@Robke, dat is best een goed idee. Waarschijnlijk moet je dan wel in de gate houden dat je in spiegelbeeld afdrukt als het niet symetrisch is, klopt dat?
En we zijn weer een stukje verder.
Het doosje staat in de klemmen......
En helemaal af. Aan de onderkant nog een extra versteviging gemaakt. Wat denken jullie, is het nog nodig om in de hoeken een balkje te plaatsen voor extra versteviging of is deze box constructie stevig genoeg? Voor het lijmen is 5 minuten epoxy gebruikt.
Even de right thrust controleren of deze nog behouden is gebleven tijdens het bouwen.
Nu eerst op de tekening de plaats bepalen waar het moet komen op de firewall. De twee potlood strepen, de linker is de hartlijn, de rechter is de lijn die door het hart van de motor loopt. Deze moet natuurlijk in het midden van het doosje komen. Op de voorkant een markering gezet waar het midden is en vervolgens de omlijning overnemen op de tekening. De foto laat de onderste helft zien. Rechts van F2 zie je een lijn omhoog gaan. Dit is de aftekening van de firewall. Op deze lijn zie je aan de onderkant twee markeringen en een lijn tussen die markeringen uitkomen. Bijna had ik het fout uitgezet. Eerst was ik uitgegaan om het midden van het doosje uit te lijnen op de motorlijn zoals deze uitkomt op de firewall. Maar de zijkanten van het doosje wijzen recht naar voren en hebben geen right thrust. Wat weer betekend dat aan de voorkant een verschuiving komt. Het verschil is de onderste markering en de lijn die uitkomt op de firewall. Ik weet niet of het verhaal duidelijk is, maar goed, meet dus aan de voorkant voor het bepalen van de plaats en niet aan de achterkant, want dan kom je bedrogen uit.
Van de bovenkant is het vrij duidelijk waar de hartlijn van de motor moet komen, maar van de zijkant niet. Op de tekening de hartlijn overgenomen en de plaats bepaald op de firewall. Deze is iets onder het midden van de middelste liggers.
De lijnen overgenomen naar de firewall.
Het tekend het lekkerst als je de firewall als een kleine tafel kan gebruiken. Maar dat betekend dat de achterkant op de grond komt te staan. Hier even voor wat bescherming gezorgd.
Hopelijk binnenkort weer een stukje verder.