Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
Hee Arvid, "leuk Kissie" dat klinkt een beetje denigrerend (zo hee, moeilijk woord 8O)

Het wordt gewoonweg een schitterende kist (waarschijnlijk ook mooier dan die van mij :lol: ).

Ik kan bijna niet wachten tot we komend jaar met meerdere Warbirds op Ede staan.
We kunnen onderhand wel de TopFlite gang worden genoemd, nog ff en we hebben alle TF kisten gebouwd :wink:

Maar je bent goed op weg en laten we hopen dat we nog dit jaar de maiden kunnen bijwonen :?

Greetingz,
Berto.

ps. heb je woensdagavond tijd??? ik denk dat ik nog ff naar Ede ga :P ik heb de smaak te pakken 8)

Inderdaad Berto, niet te moeilijk doen, dan haak ik af..... :P

Echt niet, jouw kisten zijn beter! :D

Dat zou mooi zijn. Hopelijk heeft Huib dan ook zijn DC3 af, weer een TF warbird er bij.

Laten we dat inderdaad hopen.

Ik heb woensdag een late, dus dat zal helaas niet gaan. Hopelijk binnenkort weer!

Waar blijft eigenlijk dat bouwverslag van de DC-3 van Huib :?: :?: :?:
(kom mede-forum leden laten we eens kijken of we Huib zover kunnen krijgen dat wij ook mee kunnen genieten van zijn bouwvorderingen van de TF DC-3)
Ik ben in ieder geval wel zeer benieuwd.
(of voelt ie zich te oud omdat er veel bouwverslagen zijn van de dertigers? ik hoop van niet)

Maar zo te zien ben je vrij..... dus..... Bouwen maar :D

En wat betreft dat bouwen, van een afstand zien al mijn modellen er TOP uit.
(maar als je dichterbij komt............)

Grt,
Berto.

Tja, dat is een goede vraag. Ik denk dat dat te lang gaat duren. Hij is best perfectionist en wil zo'n verslag dan ook perfect maken. Dan is hij straks nog langer bezig met het maken van een verslag dan het bouwen zelf. Maar goed, dat is aan hem.

Helaas, dit heet werk....... :roll:

Echt niet Berto, je bent een beste bouwer!

@ Berto

Waar blijft eigenlijk dat bouwverslag van de DC-3 van Huib

De foto's zijn gemaakt, het komt alleen op schrijven aan. En eh....ik bouw nou eenmaal liever dan ik schrijf. Maar goed, het zit er aan te komen. Eerst nog even een verslagje maken van de aanpassig van een trainer voor een wankelmotor (die ga ik voor die Dakota gebruiken) zodat ik er wat ervaring mee op kan doen. Dat ben ik aan het schrijven en komt een dezer dagen onder het hoofdstuk aanpassingen voor een trainer. Daarna ga ik eens aan een stukje over de Dakota beginnen.

Da`s allemaal errug mooi he :yes: :worship: :rolling:

Ik, en ik denk dat ik ook voor Arvid mag spreken, bekijken regelmatig dit soort projecten en video`s.
Alleen maar om ons alvast te verlekkeren hoe onze modellen er uit komen te zien en zullen vliegen.

Een nadeel is dat hoe meer je ze bekijkt hoe sneller je je kist af wilt hebben ten nadele van de afwerking etc.

Maar zoals ik al zei: "errug mooi".

Greetingz,
Berto.

Berto zei:
Da`s allemaal errug mooi he :yes: :worship: :rolling:

Ik, en ik denk dat ik ook voor Arvid mag spreken, bekijken regelmatig dit soort projecten en video`s.
Alleen maar om ons alvast te verlekkeren hoe onze modellen er uit komen te zien en zullen vliegen.

Een nadeel is dat hoe meer je ze bekijkt hoe sneller je je kist af wilt hebben ten nadele van de afwerking etc.

Maar zoals ik al zei: "errug mooi".

Greetingz,
Berto.

Dan heb je hier een mooi filmpje van mij Corsair :D
http://www.juwelieroptiekbastiaans.nl/filmpjes/Corsair.wmv

Mooooiiii :D , welk merk Corsair is dit???

Maar ik wil toch een kleine kanttekening geven (en ik denk dat ik ook weer namens Arvid spreek :roll: ).

Zo`n model moet gewoonweg schaal gevlogen worden en jouw Corsair is dat in deze opstelling niet echt.
Vermogen zat, dat is wel te zien aan het verticale gedrag maar echt mooi vindt ik dit persoonlijk niet bij zo`n WWII warbird.

Zo`n WWII warbird verdient het gewoon om zoveel mogelijk te vliegen als de echte ook deed en dat is iets wat wij een beetje nastreven.

Voor het stuntwerk nemen we wel de Duett 2 of iets dergelijks.

Maar al met al zeer mooi kissie en mooi gevlogen, leuk filmpje :yes:

Grt,
Berto.

Dat ben ik ook wel met je eens en dat doe ik ook maar het af en toe ook wel eens lekker om te laten zien wat er met een corsair ook kan.
Ik vind het super gaaf om een van hoog met een bocht snel over het veld te vliegen.(bombardement)

Het is een kist van Jamara(arf) met super slecht hout. En de bespanning is ook niet super.

In de winter koop ik ook een Kit van top flight. Dit draaitje dus

Je kijkt even niet en het staat helemaal vol met berichten..... :D
Berto heeft inderdaad twee keer gelijk. Drie keer eigenlijk of misschien nog wel meer, eigenlijk met alles wat hij zei, dus ook met het toch mooi gevlogen en mooie kist.

Dit project was me inderdaad bekend en dat is zeker een mooi project! Ik heb ook besloten om voortaan grotere kisten te gaan bouwen. Kan je veel meer details in kwijt, wat ik toch probeer na te streven, zo natuur getrouw mogelijk.

Gert-Jan, niet te snel bouwen hè, anders heb je um nog sneller af dan ik.... :wink:

Zo en dan nu een laatste update voor de verhuizing. Hopelijk gaat dat voorspoedig en kan ik nog een beetje van de week die ik hier voor vrij genomen heb, besteden aan bouwen en vliegen. We zullen zien. De Corsair is in ieder geval klaar voor transport

Bouw_Corsair_499.jpg

@Gert Jan, in de winter geen vliegweer? Prachtige dagen, lekker rustig op de velden, wat wil je nog meer? :wink:

@Rico Je bent inmiddels weer lekker op dreef :)

Ik denk dat ik volgende week of die week daar op weer aan de slag kan. Een maandje achterstand, tijd gaat hard, maar het werken gaat daarna ook weer zeker hard... :D

En we zijn vandaag naar de vliegshow in Eelde geweest voor maar 1 ding :yes: maar de rest is ook wel mooi. Hier wat foto`s van mijn favoriet
cor1.JPG

cor2.JPG

cor3.JPG

cor4.JPG

cor5.JPG

cor6.JPG

cor7.JPG

cor8.JPG

cor9.JPG

cor10.JPG

cor11.JPG

Echt een super geluid als je moter hoort.
Zal het vlieg filmpje nog wel ff posten :D
Allen jammer dat ik niet dichter bij kon komen :cry:

AAahhhhgggghhhh, je maakt ons gek :Fade-color

Echt verschrikkelijk mooi, met deze foto`s wil je alleen maar meer dat het model afkomt :yes:

Hele mooie foto`s, thanxs.

Greetingz,
Berto.

Inderdaad. Zie ook dat deze kist mooie beschrijvingen decals heeft. Weet je toevallig of deze in Nederland is gestationeerd of overgekomen is?

En het filmpje zien we natuurlijk graag tegemoet. :)

Back