En weer wat vorderingen. Het kapje is verder afgemaakt.
Het afdekplaatje is vergroot. Hierdoor kwamen weer kieren links en rechts, deze zijn weer gedicht met kleine plaatjes. Met andere woorden: lekker spelen met petfles en klodderen met 2 componenten lijm :lol:
Toen het geheel weer in de verf gezet. En gisteren weer wezen proefdraaien. Dat is nog een verhaal op zich. Hier het relaas (moet toch wat onder werktijd toch?...... )
Alles klaar gezet, accu opgeladen, anders is het zo moeilijk gas geven als het vliegtuig potdicht zit. En dan inladen. Hier begon het feest. Mijn eigen auto stond bij de garage en ik had een lener, een mooie 107. Bijzonder prettig autootje als je in de stad woont of als je eens wilt spelen met het uitbreken bij het nemen van bochten met een handrem. Minder handig om spullen mee te vervoeren (lees: doe het NIET). De bijrijdersstoel compleet naar voren geschoven, de startkist daar op gezet, de romp van de Corsair kon nu precies achter deze stoel staan, ongeveer 5 cm over. De vleugel is een ander verhaal. Deze moest tussen de voorstoelen en kwam tot op een paar cm na op het dashboard met de andere kant tegen de achterklep aan.
Maar goed, alles past er in, niet te hard rijden nu en even naar het industrieterrein in aanbouw achter de woonwijk. Lekker dichtbij, heerlijk afgelegen.
Hop spullen uitpakken, pen in de grond zetten..... pen in de grond zetten.......... pen IN de grond zetten zei ik toch? Hmmmm, er ligt mooi asfalt, maar net er naast is geen mooie grond waar de ben goed in blijft staan en wat ik vertrouw, dus maar iets anders verzinnen. Lantaarnpalen staan te ver weg van de weg, dat haal ik nooit met mijn lus. Ik wilde de auto in eerste instantie niet gebruiken om nog wat extra licht te kunnen geven in geval het donker zou worden. Ik had toch wat nodig. Dus dat werd wel de auto. Hop, ik de lus klaar leggen, in de auto springen en achteruit rijden tot over de lus. Handrem er op controleren. Dat lijkt sterk genoeg
Spullen verder opbouwen en aftanken maar. Goed, gereed voor het echte werk. Starten, gloeiplug aansluiten......... uhhhh, waar is die verlenging met die tulpaansluiting? Thuis?...... Even heen en weer is ook geen optie (kon het huis zien staan) omdat dan alles af en opgebouwd moet worden, daar had ik geen zin in. Morgen verder? Maar vandaag is het net zo lekker warm, dat is een extra test, als het koeler is, is de test weer minder goed. Dus toch vandaag. Ok, wat heb ik in de kist, een paar snoertjes, normale pluggen, een gloeiplug knijper en een zo'n gloeiplug ding waarbij je deze over de gloeiplug heen schuift. Die laatste is geen optie omdat deze hoger is dan de kap en de kap er dus niet meer op kan en dat is nu net de bedoeling. De knijper dan misschien, die plaatsen, het snoer door de warmte afvoer gaten voeren en de knijper lekker laten zitten tijdens het draaien. Ok, kap er af en kijken hoe we dit kunnen doen. Hmmmm, knijper is geen optie omdat ik het niet kan verklemmen door de mooie konische vorm van de motor. Ondertussen was een fietser langs gekomen die was gestopt. Zijn zoontje van twaalf had een motortje gekocht en we raakten lekker aan de praat en ook hoe we het konden oplossen. Krokodillen klemmen dan? Ook niet. Dan toch maar weer iets verzinnen met de gloeiplug extender. Als ik nu een van de plugjes in de tulp schuif en de andere aan de achterkant tegen massa houdt, dat moet toch lukken. Een kabeltje voor het laden van de zender had stekkertjes die klein genoeg waren. Nu nog van de zender plug naar de aansluiting op het powerpanel. Iets duns en langs en wat stroom doorlaat. Gelukkig heb ik altijd een bakkie bij me met zooi. Dus daar een paar schroefjes uit gehaald en de vierde paste heel mooi. Hier dan weer de knijper op en deze aansluiten op het powerpanel. Volgen jullie het nog?....... En jawel, het geheel werkte ook nog :lol:
Hop kap er op, choken, gloeiplug aansturen (hmmm, die loodaccu is ook niet meer wat het was. Vol uitslag en de plug kwam maar net in het rode gedeelte), toch wel handig dat die man er nu was, die kon mooi de verbinding goed houden tussen de plug en de knijper

, even wachten en aanslaan. Bij de derde slag sloeg de motor aan. Even op temperatuur laten komen en gloeiplug ontkoppelen. Alles werkt!!!!
Ik heb het gas er lekker op gehouden om een "stress" test te doen. Ik had geen meter bij me, maar denk dat de motor tegen de 4000 toeren zat (5 is het maximum). Af en toe even tot volgas laten blerren en dan weer terug. Het goede nieuws is dat de motor nu veel langer blijft lopen en je voelt ook warme lucht uit de kap komen. Na 12,5 minuut begon de warmte weer de kop op te steken en na 13 minuten was het einde. Niet slecht, maar helaas geen oneindige loop dus.
Vraag nu alleen is, dit is op de grond, dus geen geforceerde luchtstroom de kap in. Heeft iemand ervaring of dit een groot verschil uitmaakt, wat dus inhoudt dat de motor straks beter gekoeld blijft in de lucht?