De update van wat er uitgevoerd is.
De tandwielen van de gasservo waren kapot, deze tandwielen zijn vervangen.
Tijdens het weer proefdraaien van het landingsgestel omdat deze toch zouden moeten werken op de schaalmeeting in Oss, vond ik dat de miniservo toch niet helemaal te vertrouwen was. Het leek dat deze erg veel moeite had met het bedienen van de robart luchtverdeler. Omdat het landingsgestel niet onbelangrijk is, wilde ik hier geen risico lopen en heb de servo vervangen door een Hitec HS-81MG (Metal Gear). Met een kracht van 2,6kg (op 4,8V), moet dit voldoende zijn. Op de schaalmeeting hoorde ik dat deze luchtverdeler inderdaad zwaarder gaat naarmate er meer druk in het systeem zit. Zelf stop ik er altijd ongeveer 8 bar in, wat dan 7 wordt bij het ontkoppelen (het ontkoppelen kost altijd lucht en met een kleine tank is een beetje lucht relatief veel).
De verbogen as en de nieuwe. De retract was niet uitgebroken en de scharnierpunten waren verbogen. Alle overige energie is dus in het veerstaal gaan zitten.
De tank goed opgeborgen. Deze bleek alleen onderste boven te zitten tijdens de schaalmeeting waardoor tijdens het tanken de uitlaat als overloop werd gebruikt en ook het starten is dan niet te doen. Deze moet nog teruggeplaatst worden. De kronkel aan slangetjes is bijna niet te verhelpen. Even loskoppelen van de motor is niet even omdat het door de firewall en door het blok moet. Gelukkig heeft de motor er geen last van, maar zullen dit nog verder testen, anders worden ze korter gemaakt.
De batterij is nu geplaatst in een schuimrubber bakje. De servo voor het gas ligt er ook uit voor onderhoud op deze foto.
Tijdens het monteren van het landingsgestel, kwam dit naar voren. Het gaat hier om de uitgebroken aan bakboord. Het terugplaatsen van het uitgebroken hout, paste blijkbaar minder goed dan verwacht. Een stukje hout en nieuwe gaten heeft de oplossing gegeven.
Nu is het zaak om de koeling goed te krijgen. Daarvoor wil ik de aanpassing gaan doen die Ton voorstelde. Een schoep maken die zo strak om de motor heen zit, dat alle lucht door de koelvinnen heen MOET. Onderdeel hier van is, zo weinig mogelijk valse lucht. Het gat boven de kom moet dus dicht. Hier het begin.