Bouwverslag Tamiya TRF 415 MSX Marc Rheinard Edition

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Rogier, 5 aug 2006.

1. Rogier

Rogier Guest

Tja.. ik kon het me eerst ook niet voorstellen. Heb alles wel 3x losgehad en opnieuw gebouwd. Het zou toch de auto zijn zoals MR er ook mee rijdt... Nou, ik kan me niet voorstellen dat hij er zo mee rijdt. Aan de andere kant misschien ook weer wel; hij krijgt natuurlijk de snaren gesponsord.. ;)

2. vasco

vasco

Lid geworden:
    21 feb 2004
    Rogier,

Ik weet niet hoe veel MM je eraf moet vijlen, maar als ik zo naar de foto kijk is dat maar heel erg weinig. Wat je zou kunnen doen is gewoon een 1MM shimmetje op je turnbuckle lijmen dat je stuuruitslag ietsjes minder wordt en hij dus zo de snaar niet raakt.

Wat je ook kan doen is op je nieuwe Helios je Steering Travel naar de kant waar hij aanloopt iets terug draaien, dan kan je hem zo instellen dat hij net de snaar niet raakt.

Succes!

3. goukcher

goukcher

Lid geworden:
    30 sep 2005
    Op die foto's van de 'amerikaanse' auto zie ik volgens mij een shim zitten tussen de stuurstang en de post die erboven zit, die post zit vervolgens ook aan het upperdek. Als je dat ringetje nu eens onder die stuurstang monteert om de gehele stuurinrichting wat naar boven te halen (dat zou toch niet veel uit moeten maken?) Krijg je dan niet genoeg ruimte zodat de snaar vrij kan lopen?

4. yorrick

yorrick

Lid geworden:
    25 sep 2005
    Kleurt mooi carbon met alu blauw :D
    maar inderdaad nogal idioot dat je nog aan het vijlen word gezet ook, terwijl het een kwaliteit auto is...

5. Rogier

Rogier Guest

Teun, de shim tussen de stuurstang en de post moet er wel tussen zitten. Deze voorkomt dat de post alleen op de lager eronder drukt, waardoor het geheel niet soepel meer beweegt. De shim daar weghalen is dus helaas geen uitkomst... Wel goed gezien trouwens... ;-)

6. HansGSI

HansGSI Guest

mooi chassi Rogier!, ga je er nog witte lichtloop snaren op zetten?

7. alfaracer

alfaracer Guest

hey Rogier , mooi al dat blauw. heb je ook een rekening bij de Postbank ? :D
    Succes, en niet te veel vijlen hoor !
    Ik hoop je nog s te ontmoeten, ga je mod rijden ermee of stock 19 ?

gr
    Octavio

8. Rogier

Rogier Guest

Postbank-blauw past niet (meer) bij mij. Zeker niet na de aanschaf van deze wagen.. :D
    Geef mij maar Tamiya blauw..
    Ik ga de CW's met een 12t rijden. Volgend jaar waarschijnlijk ook NK's en dan weet ik het nog niet. Ik neig naar stock..

9. Jaap J.

Jaap J.

Lid geworden:
    11 apr 2003
    Volgens mij is het de bedoeling dat je bij het NK instapt in de 19T-klasse. Als je goed genoeg kunt rijden mag je daarna mod gaan rijden. Tenzij je club zegt dat je goed genoeg bent voor de mod :wink:

De 415's doen het goed in de stock hoor, in dat opzicht jammer dat Steven er de brui aan geeft.

10. cortenhoor

cortenhoor

Lid geworden:
    7 jul 2004
    mijn trf 415 is ook binnen het bouw plezier kan beginen.

11. die auto is echt super mooi ik rijd nu een paar weken brandstof maar als ik die wagen zo zie dan begin ik toch weer een beetje te twijfellen

succes met de bouw en ik hoop dat je er veel plezier aan hebt

Groetjes michel

12. cortenhoor

cortenhoor

Lid geworden:
    7 jul 2004
    weet iemand het nummer van de motor cooler tunnel.

13. cortenhoor

cortenhoor

Lid geworden:
    7 jul 2004
    ik heb bij de stuur inrichting boven aan een shim van 0,1 gedaan en die er zat van 0,5 naar onderen verhuist en inplaats van de 10 mm boutjes heb ik 8 mm boutjes gebruikt en loop nu zonder problemmen over de snaar heen. als je de boutjes niet verwisseld dan komt de onderkant van het boutje nog tegen de snaar aan.

14. F1mechanic

F1mechanic Guest

Wanneer Roger dit leest en net de vijl tegen z'n stuurinrichting heeft gehouden, wordt 'ie gek als hij dit leest :? .

Nu maar hopen dat hij het blauw nog niet heeft weggevijld :wink: .

Alwin.

15. Rogier

Rogier Guest

Gelukkig heb ik de vijl nog niet ter hand genomen. Kon het me namelijk niet voorstellen dat het moest. Gelukkig hebben 5 andere mensen bij ons op de indoorbaan een MR dus wist ik dat de shimmetjes omgedraaid moeten worden. Ook het omdraaien van de busjes helpt! FIEW!! Nu nog gelukkig alles mooi blauw!!! Toch bedankt!

Cor.. -> Foto's van jouw MRE kunnen hier natuurlijk niet ontbreken.

16. cortenhoor

cortenhoor

Lid geworden:
    7 jul 2004
    wat voor busje draai je dan om.

ik zal het proberen om de foto's te plaatsen.

17. Rogier

Rogier Guest

Het busje waar je stuurinrichting op zit. Vraag Marcel ook maar eens.

18. cortenhoor

cortenhoor

Lid geworden:
    7 jul 2004
  19. HansGSI

HansGSI Guest

heel appart zo'n msx :lol:

20. sjorsi

sjorsi

Lid geworden:
    19 okt 2004
    FF een vraagje over de Oneway/Spool van deze auto.

Zijn deze 36T Pully's uitwisselbaar met elkaar? Dus de pully van de spool past op de oneway en anderom?\

En heb ook ergens gelezen dat de bijgeleverde Swingshaft's te lang zijn voor een oneway? dat enkelt de 42mm swing shaft's op de oneway passen?

Tot slot, welke outdrive's heb ik nodig bij de oneway? Ik zie ze namelijk niet in het zakje zitten als ik de foto's zo bekijk.

Klopt dit?

Deel Deze Pagina