Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
En hier het gewicht van een micro switch: 2 gram incl een rollertje op de bedienigsarm........
Vraag me af of je zaagblad minder weegt ;-)

inbouw maten behuizing van die ik hier heb liggen 20mm lang, 10mm hoog en 5mm breed (excl. de arm met rollertje dus).

Ik zou maar eens van die micro switches gaan bestellen Arvid, lijkt mij een stuk betrouwbaarder dan je magneetjes of je zaagblad, + de bediening van die microswitches gaan verschrikkelijk licht, 1 maal goed afstellen (inbouwen dus) en klaar.

Doordat ik nu toch wat tijd had (weer wil niet meewerken) en een vriendelijk collega opeens aan kwam zetten met een microswitch, moest ik toch wat. In eerste instantie dacht ik dat een microswitch een drukknop was en het landingsgestel komt toch vrij hard binnen. Een drukknop wilde ik dus niet riskeren. Later hoorde ik van de microswitch met een lipje, ideaal!!! :lol:. Alleen heb ik deze niet horizontaal gemonteerd. Ook hier heb je dan weer het moment dat je het zo af moet stellen dat het kritisch wordt tussen contact maken en niet kapot slaan. Door het lipje ben je nu alleen wel in de mogelijkheid om de schakelaar aan de zijkant te monteren. Op die manier wordt de schakelaar wel bediend, maar krijgt daarbij geen klappen. Tests waren 100% :D

Bouw_Corsair_795.jpg

Bouw_Corsair_796.jpg

Het afstandblokje moet iets verkleind worden, dan komt deze deur ook helemaal naar binnen.

Foto links aangepast, voornamelijk in het begin stonden dode links. Ook gebruikte ik nog de server van Berto, die heb ik vrij gespeeld. Alles verwijst nu weer naar de goede plek.

Berto, nog bedankt :thumbsup:

En nu maar wachten dat het weer zich afstemt met mijn vrije tijd :(

Graag gedaan Arvid, heb ik weer wat speelruimte over.

En nu maar wachten dat het weer zich afstemt met mijn vrije tijd :(
:nooo: je moet je vrije tijd op het weer afstemmen :yes:
(probeer ik ook zoveel mogelijk maar lukt niet altijd :cry: )

Heej Arvid,
Omdat het weer zich blijkbaar nog niet zo goed afstemd op je vrije tijd kun je misschien nog een leuk schaal-detail inbouwen. Ziet er leuk uit toch? :)

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
He Ruben.

Arvid raakt nu helemaal de kluts kwijt.
Is net blij dat de wielen het doen.
En dan kom jij met dit.
Ach dan duurt het nog een jaar voordat die vliegt. :lol:

Han.

Grapjassen :lol:

Als, let wel als, ik nog een keer een Corsair ga bouwen, dan wordt het een 2+ meter kist en ja dan komen er ook folding wings.

Even de uitspraak van Berto in het draadje vande sparrowhawk hier naar toe gezet om dat draadje niet te vervuilen

Berto zei:
Arvid, jouw Corsair vliegt toch goed , als de motor betrouwbaarder loopt dan had je al veel vaker met die Corsair gevlogen en had je hem ook al afgewerkt.
De kist vliegt, en de kist vliegt goed (in ieder geval redelijk maar dat komt nog door de weinige vliegervaring met deze kist).
Ik zou nog 1 keer gaan vliegen ermee, als de motor dan betrouwbaar loopt afwerken die handel anders komt er dit seizoen weer een "kale" Corsair op de meeting, dat kan natuurlijk niet

Dat is nu precies mijn bedoeling. Nog 1 keer en dan moet het goed zijn. Maar ja, als ik er dan toch ben, kan ik natuurlijk nog wel een paar vluchtjes maken. Daarna wordt het toestel verder afgewerkt. :lol:

Of je koopt een mooie Saito en hoeft je nooit meer zorgen te maken om de motorloop.
Die nieuwe 125 lijkt me de ultieme motor voor deze kist.
De RCV kan dan in de vitrine op een bokje.

Ik kan Arvid ook wel begrijpen.

Je hebt een mooie RCV en die schijnen het goed te doen, alleen is de koeling een probleem voor als nog.
Het schijnt dat hij het de laatste proefdraai rondes onder controle heeft op de grond dus dan zou het in de lucht ook zo moeten zijn.

Aan de andere kant is dat ook wel een nadeel, met een "gewone" 20cc OS of Saito had de Corsair allang gevlogen en zonder problemen.
Dat zou dan ook mijn keuze zijn geweest en nu na het mee maken van deze problemen zou ik ook niet snel voor een RCV motor kiezen hoe mooi je ze ook kan inbouwen.

Maar ik vertrouw erop dat Arvid het voor elkaar gaat krijgen.

Niets mooier dan een kompleet afgewerkte vliegende Corsair met RCV ;-)

Die Saito is een pracht van een motor en ook nog eens lekker licht, maar........... hij valt niet binnen de kap :(

Tijdens de laatste test heb ik inderdaad 12 minuten op 3/4 gas de motor kunnen laten draaien met 18 graden buitentemperatuur. Als de koeling dus goed is, zou ik zo weer voor een RCV gaan. Machtig veel vermogen voor een klein formaat. Je moet gewoon rekening houden met het inbouwen en extra aandacht schenken aan lucht schoepen.

Nu alleen nog mooi weer wanneer ik vrij heb :?

Man je had de aardbol al rond kunnen vliegen met al het mooie weer wat er al geweest is ;)

Back