Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Moelie2001 zei:De roer uitslagen stonden eigenlijk iets te klein, waardaar ik em soms moeilijk de bocht om kreeg.
Had dat moeilijke sturen niet meer te maken met de wind? Bijvoorbeeld vanaf 55 seconden in je filmpje, het lijkt dat je probeert daar naar rechts te sturen wat heel moeizaam gaat, volgens mij omdat de wind van rechts achter op het vliegtuigje blaast. Even later op 1 min 12 draai je probleemloos naar rechts, daar wordt je geholpen door de wind. Bij mij ervaar ik dat tenminste wel zo als er een beetje wind is. Juist omdat het een slowflyer is en ook nog eens een hele lage vleugelbelasting heeft, is ie echt allergisch voor een beetje wind. Bij echt windstil weer is ie super nauwkeurig bestuurbaar en vliegt ie nog veel fijner.
dirk57 zei:Ik denk dat ik met die Moth nog nooit met zoveel wind heb gevlogen als jij bij je maiden.... :wink:
Maar er wordt een mooie week voorspeld wat betreft windstille momenten bij jou in de buurt,
vooral vanaf maandag: http://windfinder.com/forecast/gilze-rijen
Moelie2001 zei:![]()
Je moet de afstand zoals Dirk al zei op de buitentips van je boven en ondervleugel ongeveer op 12,5 cm houden.
De binnenstruts kun je altijd nog later op lengte afknippen en vastlijmen.
Bij mij heb ik ze door laten lopen tot de ondervleugel tegen het F2 schotje, en de schuine binnenstruts in F2 geprikt en gelijmd.
Misschien dat de foto je meer duidelijkheid geeft.
(ps, dit is bij mij een 70cm spanversie)
Gr, Moelie.