Bouwverslag Tamiya TRF 415 MSX Marc Rheinard Edition

  • Topicstarter Topicstarter Rogier
  • Startdatum Startdatum
F1mechanic zei:
8O Ik zie het, maar kan het bijna niet geloven. Wat een afknapper :?

En daar geef je dan je centen aan uit. Dan vewacht je toch niet zoiets.

Doe voorzichtig met vijlen, succes.

Alwin.

Tja.. ik kon het me eerst ook niet voorstellen. Heb alles wel 3x losgehad en opnieuw gebouwd. Het zou toch de auto zijn zoals MR er ook mee rijdt... Nou, ik kan me niet voorstellen dat hij er zo mee rijdt. Aan de andere kant misschien ook weer wel; hij krijgt natuurlijk de snaren gesponsord.. ;)
 
Rogier,

Ik weet niet hoe veel MM je eraf moet vijlen, maar als ik zo naar de foto kijk is dat maar heel erg weinig. Wat je zou kunnen doen is gewoon een 1MM shimmetje op je turnbuckle lijmen dat je stuuruitslag ietsjes minder wordt en hij dus zo de snaar niet raakt.

Wat je ook kan doen is op je nieuwe Helios je Steering Travel naar de kant waar hij aanloopt iets terug draaien, dan kan je hem zo instellen dat hij net de snaar niet raakt.

Succes!
 
Op die foto's van de 'amerikaanse' auto zie ik volgens mij een shim zitten tussen de stuurstang en de post die erboven zit, die post zit vervolgens ook aan het upperdek. Als je dat ringetje nu eens onder die stuurstang monteert om de gehele stuurinrichting wat naar boven te halen (dat zou toch niet veel uit moeten maken?) Krijg je dan niet genoeg ruimte zodat de snaar vrij kan lopen?
 
Kleurt mooi carbon met alu blauw :D
maar inderdaad nogal idioot dat je nog aan het vijlen word gezet ook, terwijl het een kwaliteit auto is...
 
goukcher zei:
Op die foto's van de 'amerikaanse' auto zie ik volgens mij een shim zitten tussen de stuurstang en de post die erboven zit, die post zit vervolgens ook aan het upperdek. Als je dat ringetje nu eens onder die stuurstang monteert om de gehele stuurinrichting wat naar boven te halen (dat zou toch niet veel uit moeten maken?) Krijg je dan niet genoeg ruimte zodat de snaar vrij kan lopen?

Teun, de shim tussen de stuurstang en de post moet er wel tussen zitten. Deze voorkomt dat de post alleen op de lager eronder drukt, waardoor het geheel niet soepel meer beweegt. De shim daar weghalen is dus helaas geen uitkomst... Wel goed gezien trouwens... ;-)
 
mooi chassi Rogier!, ga je er nog witte lichtloop snaren op zetten?
 
hey Rogier , mooi al dat blauw. heb je ook een rekening bij de Postbank ? :D
Succes, en niet te veel vijlen hoor !
Ik hoop je nog s te ontmoeten, ga je mod rijden ermee of stock 19 ?

gr
Octavio
 
alfaracer zei:
hey Rogier , mooi al dat blauw. heb je ook een rekening bij de Postbank ? :D
Succes, en niet te veel vijlen hoor !
Ik hoop je nog s te ontmoeten, ga je mod rijden ermee of stock 19 ?

gr
Octavio

Postbank-blauw past niet (meer) bij mij. Zeker niet na de aanschaf van deze wagen.. :D
Geef mij maar Tamiya blauw..
Ik ga de CW's met een 12t rijden. Volgend jaar waarschijnlijk ook NK's en dan weet ik het nog niet. Ik neig naar stock..
 
Volgens mij is het de bedoeling dat je bij het NK instapt in de 19T-klasse. Als je goed genoeg kunt rijden mag je daarna mod gaan rijden. Tenzij je club zegt dat je goed genoeg bent voor de mod :wink:

De 415's doen het goed in de stock hoor, in dat opzicht jammer dat Steven er de brui aan geeft.
 
die auto is echt super mooi ik rijd nu een paar weken brandstof maar als ik die wagen zo zie dan begin ik toch weer een beetje te twijfellen

succes met de bouw en ik hoop dat je er veel plezier aan hebt

Groetjes michel
 
ik heb bij de stuur inrichting boven aan een shim van 0,1 gedaan en die er zat van 0,5 naar onderen verhuist en inplaats van de 10 mm boutjes heb ik 8 mm boutjes gebruikt en loop nu zonder problemmen over de snaar heen. als je de boutjes niet verwisseld dan komt de onderkant van het boutje nog tegen de snaar aan.
 
Wanneer Roger dit leest en net de vijl tegen z'n stuurinrichting heeft gehouden, wordt 'ie gek als hij dit leest :? .

Nu maar hopen dat hij het blauw nog niet heeft weggevijld :wink: .

Alwin.
 
F1mechanic zei:
Wanneer Roger dit leest en net de vijl tegen z'n stuurinrichting heeft gehouden, wordt 'ie gek als hij dit leest :? .

Nu maar hopen dat hij het blauw nog niet heeft weggevijld :wink: .

Alwin.

Gelukkig heb ik de vijl nog niet ter hand genomen. Kon het me namelijk niet voorstellen dat het moest. Gelukkig hebben 5 andere mensen bij ons op de indoorbaan een MR dus wist ik dat de shimmetjes omgedraaid moeten worden. Ook het omdraaien van de busjes helpt! FIEW!! Nu nog gelukkig alles mooi blauw!!! Toch bedankt!

Cor.. -> Foto's van jouw MRE kunnen hier natuurlijk niet ontbreken.
 
cortenhoor zei:
wat voor busje draai je dan om.

ik zal het proberen om de foto's te plaatsen.

Het busje waar je stuurinrichting op zit. Vraag Marcel ook maar eens.
 
cortenhoor zei:
hier een paar foto's van mijn trf 415 msx mr

normal_sail-car-detail.jpg



heel appart zo'n msx :lol:
 
FF een vraagje over de Oneway/Spool van deze auto.

Zijn deze 36T Pully's uitwisselbaar met elkaar? Dus de pully van de spool past op de oneway en anderom?\

En heb ook ergens gelezen dat de bijgeleverde Swingshaft's te lang zijn voor een oneway? dat enkelt de 42mm swing shaft's op de oneway passen?

Tot slot, welke outdrive's heb ik nodig bij de oneway? Ik zie ze namelijk niet in het zakje zitten als ik de foto's zo bekijk.

Klopt dit?
 
Back
Top