[Bouwverslag] Tamiya TT-02 Ferrari 458 Challenge

Inderdaad de levensduur van de motor, en de com en borstels slijten mooier in op elkaar.

Sowieso goed voor een brushed motor om hem een paar uur in te laten draaien.

Gebruiken wij altijd een simpele NiMH pack voor, aan de motor hangen en een poos laten draaien.

Er zit inmiddels toch een brushles set in de TT-02 en de brushed Tamiya motor gaat straks in de F104 maar misschien bestel ik daar ook nog wel een brushles set voor.

Laatst bewerkt:
Kijk ze eens gebroederlijk naast elkaar staan :D

brothers.JPG

Een ongeluk zit soms in een heel klein hoekje :(

TT-02_Gebroken_1.JPG

TT-02_Gebroken_2.JPG

Stuurfoutje, auto over de kop en toen zag ik een dog bone door de lucht vliegen. De brushless set geeft echt enorm veel power af en de auto word vrij on-controleerbaar. Ik zal blij zijn als het regelkastje er is, dan kan ik hem wat terug tunen.

Wat te doen, vervangen voor originele plastic versies of yeah racing aluminium versies?

Een ongeluk zit soms in een heel klein hoekje :(

TT-02_Gebroken_1.JPG

TT-02_Gebroken_2.JPG

Stuurfoutje, auto over de kop en toen zag ik een dog bone door de lucht vliegen. De brushless set geeft echt enorm veel power af en de auto word vrij on-controleerbaar. Ik zal blij zijn als het regelkastje er is, dan kan ik hem wat terug tunen.

Wat te doen, vervangen voor originele plastic versies of yeah racing aluminium versies?
De Alu versies kunnen natuurlijk ook stuk met genoeg klappen, maar ze gaan zeker langer mee. Pluspunt is dat ze mooi blauw zijn!

Er is inmiddels ook een re-enforced versie van Tamiya te verkrijgen. Nadeel van alu is dat het niet breekt maar buigt, en dat er bij een klap wel een ander plastic deel breekt. De ervaring met de re-enforced part zijn goed (part no 19000614).

Marcel

Goede tip Marcel. Daarom had ik ook twijfel omdat aluminium inderdaad buigt en wellicht breekt er wat anders af. Ik ga eens zoeken naar de re-enforced versie.

Goede tip Marcel. Daarom had ik ook twijfel omdat aluminium inderdaad buigt en wellicht breekt er wat anders af. Ik ga eens zoeken naar de re-enforced versie.
daarom is het belangrijk te weten wat je wel en wat je eigenlijk beter niet in Alu kan nemen.
je hubs kan je makkelijk in Alu nemen, deze zullen niet snel verbuigen, draagarmen daar in tegen kan je beter niet doen bv

Ik zit net het zelfde stuk te lezen hahahhaa. Het past dus gewoon en ik ga ze straks bestellen.

Edit: ze zijn besteld ;-)

Een idee om zondag even in Rucphen te komen kijken? Dan tref je al die Tamiya-tipgevers bij elkaar aan en kun je zien hoe een wedstrijddag verloopt. Er zijn al 84 deelnemers ingeschreven waarvan 14 F1's ;-)

Marcel

Ga ik niet redden helaas :( Volgende keer beter..

Volgende week ga ik wel naar Lelystad, dan ontmoet ik er ook een paar :D

Die voor de driftversie passen gewoon en heeft volgens mij de voordelen dat je er meer afstelmogelijkheden mee hebt.

Back