Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
Dat is inderdaad een hele goede en pas perfect over de neus en de kin waarbij het puntje het aansluitpunt is voor de slang. Dank!!!! :thumbsup:

even 3 vraagjes:
1: waar heb je die mooie piloot vandaan getoverd?
2: waar heb je die mooie cockpit vandaan getoverd?
3: is die groene kleur in de cockpit niet een beetje te fel?

heel mooi verder :wink:

@Danny,

1) Die piloot komt uit Duitsland, de man die ze verkoopt heeft geen website en per toeval ben ik op deze piloot gestuit. Als er nog meer belangstellenden zijn, stuur maar even een pb-tje

2) Die cockpit uit de winkel, is van Top Flite zelf en heeft als code TOPQ8404

3) Heb je helemaal gelijk in, het moet olivedrab zijn. Maar dat is niet helemaal gelukt. Volgende keer beter en dan zal de cockpit ook meer geweathered worden.

Dank :D

bedankt voor de info, arvid :wink:

hoeveel heb je ongeveer betaald voor de cockpit? ( mag via pb al je het niet openlijk op het forum wil zeggen)

ik heb er namelijk een nodig voor mijn focke wulf en dan weet ik ongeveer op welke prijs ik zit ( zullen toch niet zo heel erg uit elkaar liggen...)

het is jammer dat die man geen website heeft, dan kon ik eens rustig op mijn gemak rondkijken... ik heb namelijk een 1:7 piloot van de luftwaffe nodig..

Kan ik me wel voorstellen maar eigenbouw dan maar? Als je toch een dergelijk mooi toestel aan het bouwen bent kun je zowel "the extra mile" gaan en zelf iets fabriceren die op een cockpit van een echte FW lijkt. Of zie ik dat verkeerd?

Stevo

Stevo zei:
Danny Mulders zei:
ik heb er namelijk een nodig voor mijn focke wulf

Danny :!:

Even bij de les blijven, je gaat toch geen P47 cockpit inbouwen in je FW zeker :!:

:lol:

Stevo

daarom zei ik ook dat de prijzen niet zo ver uit elkaar zouden liggen, ik vroeg naar de prijs om te kijken hoeveel zo'n cockpit ongeveer kost, natturlijk gaat er geen andere cockpit in komen dan een focke-wulf cockpit...

en volgens mij ben jij niet helemaal bij de les stevo, want het is helemaal geen p47 cockpit maar een corsair cockpit :wink:

edit: op towerhobbies.com heb ik nog een top-flite cockpit voor de fw gevonden :D

Eerlijk waar, dat was in 2004 en ik weet niet meer wat ik er voor betaald heb. Ik had het nodig, had het geld op dat moment beschikbaar en heb het gekocht. Maaruh, hoeveel is zo'n cockpit dan bij towerhobbies?

:thumbsup:

Mooi Danny, meteen een duitser erbij bestellen ;-)

ps. setjes is 20 dollar

Bijzonder goed nieuws van het front. Aangezien de combinatie "mijn vrije tijd" niet samen ging met "goed weer" (goed weer betekend een paar dagen droog zodat het veld kan drogen, droog op de dag zelf en een NO of ZW wind van 2-3 bft), ben ik eens gaan praten met mijn opdrachtgever. Heb daar aangegeven dat ik in de komende weken een keer een dag vrij wil. Uitgelegd waarom en jawel, hij ging daar mee akkoord (natuurlijk als het werk het op dat moment toelaat, wat ik wel denk). Nu dus elke dag Windguru bij IJmuiden in de gaten houden.

Op naar de volgende vlucht :banana: :banana: :banana:
Vraag is natuurlijk, zal de piloot er klaar voor zijn????? :lol:

Arvid zei:
natuurlijk als het werk het op dat moment toelaat

Wie bepaalt dat, jij of je baas? In het eerste geval is het niet zo moeilijk te bepalen of het werk het toelaat :lol: :wink:

Ik plan grotendeels mijn eigen werk in. Alleen storingen of zeeeeeeeeer grote spoed klussen kunnen dan roet in het eten gooien :D

He Arvid.

Het wordt toch echt wel tijd hoor.
Na 3 Jaar en 12 dagen.

En als ik Jan zo mag geloven dan ben je half weg.
Afwerking duurt net zo lang :lol:

Dus medio 2009 is die wel af. :oops:

Han.

Han zei:
Dus medio 2009 is die wel af. :oops: .
Dat moet toch eerder kunnen :yes:

mhhhhh, laat ik nou maar niks zeggen :oops:
(maar wij hebben ondertussen wel meerdere modellen vliegend gekregen ;-) )

Hey Arvid, een kleine tip..

morgen is het schitterend vliegweer, weinig wind en.. vandaag is het hele veld gemaaid en gerold in utrecht. Het is geen biljartlaken, maar geen scheuren of bulten meer, hooguit wat glooingen over langere afstanden, maar daar MAG je geen last van hebben (anders is je landingsgestel gewoon niet goed en krijg je er overal problemen mee)..

hint.. hint.. hint ;)

Nop, gaat niet lukken. Ben elke dag, meerdere malen per dag aan het kijken wat de wind doet. Deze morgen terwijl ik met de honden aan het wandelen was (5.30 in de morgen), rook ik de DE branderij. Simpel gezegd, betekend dit een oost-zuidoosten wind. Helaas, ik heb de lange baan nodig op Utrecht. Oosten wind is niet goed. Hier de actuele status: Wind op soesterberg

Niet getreurd, elke dag worden de kansen bekeken. Morgen lijkt/leek een goede dag, maar de wind draait als een tolletje. Ene uur staat het goed, dan staat het weer 90 uit een andere hoek.

Huh? Waarom heb je de lange baan nodig? Zelfs mijn Cessna, die in vergelijking tot jouw corsair behoorlijk ondergemotoriseerd is, komt van 'de korte baan' af? Sowieso, die korte baan is ook 80m ;)

Kan me wel voorstellen dat je het prettiger vind met landen (vond ik ook), maar de wind stond nu zo dat je 'naar het hekje' toe land, dus geen last van hekjes, kabels of wat dan ook.

Het was vandaag best perfect te noemen.. om 12:00 waaide het nog wat harder, maar om 15:00 was het bijna windstil.

Anyways, het is misschien wel het noteren waard dat het veld in Utrecht weer in redelijke doen is, geen scheuren, gemaaid en redelijk glad :)

Mhhh zal ik dan maar eens even opnoemen waarom ik wel begrijp dat Arvid een lange baan wil?
1 zijn vleugelbelasting ligt even wat hoger,
2 zijn landingssnelheid is hoger,
3 een Corsair is een staartwiel kist, een nose over is zo gebeurd,
4 een intrekbaar landingsgestel is wat gevoeliger dan een vast,
5 een hek voor of achter de baan kan je missen als kiespijn,
6 op de korte baan is geen ruimte voor fouten

Ik ben het met je eens Hezik dat als je ervaring hebt met zo`n kist je hem overal kan vliegen, zelfs op de korte baan in Utrecht.

MAAR, zonder ervaring zou ik hem ook niet invliegen op de korte baan op Utrecht :nooo:

Ik ben regelmatig in discussie met Arvid hierover maar hij heeft volkomen gelijk, ook ik ga mijn kisten niet invliegen op de korte baan in Utrecht (m`n warbirds althans).
Voordat ik bijvoorbeeld mijn Pfeil op de korte baan in Utrecht ga vliegen moet ik er voldoende ervaring en vertrouwen in hebben.
De lange baan geen probleem, de korte No Way voor een maiden.

just my 2 cents

Was net bezig met onderstaand bericht toen Berto's opmerking er tussendoor kwam. Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer :lol:

-------------------------------------------------
Uhhhhhhhhhhhhhh :?

Even tegen elkaar uitzetten

Cessna:
- Wingspan 205 cm
- Vleugel oppervlak 58.4 dm2
- Gewicht 4,8 kg
- Vleugelbelasting 82,2 gram dm2

Corsair:
- Wingspan 157 cm
- Vleugel oppervlak 45.2 dm2
- Gewicht 4,8 kg
- Vleugelbelasting 106,2 gram dm2

En dan hebben we het nog niet over het vleugelprofiel wat wel of niet meer of minder lift genereert. Oftewel, eerst de kist leren kennen op een veld met de ruimte en waarbij de lange baan 150 meter lang en 100 meter breed. Kijk, dat noem ik nog eens relaxt binnen komen :wink:
-

Back