Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
Ger, jij en ikke vliegen met alles wat ons voor handen komt en wisselen zo vaak van toestel dat we eigenlijk niet echt goed zijn in het vliegen van kunstvlucht figuren. We vliegen ze wel, maar ze zijn niet zoals ze zouden moeten volgens het boekje van de kunstvlucht "maniaken".

Henry wil daarentegen zich gaan specializeren in een bepaalde wedstrijdklasse en dat betekend eigenlijk dat je elk vlucht die je wil maken met een wedstrijdtoestel steeds maar die figuren moet vliegen om ze te verbeteren.

Hier nog 2 van die "gekken" die met alle oude zooi vliegen wat nog wil vliegen, en ook van sport- naar semi-schaal- naar twin- naar push-pull-model, etc. 8)

Ook ik (wij) "klooien" maar een eind aan waardoor we minder goed zijn in figuren vliegen maar beter in het vliegen met wat voor een modellen dan ook omdat je beter kan inschatten wat welk model doet.
Je bouwt een soort inschatiign op wat een model ongveer doet voordat je er maar 1 meter mee gevlogen hebt.

Als je altijd met 1 model vliegt dan ken je die op den duur door en door en kun je daar perfect mee vliegen maar stap je dan over op een ander model dan moet je daar weer "opnieuw mee leren vliegen".
Vlieg je elke vliegdag met verschillende modellen dan is je overstap op andere modellen eenvoudiger.

Maar daardoor zal je niet de prestaties halen die nodig zijn voor het figuren vliegen.
Wil je dit wel dan moet je je beperken tot 1 soort model en niet overstappen.

Mhhh, dan is voor ons de fun er snel af ;-)

Berto zei:
Maar daardoor zal je niet de prestaties halen die nodig zijn voor het figuren vliegen.

Maar door die 'allroundheid' ben je wel weer de aangewezen persoon om bijvoorbeeld een (nieuwe) kist van een clublid in te vliegen!!

Frank (Ook regelmatig met een heleboel verschillende kisten aan het vliegen :wink: )

@Allemaal.

Heb een PBtje van Henry gehad :wink: en hij begrijpt het helemaal nu :) ben benieuwd hoe hij het er dit jaar vanaf brengt in de kunst-vliegerij, van mijn kant sowizo veel sucses gewenst :yes:

Grtz Ger.

Je bent niet per definitie een betere of een minder goede piloot als je altijd met 1 kist vliegt of juist met veel verschillende.

Het gaat meer om het doel dat je hebt bij het vliegen, bijv 1 of meer loops op de zelfde plek of een doellanding oefenen.

Je hoeft ook geen kunstvlucht model te hebben om vliegfiguren te oefenen.

Met een Telemaster kun je bijv. heel veel leuke dingen doen en ja kunstvlucht lukt ook, zelfs een rollendecirkel.

De figuren worden dan niet super strak maar je leert wel het figuur te begrijpen en waar nodig de juiste correctie te maken.

Met de Cessna kun je dus ook een cubaanse 8, rol (ook slow of 4 punts), dubbele immelman, rugvlucht etc. etc. oefenen.

Stap je dan over naar een echt kunstvlucht model, dan weet je hoe moet corrigeren en wordt het alleen maar gemakkelijker en natuurlijk strakker.

Je moet je zelf een doel stellen om meer en betere controle te krijgen over je model.

Ton

Ton van Munsteren zei:
Met de Cessna kun je dus ook een cubaanse 8, rol (ook slow of 4 punts), dubbele immelman, rugvlucht etc. etc. oefenen.

Zet de slowroll of 4-punts roll maar uit je hoofd met die Cessna.. rugvlucht zal wel gaan, niet geprobeerd, niet echt schaal he :P

Ik heb een kunstvlucht toestel hoor, maar allemaal offtopic hiero, dit gaat over Arvid z'n Corsair; geen kunstvluchttoestel ;)

Met die Corsair moet toch een mooi demo programme te vliegen zijn.
Wat te denken van
Top view fly by.
Derry turn
4 punter met hele korte pauzes.
Barrel rol (lastig om goed te vliegen)
Klaverblad of uitgekleed een 3 voudige loop met rollen in het vertikale gedeelte.
De nodige Immelmannen en split S-en
Dan nog eens op 2 meter over het veld.
Mwah, dan is het al bijna weer tijd te gaan landen.
Of zoals een clublid van mij wel eens zegt. "ik ben weer overal geweest"

Ga d'r maar aanstaan, geen kunstvlucht per se, maar toch wel lekker om sturen en bovendien voor elke kist te vliegen.
Wat vooral belangrijk is bij een jager is om de overgang hoogte-snelheid de hele tijd in het programma te houden.
In de stijgende gedeelten flink gas bijgeven dan lijkt de kist groter.

Robke zei:
Met die Corsair moet toch een mooi demo programme te vliegen zijn.
Wat te denken van
Top view fly by.
Derry turn
4 punter met hele korte pauzes.
Barrel rol (lastig om goed te vliegen)
Klaverblad of uitgekleed een 3 voudige loop met rollen in het vertikale gedeelte.
De nodige Immelmannen en split S-en
Dan nog eens op 2 meter over het veld.
Mwah, dan is het al bijna weer tijd te gaan landen.
Of zoals een clublid van mij wel eens zegt. "ik ben weer overal geweest"

Ga d'r maar aanstaan, geen kunstvlucht per se, maar toch wel lekker om sturen en bovendien voor elke kist te vliegen.
Wat vooral belangrijk is bij een jager is om de overgang hoogte-snelheid de hele tijd in het programma te houden.
In de stijgende gedeelten flink gas bijgeven dan lijkt de kist groter.

@Robke, jij hebt het ook door :idea:

Grtz Ger.

Wat ik zelf ook nog een mooi figuur vind, is in een loop een kwart draaien. Dus je zet de loop in en op het verticale stuk zet je rol er bij waardoor je uiteindelijk 90 graden op de aanvliegroute er uit komt zetten. En zeker als een jager blijven gaan. Niets is zo storend als een jager vliegen als een bommenwerper, precies zoals Robke al aangeeft :D

Edit: Maar goed, eerst het toestel maar eens leren kennen :wink:

Even een andere vraag. Ik ga er alvast vanuit dat het vliegen straks goed zal verlopen en dan komt de volgende stap, het verven. Eigenlijk eerst het ontvetten. Huib kwam met het idee om Thinner te gebruiken. Maar omdat je je kwasten bij het glassen schoon maakt met thinner, heb ik de vraag, is dat wel zo goed en/of zijn er betere manieren om je toestel vet vrij te krijgen zodat de verf houdt?

Ik denk dat je hier maar op 1 manier achterkomt, door een proefstukje te maken.

Wel moet ik zeggen dat ik al meerdere pessimisten heb gehoord dat je het toestel nooit meer zo zult krijgen dat de verf er goed op blijft zitten.. hoop dat ze ongelijk hebben!

Vraag het eens aan: jetpropdlx
Volgens mij heeft hij zijn Beech ook "blank" ingevlogen"

Beetje AVGAS kan ik best voor je regelen Arvid, Hoeveel wil je hebben???? neem ik het donderdag meteen voor je mee.....

Beedje oftopic maar wou het toch ff katen zien :D:
Ik ben aan het casemodden geweest :D:
casemod1.jpg

casemod2.jpg

casemod3.jpg

casemod4.jpg

casemod5.jpg

casemod6.jpg

casemod7.jpg

casemod8.jpg

casemod9.jpg

casemod10.jpg

casemod11.jpg

casemod12.jpg

casemod13.jpg

casemod14.jpg

casemod15.jpg

casemod16.jpg

casemod17.jpg

@jan

een pc :wink:

ik heb zelf gewoon een premod kast gekocht, ook geweldig om te zien ( heeft alleen niks met vliegtuigen te maken).

te duur... en dat is niet mijn pc hoor hezik :wink:

wat trouwens wel grappig is, is dat ik in mijn pc RAM geheugen heb zitten van het merk corsair :lol: ( alleen bedoelen ze daar het zeilschip mee..)

Back