Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

moet je wel je strijkijzer goed laag zetten anders verschrompeld het nog voor je het depron aanraakt. Ik gebruik ook een strijkijzer met een vel bakpapier ertussen, werkt goed, ook als je depron scherp moet buigen.

tiger moth rwd - 8

Ik zat te denken....
en toen dacht ik ...
zou je het ontwerp van de TM niet best makkelijk kunnen veranderen tot
een RWD - 8 toch?

je moet alleen de vleugel, het staartvlak en een klein dingetje aan de romp
te veranderen.

het resultaat is dan een iets sneller vliegtuig met iets meer uitdaging erin.
iemand bereid om zoiets te proberen?

10th%20Place%20Andrew%20Bowman%20-%20RWD8%20Owl%20%28RC%20International%20Open%20Scale%29.jpg
Hoi Ik heb er een proef model van gemaakt. Ik moet nog wel een motor keuze maken en een propje kiezen. Zit nu een vrij zware motor in een ttr2353 54 gr. er staat een foto in m'n foto album. Ik weet niet hoe ik de foto moet in voegen dus kijk maar naar m'n foto album om te zien hoe het geworden is.

Hee Beginnersluck,

ziet er leuk uit, bouw je atijd zo netjes of is dat een kwestie van beginn ... nou ja flauw ;) !

Zonder gekheid, mooi kistje. Moet ook wel gemoedelijk kunnen vliegen, een parasoldekker is vergelijkbaar met een hoogdekker.

Ik weet niet wat ie weegt en wat de spanwijdte is, maar vermoedelijk zal het paarse 1540 Kv motortje het wel doen hoor !

We zijn benieuwd !

Hee Skyhigh, nou is er iemand jou toch voor geweest :mrgreen:

@Dirk, leuke variant toch, voel ik iets aankomen ?

Grtz,
Menno

Nou Ik ben blij dat de reacties goed zijn. Over het bouwen kan ik kort zijn JA en dan nog ben ik niet tevreden :D
Ik moet het geheel nog wegen. Ben benieuwd maar ik denk dat het niet veel scheelt met de gewone Tiger moth. Ik ga eerst een maiden maken en als het allemaal goed werkt zal ik kijken of ik wat tekeningen kan maken en dan ook digitaal. Hopelijk is er tegen die tijd wel een nieuw draadje voor dit project. Zo niet dan start ik er wel een.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Jaaa, leuk die RWD-8....

Kan inderdaad nooit alleen maar 'luck' zijn als je zoiets bouwt. Het origineel lijkt wel negatieve V-stelling te hebben 8O, het model gelukkig niet.

Ben benieuwd hoe ie vliegt....

Dirk

Oh ja de spanweidte is rond de 85 cm Ik heb de originele 70 cm versie aan gepast dus langer en de diepte 2,5 cm meer. De romp is achter aangepast en de voorkant heeft nu een ronding (vind ik wat mooier) Ook loopt de voorkant smaller toe, tot 3,5 cm. De struds zijn ook hier van sate prikkers gemaakt. Ik heb de patex 5 min epoxy gebruikt werkt ook erg goed. Ben nu onderweg naar het buitenland (Glasgow, voor het werk) Hoop in het weekend weer wat meer gegevens te kunnen posten.

Dirk:

Ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Ik heb al wel wat bedacht maar nog niet echt iets kunnen maken wat me goed genoeg lijkt om er onder te bouwen.
Als je foto;s hebt dan graag.

Dirk:

Ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Ik heb al wel wat bedacht maar nog niet echt iets kunnen maken wat me goed genoeg lijkt om er onder te bouwen.
Als je foto;s hebt dan graag.

Ik ga mijn best doen BL...

Eefjan: ik ben ook begonnen aan een nanomoth, 35 cm. Ik heb een 2 grams motortje, 1 grams regelaar en 1 grams servo's in bestelling bij UH. En ik heb hier nog een aantal nieuwe 140mAh 1S lipootjes liggen. Alleen mijn lichtste ontvangertje valt met 3,5 gram nogal uit de toon ;).

Wordt totaal 25 gram gok ik. Misschien is mijn achtertuin (of woonkamer?) daar groot genoeg voor :cool:....

Dirk

Hee Dirk,

zo'n nano Moth zal het ook wel lekker doen buiten, vooral met de windsnelheden van heden ten dage :mrgreen:

Een 2 grams motortje ... tjonge, ik wist niet eens dat die bestonden joh :)

Woonkamer vliegen, wat vind je vrouw daar eigenlijk van .... enne is het de bedoeling dat je vanuit je luie stoel gaat vliegen ?

Ben wel benieuwd of je zo'n 25 grams vliegertje echt airborne krijgt

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
landingsgestel

Ik had al eerder wat fotootjes gemaakt, die zijn niet optimaal, maar ik gebruik ze maar even.

Een combinatie van accu-luikje en landingsgestel dus. Bodemplaatjes van 2mm multiplex, landingsgestel 1,5 mm verenstaal, de as is een koolstofstaafje en wordt met beugel-elastiekjes naar beneden gedrukt, maar die geven ook een mooi verend effect. Acculuikje klikt vast met drie neodym-magneetjes.

Ik heb er al veel mee rondgereden en laten stuiteren, maar nog nooit echt mee geland (want nog steeds niet mee gevlogen :mrgreen:)

Hoop dat het een beetje overkomt....

27648a33caa98a2f.jpg

27648a33caad4b3c.jpg

27648a33cab1be1b.jpg

27648a33cf071381.jpg

27648a33cf0b805b.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga mijn best doen BL...

Eefjan: ik ben ook begonnen aan een nanomoth, 35 cm. Ik heb een 2 grams motortje, 1 grams regelaar en 1 grams servo's in bestelling bij UH. En ik heb hier nog een aantal nieuwe 140mAh 1S lipootjes liggen. Alleen mijn lichtste ontvangertje valt met 3,5 gram nogal uit de toon ;).

Wordt totaal 25 gram gok ik. Misschien is mijn achtertuin (of woonkamer?) daar groot genoeg voor :cool:....

Dirk

He Dirk, Leuk!
Ik had dat 2 grams motortje en die lichte servo's ook gezien bij UH.
Ik heb de verleiding kunnen weerstaan...
Mijn nanomoth ligt nog steeds in de lappenmand. de doorgebrande ESC moet ik nog steeds vervangen. Ik heb het indertijd een heel gepriegel gevonden. Vooral de stuurstangen koppelen aan de servo's en de roeren vond ik behoorlijk lastig.
Ben benieuwd hoe het jou vergaat!

Groeten

Eefjan

Hee Dirk, en Bro,

Thonge, jonge Dirk, die Balsa Moth is echt mooi geworden. Petje af hoor !
Je hebt ook goed nagedacht over dat onderstel, dat is duidelijk.

In dat gesoldeerd ? Kan je nog wat details fotograferen van de bevestiging van de wielen ?

Bro, wat betreft die pushrods, dat zou je met carbon en wat krimpkous kunnen maken, zoals bij mijn Radix. Wegen bijna niets en kunnen exact op maat worden gemaakt. Ik laat zeker de kripkous net voor het krimpen met een druppel CA, zodat het er nooit af kan schuiven. Kijk maar even.
IMG_2117.jpg

IMG_2115.jpg

Meer foto's in het draadje zelf
Vantevoren goed uitmeten en je krijgt superlichte en sterke pushrods.

Carbon is tegenwoordig (tegen zeer redelijke) prijzen verkrijgbaar bij Hobbycity :)

Grtz,
Menno

Hoi Menno,

Goede tip! Ik ken het gebruik, heb het indertijd ook overwogen, alleen had ik niet al te veel ruimte. Kijk maar...
DSC00607.JPG

UH had toen nog geen hele lichte componenten beschikbaar. Het was dus behoorlijk gefriemel om de servo's erin te zetten en aan de stuurstangen te koppelen.

Groeten,

Eefjan

Hoi Bro.

Waar staat UH voor? Is dat een website voor rc spul? Ik ken het niet dus vandaar deze vraag.

SKYHIGH:

Ik kon het niet laten om te kijken of er iets leuks van te maken was. Ik heb deze als test gebouwd. Als die een beetje wil vliegen ga ik wel aan de gang met tekeningen enzo (bouwverslag met nieuw draadje) Ik hou je wel op de hoogte.

Hoi,

ik ben Bro niet, maar ken wel het antwoord op jouw vraag.

UH staat voor United Hobbies. tegenwoordig heet die webwinkel Hobbycity / Hobbyking. Hier is de link.

Ze hebben in de loop der tijd het assortiment behoorlijk uitgebreid en je kan er tegen zeer leuke prijzen winkelen. Verzenden is over het algemeen niet al te kostbaar (gewoon China Small Air Parcel nemen, duurt doorgaans 5-8 dagen).

Er is een maar, goed opletten dat je geen spullen besteld die NIET op voorraad zijn of in heel lage aantallen. Dan kan het wel weken / maanden duren voordat je je order krijgt.

Grtz,
Menno

EDIT: Bro ! je was me voor, maar ik heb geen zin om het weg te halen :(

Laatst bewerkt:
Back