Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Hoi rcflyer, wat je in het midden van die staaldraadjes ziet is een doorgezaagd kroonsteentje, weegt niks en ik vind het perfect om zo het rudder en elevator uit te trimmen.

Gr, Moelie.

Hee moelie,

OK dan ! :D Dat is idd een handige oplossing.

Wat je vraag betreffende de prop / accu betreft, die 8 x 4,3 prop is wel ok. De vraag is welk motortje / ESC erachter zit. Als je motortje iets van 24 gram is en zo'n 1000-1300 Kv is, dan lukt het wel.

Waarschijnlijk trekt je Lipo het wel, maar is je vluchtduur beperkt.

Hé Moelie,

Ziet er klasse uit! Welk motortje is dat? Toevallig de 2406-12, 1150kV?

Wat weegt je Moth nu alles bij elkaar?

Dirk

hallo,

ik ben ook bezig met een micromoth. hij is tot nu toe best goed gelukt, al zeg ik het zelf :oops:
deze setup wil ik er graag in zetten maar ik denk dat het te zwaar is:

1350 mah 2s 12C LiPo.
1611 kv brushless motortje van rctechnics.
2 micro servo's van 8 gram,
18A regelaartje van het merk ........ (volgens mij towerpro)

de setup weegt een kleine 150 gram. zal dit vliegen? de spanweidte is 79 centimeter.

groeten stijn tip

Igortje zei:
mikman93 zei:
igor ,

als ik jou was zou ik er niks op maken , anders krijg je denk ik een beetje het circus tent idee
er moet iets op, dat is voor de versteviging van de vleugels (die zitten tegen elkaar gelijmd) en dan blijven straks de satee prikkers beter zitten!
ik zal eens proberen die tank een beetje in te snijden en kijken of het dan lukt!

Mvg

Igor

ik bedoelde ijgenlijk de verf :wink:

Stijn:

Dat is inderdaad een erg zware setup. Bouw je hem uit 3 mm depron? Dan is 80 cm span ook aan de grote kant en wordt het al met al een schadegevoelig toestel. Je zou met die setup beter een kunnen bouwen uitt 6 mm depron en 90 of 100 cm span.

Dirk

hmmmmm.. #@$(cencuur) ik heb hem helaas uit 3 mm gemaakt.
ik denk dat ik dit model gewoon af ga maken en ik zie wel of ik er mee ga vliegen.
anders hang ik hem wel boven mijn bed.

groeten stijn tip.

:puppydogeyes: zal het echt te zwaar zijn?

tip zei:
:puppydogeyes: zal het echt te zwaar zijn?

Als je hem stevig bouwt en de vleugels verstevigt met koolstof buisjes en/of spandraden aanbrengt en als je geen loopings of snelle bochten maakt en als je zachte landingen weet te maken dan valt er w.s. best wel mee te vliegen, maar het is verre van ideaal.....

oja, ik heb een potje styropor seconden lijm van graupner gekocht maar dat kan depron helemaal niet lijmen, ik vind het ook eigenlijk wel logisch klinken maar de man in de modelbouwzaak zei dat het wel kan. het gaat wel vast zitten maar het zit niet stevig en je kunt het nog gewoon wiebelen. moet ik gewoon een ander potje seconden lijm halen?

Hey, weer even bezig geweest.

zo ver sta ik nu;
bovenvleugel af (moet nog ''gemonteert'' worden)
ondevleugel idemdito
staart moet nog een beetje bijgewerkt worden, (wel al geschilderd)

romp zo goed als af op de bodem na.

@ mikman, Ik vind het circustent idee wel meevallen, maar zelf hou ik ook wel van veel kleurtjes enzo, en ik vind het gewoon er bij horen.. :)

Nog wat foto's

Zo staat het er nu mee (alles zit met plakbandjes vast :P)
15-08-07_2200.jpg

15-08-07_2201.jpg

15-08-07_2202.jpg

en dit hebben we vanmiddag dus nog gedaan:
15-08-07_1522.jpg

15-08-07_1521.jpg

15-08-07_1520.jpg

15-08-07_1519.jpg

Morgen mss weer verder, de vleugels monteren, en uuh, mischien wel de laatste dingen klaarmaken, en dan is ie af en hang ik hem tijdelijk aan mn lamp op mn kamer, en dan nadat ik een zender heb gekocht komt de set up er in!

(we bouwen dit model met zn 3en, ik heb een span van 64 cm, svevo 72cm en Robert volgens mij 80, zou in allle 3 ongeveer de zelfde setup kunnen, en waar zouden we die dan het beste kunnen bestellen (als we het alle 3 in een keer doen en welke setup?)

Mvg

Igor

Dirk schreef
Welk motortje is dat? Toevallig de 2406-12, 1150kV?

Wat weegt je Moth nu alles bij elkaar?

Volgens mij wel dirk, maar ik had het al zeker een jaar in de kast liggen.
Wat ie totaal weegt weet ik niet want ik heb geen weegschaaltje.

Gr, Moelie.

Het lijk er wel op. Dat is een prima motortje voor deze setup. Als het goed is zou je met deze setup makkelijk het vliegtuig aan zijn eigen prop moeten kunnen laten hangen. Dat kun je eenvoudig zelf even testen. Dan heb je dus power zat. Accuutje is idd aan de lichte kant, maar wel geschikt en het houdt je totaalgewicht ook lekker laag en je kunt er met gemak 20 minuten mee rondtuffen.

Nu wachten op windstil weer (vaak 's avonds rond zonsondergang) en let op je zwaartepunt. Ik schat dat je accu ergens in de buurt van F1 moet zitten.

Ben heel benieuwd hoe die gaat

Suc6, Dirk

tip zei:
oja, ik heb een potje styropor seconden lijm van graupner gekocht maar dat kan depron helemaal niet lijmen, ik vind het ook eigenlijk wel logisch klinken maar de man in de modelbouwzaak zei dat het wel kan. het gaat wel vast zitten maar het zit niet stevig en je kunt het nog gewoon wiebelen. moet ik gewoon een ander potje seconden lijm halen?

Als je toch nog naar de modelbouwzaak moet, zou ik je UHU POR adviseren. Sterke (enigszins flexibele) lijmverbindigen.
Verder werkt een 6 minuten epoxy lijm ook prima, die wordt na drogen keihard.

Ik zou je adviseren zo min mogelijk lijm te gebruiken, zeker als je met epoxy lijmt. Dat voegt namelijk behoorlijk wat gewicht toe.

Succes !

bedankt voor de tip. uhu por wou ik eerst ook halen maar die hadden ze niet op vooraad. (een andere modelbouwzaak is zo'n 20 km rijden) mijn tigermoth is nu bijna klaar en weegt met servo's 100 gram. de romp is van styropor, het weegt best wel veel maar het is wel heel stevig.

groeten stijn tip

Hey, weer een beetje bezig geweest, mij ondevleugel zit er nu op, nu de bovenvleugel ( hoe hoog moetten die stuts zijn enzo?

maargoed, foto's komen mischien vanavond nog!

Igor

mn pa heeft vandaag op het werk een paar bouwtekeningen uitgeprint van 70 cm span !!!:D ,
nu nog wachten op depron en dan kan ik ook gaan bouwen :D

Zojuist de eerste vlucht gemaakt, en ik moet Dirk gelijk geven, het vliegtuigje vliegt als een droom.
Je kan er echt heel langzaam mee vliegen, en ondanks dat ik toch nog weing vliegervaring heb is tie zeer makkelijk te vliegen.

Zal proberen vanavond nog een filmpje ervan online te zetten.

Gr, Moelie.

$@#^^!#$ anders wou ik ook vanavond mijn maiden maken maar ik moest weer mijn servo's testen met een aparte accu( regelaar niet aangesloten op de ontvanger maar op die plek een 4,8 V accu) pool ik hem verkeerd om@$%#$%(cencuur) kan nog wel maar dan moet ik ze uit mijn ez breken.

groeten stijn tip

p.s. ik heb een oude vlieger gesloopt en daar het carbon van gebruikt:D

Hier dan het filmpje van m'n eerste vlucht.
't is wel met een fotocamera gemaakt dus is het resultaat daar ook naar.

[/media]

Gr, Moelie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back