Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Wellicht handig voor alle nieuwe enthousiaste bouwers/vliegers.
Ik heb van het begin van dit draadje (eerste 50-75 pagina's) de belangrijkste berichten in een wordfile gekopieerd (inclusief plaatjes). Kan hem wel opzoeken en beschikbaar maken voor iedereen, en wellicht wil Dirk wel een link op de eerste pagina ervoor zetten....

Groeten,

Eefjan

Goed plan en bedankt Eefjan, ik zal 'm erbij zetten!

Hee Eefjan,

wat doe je nou ;)?

Ik vond het net zo leuk om alle starters het hele topic door te laten lezen ... :mrgreen:

Zonder gekheid, goed idee !!

Dirk, Dirk, Dirk, Dirk !!!

Grtz,
Menno

Ja, sorry, wordt dus geregeld, was even poosje bbhh :rolleyes:

ik ga straks maar is beginnen....

... en ik hoop dat hij dit keer minstens 2 x zo mooi wordt :P

trampo

Trampo, hij is inmiddels al (bijna) af begreep ik. En twee keer zo mooi geworeden? kom maar op met de foto's :cool:

argh wilde ik het laatste schotje (de kleinste) in de staart lijmen, zette ik er net iets teveel kracht op waardoor het schotje dubbelklapt en me romp breekt xD
dan maar weer een nieuwe romp xD :D

Komt me bekend voor, kost gelukkig niks, alleen tijd....:rolleyes:

YES

Maar wat vliegt dit vliegtuigje ontzettend gaaf. Bij lage snelheden is het echt een beauty om te vliegen zelfs voor een beginneling als ik.

Kijk, das precies de reden waarom ik twee jaar geleden dit draadje startte:!: Altijd leuk om te lezen, zulke berichten, ondanks de wat mindere afloop ....

Maar het enthousiasme blijft gelukkig. Ben ook heel benieuwd hoe de parasolmoth vliegt...

Heeft iemand de tekening van de 90 cm op A4?
Ik kan alleen de pdf versie op A3 formaat vinden :(
Wil graag een 90 cm versie bouwen, maar kan niet op A3 printen... :nooo:

Iemand? :worship:
Alvast bedankt.

Peter, als je Eefjan lief vraagt wil die het misschien ook wel doen, die is nl. heel handig hiermee;) Zet ik hem wel weer in het openingsbericht..

Dirk

Peter, als je Eefjan lief vraagt wil die het misschien ook wel doen, die is nl. heel handig hiermee;) Zet ik hem wel weer in het openingsbericht..

Dirk

Dank je Dirk, ik zal het Eefjan héél lief vragen :D

(héél lief stemmetje)

Eefjan wil jij voor mij de 90 cm plannen van A3 naar A4 omzetten in een pdf-je?

Alvast heeeeeel hartelijk bedankt, als je dit voor mij zou willen doen. :worship:

90 cm Moth ... ;)

Oei,

als Eefjan de plannen van een 90 cm Moth weet om te zetten, komt bij mij het plannetje weer op tafel om er een balsa versie van te bouwen ... :)

Dirk, ik kan het niet laten hoor ! Ik vond de jouwe zo mooi, ik denk aan een kleine uitvoering van de G-ACDA die ik in mijn onderschrift heb staan. Zoiets dus ...
191785.jpg

Of zo'n zilvergrijze, blijft toch ook wel mooi ...
48012005.K4259.jpg

Hoewel ik zo'n gele trainer versie ook wel erg mooi vindt :rolleyes:
281785362_f406bf8377.jpg

Enne, dit heeft natuurlijk ook wel wat. Een beetje vintage ...
P6230353.JPG

Op zo'n 90 cm versie kan je natuurlijk ook al eenbeetje aan details gaan werken als een instrumentenpaneel e.d.:
P1010053.jpg

Foto's ? Ja ja, als er ik er aan begin volgen die zeker !!!

Als ik er aan begin :wink: start ik wel een apart bouwverslagje, dit is immers het Mini Moth DEPRON draadje ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Nou hier is mijn versie 2.
Niet helemaal volgens een bestaand kleurschema maar ik vind het wel leuk staan zo.
Hopelijk blijft deze wat langer heel.
Ben eerst weer een paardagen het land uit maar als ik terug kom dan hoop ik snel een maiden te kunnen maken met deze nieuwe moth.
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hé BL,

Dat is de meest kleurrijke moth die ik gezien heb volgens mij. Mooi gedaan! Je bouwt wel snel en ook heel netjes....

Succes maar weer en pas op de bomen...

Dirk

Menno:

Mooie plaatjes!

En een houtmoth kan je er ook nog wel bij hebben hoor, want hoeveel toestellen heb je nu nog eigenlijk maar onderhanden he? ;)

Ik zag dat je net ook een Piper-J3 draadje startte, maar ach, zo'n toestelletje doe je ook zo even tussendoor he? :rolleyes:

Ik moet ondertussen bekennen dat mijn houtmoth nog steeds niet gevlogen heeft en dat ik hier al ruim een jaar een Piper-J3 pakketje half afgebouwd heb liggen :mrgreen:

Ik blijf je wel volgen ;)

Dirk

Hoi Dirk,

leuke plaatjes he, ik zie trouwens dat ik een linkje moet herstellen. Er is een fotootje weggevallen :(

Veel toestellen, tja eigenlijk een beetje jouw schuld (tenminste dat maak ik mijn vrouyw wijs ... :) ). Jij hebt me aangestoken met die mini Moth van je :mrgreen:

Ik kan me de watervrees met die Houtmoth wel een beetje voorstellen, 't is ook zo'n mooi dingetje geworden. Die piper is inderdaad een tussendoortje, dus jij hebt ook zoiets ? Leuk ontspannen vliegbaar dingetje lijkt me. Maak af dat ding joh, kunnen we met Bram en Thijs een aantal maidens in het weiland bij omij doen :) Ik zorg voor de catering :mrgreen:

Grtz,
Menno

Hoi Dirk.

Hij is nog niet helemaal af hoor. De tank moet er nog op en de kabels voor de besturing moeten er nog in maar dan......... Ik ga echt uitkijken voor de bomen. Zoek wel een plek zonder. Tja en dat bouwen, da's gewoon leuk om te doen. Ik als fijnmechanicus kan ook niet anders dan een mooi productje voor me zelf maken toch.
Hoeplijk kunnen beide mothjes gaan vliegen deze week. Heb nog wat propjes besteld en dan kan ik ook de parasol moth gaan testen. Als het wat is dan volgt er zeker een bouwverslag. Alles zit al in mijn hoofd nu nog op papier krijgen. Dat gaat me wel lukken denk ik.

Ah, fijnmechanicus, zie je wel, misschien kom ik nog wel om advies bij je voor mijn nanomoth....

Ik zat nog eens te kijken, maar op de foto's is het niet goed te zien: zit er wel wat V-stelling in je vleugels?

Ik begin er nog al eens over maar dat komt omdat ik eens bij het lijmen van de vleugels zo'n beetje alle V-stelling eruit gedrukt had, zonder dat ik er erg in had, en ik kan je verzekeren dat dat -heel beroerd- of anders -niet- vliegt.

Dirk

Hoi Dirk.

Ja de V-stelling zit er zeker wel in. Mischien is het niet zo goed te zien op de foto's. Ik heb wel de boven vleugen wat dichter op de romp geplaatst. Heb nu op de vleugel een 11 cm tussen ruimte.
Als ik je ergens mee kan helpen dan laat het maar weten. Ik heb ook gebruik kunnen maken van jou bouwverslag dus voor wat hoort wat.

@ legojoe: Regelaars hebben battery empty detectie. Mijn regelaar detecteerd een helemaal volle 2S lipo als een 3S, en geeft bij vol gas gelijk battery empty (stopt). Een noodmaatregel kan zijn om de detectie op NiCD of NiMH te zetten. Maar als je een LiPo gebruikt slaat hij pas af op 2.5V/cel (i.p.v 3V per cel).

Dank je Dirk, ik zal het Eefjan héél lief vragen :D

(héél lief stemmetje)

Eefjan wil jij voor mij de 90 cm plannen van A3 naar A4 omzetten in een pdf-je?

Alvast heeeeeel hartelijk bedankt, als je dit voor mij zou willen doen. :worship:

He Turbilence,

Lees dit net pas....
Wil het wel ff doen hoor is niet zoveel werk, (hoop dat ik de files hier heb want m'n compu thuis is gecrashed..)
Dus als het nog nodig is lat het even weten.

Groeten,

Eefjan

Laatst bewerkt:
Hey Bro,

wat betreft die tekening, ben ook geinteresseerd.

Wil een Balsa Moth ven een meter bouwen en een beetje aankleden.
Ik ben niet zo thuis in verschalen, heb inmiddels wel Adobe Acrobat Pro dus kan op a4 printen (zonder marges e.d.)

Ik denk dat je er wel meer mensen een plezier mee doet, maar ik houdt me in ieder geval aanbevolen.

Als tegenprestatie zal ik een bouwverslagje openen, speciaal voor Balsa Moth bouwers :mrgreen: (en andere geinteresserden natuurlijk)

Grtz,
Menno

Hey Bro,

wat betreft die tekening, ben ook geinteresseerd.

Wil een Balsa Moth ven een meter bouwen en een beetje aankleden.
Ik ben niet zo thuis in verschalen, heb inmiddels wel Adobe Acrobat Pro dus kan op a4 printen (zonder marges e.d.)

Ik denk dat je er wel meer mensen een plezier mee doet, maar ik houdt me in ieder geval aanbevolen.

Als tegenprestatie zal ik een bouwverslagje openen, speciaal voor Balsa Moth bouwers :mrgreen: (en andere geinteresserden natuurlijk)

Grtz,
Menno

Ha Menno,

Dus je wilt er een van 1 meter op A4?

Eefjan

Hoi Eefjan,

Ben nog steeds geïteresseerd in de tekeningen.
Ze mogen ook van 1 meter op A4 zijn, zodat je maar 1 keer hoeft te verschalen voor Menno en mij ;)

Hoi,

nou, als het zou kunnen heel graag ! Ik zou het graag zelf willen doen, maar heb geen idee hoe zoiets werkt :(

Maar jij mag ook wel een tutorial plaatsen hoor :mrgreen:

Bij vooorbaat dank.

Grtz,
Menno

Hoi,

nou, als het zou kunnen heel graag ! Ik zou het graag zelf willen doen, maar heb geen idee hoe zoiets werkt :(

Maar jij mag ook wel een tutorial plaatsen hoor :mrgreen:

Bij vooorbaat dank.

Grtz,
Menno

Menno en Turbulence,

Tekeningen komen er aan (waarschijnlijk ergens volgende week tenzij ik vandaag nog een gaatje vind). Aangezien ik toch die van 90 cm op A3 heb gevonden maak ik daar wel een A4 versie van, en een 1 m versie maken is niet zo'n punt hoor, (gebruik Adobe Illustrator ervoor) gewoon uitrekenen met welke factor je de boel moet vergroten om van een 45 cm vleugel (90 cm span) tot een 50 cm vleugel te komen en die vergrotings factor op alles toepassen. En dan printen naar een adobe pdf printer, da's alles

Eefjan

Back