontbreekt. Weet iemand of dit zo hoort of dat het vergeten is door Tamiya??
    Het bouwen zal niet zo rap gaan als sommigen op dit forum, maar ik zal regelmatig foto's proberen te plaatsen.

    Eerst maar eens foto's van de doos en de inhoud:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    We duiken er maar eens in....
     
  2. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    Keep up the good work!

    Tamiya is de airtunnel niet vergeten, deze kun je straks als hop up erbij kopen.
     
  3. Ruskenhunter

    Ruskenhunter Guest

    Wow! Hoeveel kost zo'n ding?
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    499 Verkoop prijs in NL..

    Rogier ik heb niet veel meer te zeggen als:
    "Tamiya blauw bast bij jou"

    :wink:

    Groet Robert
    (PS Evo 5 verslag ben ik aan het maken)
     
  5. HansGSI

    HansGSI Guest

    ? WTF? 8O 8O 8O

    vertel!, leg uit, klinkt super :lol:
     
  6. Rogier

    Rogier Guest

    Zie onderstaande foto bij de pijl. Het is niet super goed te zien, maar wat het idee is is dat er tijdens het rijden lucht vanonder het chassis naar de motor wordt geleid. Dat gebeurt door het metalen ding wat je op de foto ziet. Van boven is dit een schuin aflopend 'tunneltje' welke de lucht naar de motor voert. Alles voor de koeling tegenwoord... ;-) Maar wel mooi en je regelaar kan er gewoon op..

    [​IMG]
     
  7. cortenhoor

    cortenhoor

    Lid geworden:
    7 jul 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    marum
    ziet er mooi uit kan niet wachten tot die van mij ook binnen is
     
  8. Rogier

    Rogier Guest

    Kleine update. Het frame is geschuurd en gelijmd. Achter draagarmen en de bulkheads achter gemonteerd. Tevens het achter diff in elkaar gezet. Mooie wagen dit hoor!!! Mooi ook dat "Marc Rheinard Edition" in de motormount is gegrafeerd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Damn Rogier! Wat ziet dat er lekker uit :D Succes met het bouwen van de wagen.
     
  10. jordys

    jordys Guest

    mooie wagen héy

    <<<<<wilt ook zo'n wagen:p>>>> lol
     
  11. !!! NICE !!!

    kan niet anders zeggen !!!
     
  12. Rogier

    Rogier Guest

    Ik had weer wat tijd, dus tussen het voeden en naar bed brengen van mijn zoon weer wat gedaan aan de MSX. Het bouwen is echt een genot! En al dat blauw is zo mooi!

    [​IMG]
    De achtertrein zit helemaal in elkaar. Standaard met een 102t spur. Begonnen met de voorkant. Suspension blocks en de draagarmen zitten erop.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Een close up van de achtertrien. Standaard op deze versie zijn de witte pulleys. Vergeleken met de 'reguliere' MSX hebben deze pulleys 36t ipv 35t.

    [​IMG]
    De stuurinrichting zit erin. Deze is ook terug te vinden in de Evo5. Wat loopt dit soepel!! SUPER!!! Inmiddels spool ook klaar en in de bulkheads geplaatst.

    [​IMG]
    Close up van de voortrein. Super mooi al zeg ik het zelf. Zit allemaal precies pas en er zit geen mm speling.
     
  13. mission

    mission Guest

    je heb nou ook zeker minder speling op de stuurinrichting dan met de oude MSX?
     
  14. Rogier

    Rogier Guest

    Zeg maar gerust GEEN speling.... Al heb je natuurlijk altijd een heeeeeeel klein beetje speling in je ball heads.
     
  15. Rogier

    Rogier Guest

    HAHA.. even met RobertK op de msn aan het babbelen over de Tamiya's...

    Quote van Robert:

    "Maar jij hebt wel meer blauw dan mij :( "

    Sorry Robert, moest het ff posten. :D
     
  16. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tot dat de net iets minder blauwe tamiya Evo 5 jou voorbij schiet op de baan :D
    Morgen even Tamiya Zender tas en Tamiya Turnbuckel sleutel aanschaffen!.

    Groet Robert
     
  17. jordys

    jordys Guest

    t is toch geen dier :p

    zou je zoon leuk vinden als hij hier achter komt :D :p
     
  18. Rogier

    Rogier Guest

    Wacht maar tot jij wat ouder bent en een zoon hebt van 5,5 maand.... Dan zul je merken dat je niet altijd kan doen wat je zou willen doen! Is absoluut niet erg, maar je wilt toch ook graag met de MRE aan de slag als die op je bureau staat! :D

    Maar... :eek:ntopic:
     
  19. Rogier

    Rogier Guest

    Ben weer een stuk verder... Dus weer wat nieuwe foto's. Topdeck zit erop, aandrijflijn is helemaal klaar. Volgende stap zijn de dempers. Schiet mooi op nu!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. BALKIE202020

    BALKIE202020

    Lid geworden:
    29 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    belgie
    Weet er soms iemand hoe je een gewone diff moet maken voor de msx ik heb gehoord met yokomo parts.mvg
     

Deel Deze Pagina