Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Mooi, kan niet wachten als ons tigermoth-bouw groepje (van 3 mensen :P) maiden heeft!

komt vast ook op film :P

Mvg

Igor

Hé Moelie, gefeliciteerd :banana:

Fantastisch :!: Daar word ik helemaal blij van, 't is alsof ik mijn eigen Moth zag vliegen. Er stond nog best wel een briesje zo te zien, maar je had 'm goed in de vingers. Bij windstil weer zul je helemaal genieten met dit toestel.

Hoop dat je 'm nog lang heel houdt, maar ach, anders maak je gewoon weer een nieuwe voor twee euro :wink:

Dirk

Hoi Dirk, er stond inderdaad nog een klein briesje, maar al met al was ik ook erg tevreden met het resultaat.
De roer uitslagen stonden eigenlijk iets te klein, waardaar ik em soms moeilijk de bocht om kreeg. Maar ik kreeg het terplekke niet voor elkaar,
dus daar moet ik thuis nog eens naar kijken.
De accu lag nu schuin tussen F1 en F2 in, en volgens mij wel aardig zo.

Gr, Moelie.

Moelie2001 zei:
De roer uitslagen stonden eigenlijk iets te klein, waardaar ik em soms moeilijk de bocht om kreeg.

Had dat moeilijke sturen niet meer te maken met de wind? Bijvoorbeeld vanaf 55 seconden in je filmpje, het lijkt dat je probeert daar naar rechts te sturen wat heel moeizaam gaat, volgens mij omdat de wind van rechts achter op het vliegtuigje blaast. Even later op 1 min 12 draai je probleemloos naar rechts, daar wordt je geholpen door de wind. Bij mij ervaar ik dat tenminste wel zo als er een beetje wind is. Juist omdat het een slowflyer is en ook nog eens een hele lage vleugelbelasting heeft, is ie echt allergisch voor een beetje wind. Bij echt windstil weer is ie super nauwkeurig bestuurbaar en vliegt ie nog veel fijner.

Stijn: servootjes en ontvanger kapot nu? Of valt het mee?

Dirk

Had dat moeilijke sturen niet meer te maken met de wind? Bijvoorbeeld vanaf 55 seconden in je filmpje, het lijkt dat je probeert daar naar rechts te sturen wat heel moeizaam gaat, volgens mij omdat de wind van rechts achter op het vliegtuigje blaast. Even later op 1 min 12 draai je probleemloos naar rechts, daar wordt je geholpen door de wind. Bij mij ervaar ik dat tenminste wel zo als er een beetje wind is. Juist omdat het een slowflyer is en ook nog eens een hele lage vleugelbelasting heeft, is ie echt allergisch voor een beetje wind. Bij echt windstil weer is ie super nauwkeurig bestuurbaar en vliegt ie nog veel fijner.

Ik denk dat je achteraf inderdaad gelijk hebt Dirk, want er stond nog een redelijk briesje wat echt met vlagen voorbij kwam.
Ook nu ik thuis naar m'n roeruitslagen kijk valt het inderdaad wel mee, hij gaat net zover naar links als naar rechts.
Nu nog geen tijd gehad, maar morgen nog eens proberen wat later op de avond als het echt windstil is.

Gr, Moelie.

dirk57 zei:
Ik denk dat ik met die Moth nog nooit met zoveel wind heb gevlogen als jij bij je maiden.... :wink:

Maar er wordt een mooie week voorspeld wat betreft windstille momenten bij jou in de buurt,
vooral vanaf maandag: http://windfinder.com/forecast/gilze-rijen

Bij mij in de buurt ook ! Dan moet ik snel even aan de slag en een paar nieuwe vleugels maken ... :D :D :D

Na de laatste crash heb ik de vleugels er netjes af kunnen halen, de UHU POR blijft enigszins flexibel, waardoor je het zonder schade los kunt trekken.
De struts had ik met 6 minuten epoxy gelijmd, maar die kan ik weg knippen met een tangetje en verder wegschuren.

Aan de slag ... foto's volgen :D

Hey, hoe groot zijn bij jullie de binnenstruts (graag de wingspan erbij vermelden) dan kunnen we even berekenen hoe lang ze bij ons moetten zijn ..

Mvg

Igor

DSC00127.JPG

Je moet de afstand zoals Dirk al zei op de buitentips van je boven en ondervleugel ongeveer op 12,5 cm houden.
De binnenstruts kun je altijd nog later op lengte afknippen en vastlijmen.
Bij mij heb ik ze door laten lopen tot de ondervleugel tegen het F2 schotje, en de schuine binnenstruts in F2 geprikt en gelijmd.
Misschien dat de foto je meer duidelijkheid geeft.
(ps, dit is bij mij een 70cm spanversie)

Gr, Moelie.

Moelie2001 zei:
DSC00127.JPG

Je moet de afstand zoals Dirk al zei op de buitentips van je boven en ondervleugel ongeveer op 12,5 cm houden.
De binnenstruts kun je altijd nog later op lengte afknippen en vastlijmen.
Bij mij heb ik ze door laten lopen tot de ondervleugel tegen het F2 schotje, en de schuine binnenstruts in F2 geprikt en gelijmd.
Misschien dat de foto je meer duidelijkheid geeft.
(ps, dit is bij mij een 70cm spanversie)

Gr, Moelie.

Als ik het goed begrijp moet je gewoon 12,5 cm - 5 cm doen?
Mvg, Robert

WOW dit vliegt zaalig.

net de mijne gemaidend, met een kwart gas gewoon stapvoets rondtoeren en vol gas verticaal ondanks de toch forse wind die hier staat :evilbat: !!

de bouw ging erg moeizaam ( dit is de vijfde romp en is ook nog een beetje gescheurd) dus ik had mijn twijfels bij de maiden maar happy end!

(ik zal straks nog een fototje plaatsen en mss een filmpje)

Als onze romp 5 cm hoog is wel ;)

Robert, ik snap het nu!

Moelie, bedankt!

Hier nog wat foto's hoever we nu zijn (Robert en ik zijn nu even ver, en svevo hebben we vandaag en gister een goed ijnd opweg geholpen (weer een nieuwe romp, vleugels kleiner gemaakt (moest nog gebeuren), dus dat schiet ook al op!

18-08-07_1724.jpg

18-08-07_1725.jpg

18-08-07_1726.jpg

18-08-07_1727.jpg

18-08-07_1728.jpg

18-08-07_1729.jpg

18-08-07_1748.jpg

... hoofd even draaien ...
18-08-07_1749.jpg

... nu weer terug ...
18-08-07_1750.jpg

18-08-07_1751.jpg

Mvg

Igor

Net ook weer gevlogen, toch nog redelijk wat wind maar kon het niet laten.
Heerlijk zoals tie tegen de wind lekker stil blijft hangen.
Alleen omdat ik vlieg met een 560 mha lipo is m'n vliegtijd beperkt tot zo'n 10 minuten en dan gaat de fut er al redelijk snel uit.

Tomcat gefeli.. met je maiden, en laat ons niet langer wachten met je filmpje.

Gr, Moelie.

Sry het filmpje moet tog nog even wachten de batterij is aan het laden en ik denk dat het bijna te donker is om een goed filmpje te maken.

maar de foto:

tmjt8.gif

Goeie berichten allemaal!

Tomcat: gefeliciteerd met je maiden :!: Je toestel ziet er ook super uit. Ik vind het echt knap dat je op die leeftijd dat allemaal in je eentje voor elkaar krijgt :!:

Igor en vrienden: ziet er ook allemaal mooi uit hoor. Aan foto's geen gebrek bij jullie :wink: Dat zwarte depron heeft wel wat, ik ben het nog nergens tegengekomen. Mooi met dat geel erop als contrast.

Moelie: heb vanavond ook gevlogen, lekker beetje hangen tegen de wind, lijkt soms net een lijnvlieger, maar dan zonder lijntje. Je moet gewoon zoals ik vier 860mAh pakketjes aanschaffen, dan kom je de avond aardig door....

Menno: opschieten met die nieuwe vleugel dan, dat sportkistje kan wel even wachten :wink:

En Eefjan: Bedankt nog voor die 70 cm tekeningen van eerder in dit draadje, daar zal ik ook dankbaar gebruik van maken bij een volgende. Succes met de verdere bouw.

Dirk

Hoi Dirk,

je hebt gelijk hoor, die Moth moet de lucht weer in :!: Hij (eigenlijk zij geloof ik) is te leuk om te laten liggen.
Maar ik was even druk met m'n sportkistje, maar dat zie je wel in het andere draadje. Redelijk vooruit gekomen :D

Ik ga er morgen gelijk aan beginnen en meld me zodra de re-maiden plaatsvind. :mrgreen:

nou geen filmpje dus:

tmcrashgm7.gif

in een duikvlucht valt het bereik ineens weg waardoor hij vol up geeft waardoor de vleugels in tweeen breken,
waarna hij zich volgas loodrecht de grond in boort

naja ik begin direkt aan een nieuwe maar moet wat dingetjes kopen (onderandere andere spuitbussen(verf) deze beet toch een beetje in het depron)

Back