Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Hey,

Schema helemaal zelf bedacht :P

Net bezig weer bezig geweest met een vriendje,
ik heb nog wat dingen uitgesneden (ook ribetjes :D) en de de onderkanten van de vleugels geverfd,
2 witte strepen aan de onderkant van de ondervleugels en 2 gele strepen aan de onderkant van de bovenvleugels.

Foto's:

14-08-07_2159.jpg

14-08-07_2200.jpg

14-08-07_2201.jpg

14-08-07_2202.jpg

14-08-07_2203.jpg

Tips of ideeén zijn altijd welkom he!

Mvg

Igor

Hey, net is Robert weer langs geweest, weer verder gewerkt en nu schiet het flink op!

Wat hebben we gedaan? :roll:
Robert heeft de ribbetjes aan bijde vleugels gemaakt en bijde vleugels witte strepen aan de onderkant gegeven.
ik heb de ribbetjes aan de ondervleugel gemaakt en de vleugels aan elkeaar gemaakt (zit goed vast!)
ik heb de romp verder afgeverfd (super tevreden!) :D

Foto's:

15-08-07_1128.jpg

15-08-07_1129.jpg

15-08-07_1141.jpg

15-08-07_1142.jpg

15-08-07_1143.jpg

15-08-07_1144.jpg

15-08-07_1152.jpg

15-08-07_1153.jpg

15-08-07_1304.jpg

15-08-07_1305.jpg

15-08-07_1306.jpg

15-08-07_1307.jpg

15-08-07_1308.jpg

15-08-07_1309.jpg

15-08-07_1317.jpg

15-08-07_1318.jpg

Nou, je ziet het wel, strak weer verder, en natuurlijk nieuwe foto's!

Igor

P.s. ik had iets van 60-65 cm span, valt dus mee, robert heeft bijna 80 span dacht ik...

ziet er echt super mooi uit !! ,
nou maar hopen dat mijn vaste depron leverancier snel weer 3 mm heeft :D kan ik ook eindenlijk beginnen!!

Hey, ja het schiet echt op!

net weer gewerkt!

we komen nu tot een punt, de bovenvleugel is in een keer af, dus wij hebben nu bij de bovenvleugel 3 ribbetjes per vleugel, en dan die benzienetank daar hoefde geen ribjes meer maar dat afgeschuurde 6mm depron plaatje, maar moet er nou ook ong 5 cm V-stelling in de bovenvleugels?

ik neem aan van wel, maar kan het een beetje beter uitgelegd worden?

Mvg Igor

echt een super draadje dit ,
alleen is een propsaver nodig als je met een landingsgestel gaat vliegen??

mike

p.s. 75ste post :D:D

Het moet niet, maar het is denk ik wel handig als je een beetje met de neus naar voren land...
maargoed, ik ga de bovenvleugel lijmen :D en mss het hoogte en richtingsroer verven!

Mvg

Igor

Edit;

Nu zat ik te kijken maar als je die tegen elkaar lijmt gaat de bolling in de vleugel een beetje weg (omdat er geen ribetjes in het midden zitten) is dit een probleem of op te lossen door nieuwe (kleine) ribbetjes te maken en daar er ook nog onder te lijmen?

Igortje, je moet de kopse kanten van de bovenvleugel (dus waar ze tegen elkaar gelijmd worden) (net als van de ondervleugel trouwens) een beetje afschuren. Schuurpapier op een blokje hout, en dan dat blokje in de goede hoek houden. Als je dan lijmt met epoxy dan krijg je het strak tegen mekaar; en als het niet helemaal strak is geeft niks want die tank zit er overheen.
Bart

Igortje, je moet de kopse kanten van de bovenvleugel (dus waar ze tegen elkaar gelijmd worden) (net als van de ondervleugel trouwens) een beetje afschuren. Schuurpapier op een blokje hout, en dan dat blokje in de goede hoek houden. Als je dan lijmt met epoxy dan krijg je het strak tegen mekaar; en als het niet helemaal strak is geeft niks want die tank zit er overheen.
Er zijn trouwens wél ribben, dat zijn tegelijk de zijkanten van de benzinetank...
Bart

Hoi,

@mikman93: propsaver behoedt je voor een kapotte prop bij een minder nette landing. :?
Ook al heb je een landingsgestel, het is en blijft een heel licht vliegtuigje wat bij een landing ook wel voorover wil duiken met als gevolg een kapotte prop.

@igortje: die v-stelling is belangrijk voor de zelfcorrigerende eigenschappen. Door die v-stelling vliegt het veel stabieler en na de bocht corrigeert het toestel zichzelf weer tot het recht recht vliegt.
Dus JA, de bovenste vleugel moet evenveel v-stelling hebben als de onderste.

:offtopic: Bart, vliegt je zwever al ?

Hey,

oke, maar als ik ze lijm in die V-stelling (dat heb ik nu gedaan) dan past die benzinetank er niet meer op.

@ Bart, ik heb het met een nagelvijltje zoals in de beschrijving staat schuin gevijld, en die ribben van de tank zijn bedoeld voor op de vleugel.

@ Menno, hoe heb jij dan die benzine tank er recht op gekregen, en die V-stelling gehouden?

@ iedereen, iemand een idee hoe ik mijn staart (hoogte en richtingsroer) een leuk kleurtje kan geven (liefst in de kleuren oranje, rood en geen (of een of 2 daarvan)?

foto's doe ik vanavond wel weer posten!

Igor

Igortje zei:
@ Bart, ik heb het met een nagelvijltje zoals in de beschrijving staat schuin gevijld, en die ribben van de tank zijn bedoeld voor op de vleugel.
Er is ook een setje ribben voor ónder de tank hoor. Maar je hoeft ze niet te gebruiken... het zal voor het vliegen niet zo veel uitmaken. Belangrijker is inderdaad dat-ie V-stelling heeft.
Bart

mikman93 zei:
igor ,

als ik jou was zou ik er niks op maken , anders krijg je denk ik een beetje het circus tent idee
er moet iets op, dat is voor de versteviging van de vleugels (die zitten tegen elkaar gelijmd) en dan blijven straks de satee prikkers beter zitten!
ik zal eens proberen die tank een beetje in te snijden en kijken of het dan lukt!

Mvg

Igor

Hee moelie,

wat heb jij daar in het midden van die pushrods zitten ?

Had je de pushrods in 1e instantie te kort gemaakt of zo ...

Zo, de mijne is nu helemaal klaar, aleen nu nog wachten tot het wat windstiller is.
Aleen heb ik nog mijn twijfels of ik wel een juiste prop erop heb zitten.
Op het propje staat EP-0843. Verder komt er een 2s 20c 560 Mha lipo in.
Zal dit voldoende trekkracht leveren?

Piper%20front.JPG

Back